Hej
Jag bygger en helt ny motor till min 1600tl ´67. Det blir en 2110tle
. Jag jobbar på biltidningen Klassiker och har skrivit en artikelserie om bygget. Jag tänkte väl mest berätta att rubbet ligger ute på vår webb om någon skulle vara intresserad. Tolv delar är det än så länge, verkar bli 14 delar eller nåt innan motorn sitter i bilen.
Ni som läser får ha lite tålamod med att mycket jag skrivit är självklart för folkafolk. Vår tidning är ju "universal" så jag har liksom fått tagit det hela från början. Jag kan också skvallra och berätta att i nästa nummer kommer det ett tio sidor långt svinkallt resereprtage med en rubinröd 1500S. Den som står till höger på bilden. Den blå bilen är min och väntar som sagt på ny fläskmotor.
http://www.klassiker.nu/projektbilar/mo … del-1-2955
http://www.klassiker.nu/projektbilar/mo … del-2-3001
http://www.klassiker.nu/vara_klassiker/ … del-3-3023
http://www.klassiker.nu/projektbilar/mo … del-4-3050
http://www.klassiker.nu/projektbilar/mo … del-5-3066
http://www.klassiker.nu/projektbilar/jo … del-6-3202
http://www.klassiker.nu/projektbilar/jo … ekoll-3214
http://www.klassiker.nu/projektbilar/jo … del-8-3237
http://www.klassiker.nu/projektbilar/jo … del-9-3267
http://www.klassiker.nu/projektbilar/jo … el-10-3348
http://www.klassiker.nu/projektbilar/jo … gge-del-11
http://www.klassiker.nu/projektbilar/jo … gge-del-12



det är väl också sagt att vi ska göra någonting i tryckt pappersformat om det här. Snyggare och seriösare än webbartikelserien (som skrivits kanske lite väl snabbt i vissa lägen) Exakt vad och hur är inte bestämt, men jag skriker till när det finns en tidning som det står något vettigt i. Tills dess kan jag väl posta den här bilden (som ändå råkar vara med i tidningen som ligger i ställen nu). Lådan är förresten från Mats Herrlander i Skåne via Per på Custom Speed Parts.

