Idag bröt den sexårige sonen armen när han vurpade på dagis. 5 cm under armbågen...operation imorron. 
Afyfan. Så var du inte hemma heller? 
Nix. Jag sitter här o vänta på att VwGoran ska vakna så vi kan sätta igång med denna helgens "fälttåg".
Men det är lite jobbigt att vara iväg när man inte vet vad som händer på hemmaplan.
Jag som trodde vattenkoppor var en sjukdom...
Köpt 2 motorer på Tradera en kpl. och en isärplockad.
Skall hämtas på fredag.
Så nu har jag förmodligen grejer så jag kan färdigställa min.
Projekttråd kommer.
Igår så var jag och tittade på en 60a och en 66a barnfinds som var ut rullade för att han blivit av med ladan. Så dom var till salu, men det var lite svårt att döma av honom vad man kan få en för. 66an kosta 8 och var ganska fri från rost men skärmarna och motorn var dålig på den.
och 60an som visade sig vara en 61a när jag slog upp numret, han visste inte vad han skulle ha för den.
Den startade på start gas och hade ett par dåliga lagningar. Men var nog komplett förutom fotsteg.
Får se vad som händer skulle komma en och titta idag som kanske skulle ha båda bilarna
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Dagens händelse är att man fyller år.
Ännu ett spik i kistan. Lite familj och lite polare över.
I ungdomen så firades det hårt i ett par dagar, nu är det mest kaffe med tilltugg för närmast sörjande..
Vafan liksom, nästa år ska det fan partajas kraftigt när det fylls år. Visa att man förnekar sin ålder å det kraftigaste. 
Imorgon ska det arbetas lite igen. Först kamremsbyte mm och sen lite VW-safari.
Då får jag lov att gratulera j:son 
Dagens händelse är att man fyller år.
Ännu ett spik i kistan. Lite familj och lite polare över.
I ungdomen så firades det hårt i ett par dagar, nu är det mest kaffe med tilltugg för närmast sörjande..
Vafan liksom, nästa år ska det fan partajas kraftigt när det fylls år. Visa att man förnekar sin ålder å det kraftigaste.Imorgon ska det arbetas lite igen. Först kamremsbyte mm och sen lite VW-safari.
Grattis. Men jag gillar inte riktigt att du kollade upp ett visst ställe jag tänkt besöka, efter att du fått både för o efternamn på ägaren av mej...och sen inte har meddelat hur det gick. Inte bra för förtroendet. 
Haha. Tack Tomas.
Men jag visste ju redan vem det var. Och ville mest kolla om du visste vem det var. Och det visste du ju såklart.
Du får rapport sen, var lugn. Han jobbar dagtid i Lund så det funkade ju inte med att släpa med dig.
Fixar jag något så fixas det mesta till dig, jag är ju ingen samlare. 
Jag kunde ju inte vara säker på det. När jag nämde förnamnet, så skrev du; ja, just han. När jag sen nämde efternamnet, så blev det ingen reaktion.
Verkar faktiskt konstigt att han jobbar dagtid i Lund, när han har egen motorfirma på gården. Hmmmm... 
Han har inte eget längre och har inte haft det på många år.
Han skruvar bara för sitt eget höga nöjes skull nu.
Det sjuka är att jag varit massor i hans hus. En polares farmor och farfar bodde där när vi växte upp.
Och han har jobbat på en polares bilverkstad för typ 20 år sen.
Världen är bra liten.
Bara lugn, det är du som är prylsamlare, inte jag. 
Upptäckte just att "min" igelkott inte överlevt vintern.
Kan kanske bero lite på att han valde att övervintra under min thuja ut mot vägen, som min rätt store Grand Danois dagligen tömmer blåsan på.
Får trösta mig med att jag gjort ett par VW-fynd.
Det vet du Tomas.
Åhå, kan man få fler detaljer än bara en skugga?
Haha.
Är ju enklare om du berättar.
Jag vet ju bara att det är en 1600 men nån bra låda. Vet inte varför den är bra, men bra är den. 
Och en bay som ska säljas.
Faktum är att jag fick en liten liten tanke på att svetsa upp och besiktiga den. Borde kanske generera ett par kronor till då?
Jasså, det. Trodde du varit nån annanstans. 
Sa ju att du visste.
Tror du jag inte gör annat än far runt och fyndar VW? 
Jag har fyndat vw i malmö idag. Inte billigt, men bra.
72 2011-04-07 20:38:41 Senaste redigerad av kimboow (2011-04-07 20:39:12)
Jag har fyndat vw i malmö idag. Inte billigt, men bra.
så dörrarna har hittat hem till dig nu ? 
Idag kom MatsW för att hämta lite prylar, bl.a. ett yttertak till soltaket. Han kom, vi snacka o han lastade bilen. Körde till J:son o på väg hem ringer han...glömde ju soltaket!!
Otur!
75 2011-04-08 14:35:10 Senaste redigerad av Nisse (2011-04-08 14:35:44)
Här har den lokala blaskan Nerikes Allehanda listat några fina Kumla-klipp från Youtube:
http://na.se/nyheter/kumla/1.1153883-ku … pa-youtube
Inte nog med att man ligger som 1:a, 2.a och 3.a på listan,
på plats 9 dyker man upp IGEN!