51

Grymt! Hur fick du fram all den där faktan?

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

52

rickard m skrev:

Grymt! Hur fick du fram all den där faktan?

http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN

53

Har vi klistrat denna?Om inte så borde detta göras!Bra information!!! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

54

Får många förfrågningar vad jag har för planer för denna bil. Tanken blir nog att hålla den orginal. Dock är det alltid kul att veta vad nån annan skulle göra. Så vad skulle ni göra?

55

Toksänkaaa! annars inget  ICQ/ag

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

56

Behåll original tycker jag. Finns också en stor fördel i att den är omlackerad och inte i mint condition = du kan använda den som den är tänkt att användas. Brädgården, flyttning osv. Mycket snyggare att se en pickup i arbete än i en rad av bilar på en träff.

Hur ser kapellställningen ut?

[

57

MickeW skrev:

Behåll original tycker jag. Finns också en stor fördel i att den är omlackerad och inte i mint condition = du kan använda den som den är tänkt att användas. Brädgården, flyttning osv. Mycket snyggare att se en pickup i arbete än i en rad av bilar på en träff.

Ställningen är i väldigt bra skick!

58

Använda som den e... Bara ut med den i trafiken, där hör dom hemma, med last på flaket, och familjen med.. ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

59

Todi skrev:
MickeW skrev:

Jag tänkte på vilken modell det var. På svensksålda bilar är det galvade rör men i bl.a. Tyskland har man splittens ställning med träribbor.

[

60

MickeW skrev:
Todi skrev:
MickeW skrev:

Jag tänkte på vilken modell det var. På svensksålda bilar är det galvade rör men i bl.a. Tyskland har man splittens ställning med träribbor.

Ja du, det var en bra fråga. Såg den sist för 6 mån sen o det enda jag minns var att den var väldigt fräsch.

61 Senaste redigerad av Todi (2013-03-07 18:45:21)

Nån som kan förklara varför denna pickis är bara utrustad med en plåtpanel "instrumentbräda" o inte med en inklädd sådan. Har läst att dom kläddes in bara för marknaden i Swe o USA. Är det nån fattigasmans bil eller ?

62

Var det inte finsk spec?

Nämen, så att...

Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld

63

PerT skrev:

Var det inte finsk spec?

Ja den är importerad ny till Finland men har svårt att tro att ha plåtpanel är speciellt för Finland.....

64

Demian har nog koll på det där med instrumentpaneler, hans westfalia har plåt och är från Frankrike

65

Japp!  ICQ/ab

Både USA och svensksålda ska ha klädd panel pga krockskydd, sen finns det säkert nått undantag. Jag skrotade en 73:a med plåtbräda för några år sedan. Men det kan ju ha varit import. Klädd bräda är en M-kod.

Men det var bara 68-69 som plåtbrädan var lackad i bussens färg. Efter det var plåtbrädorna svart.

66

Demian skrev:

Japp!  ICQ/ab

Både USA och svensksålda ska ha klädd panel pga krockskydd, sen finns det säkert nått undantag. Jag skrotade en 73:a med plåtbräda för några år sedan. Men det kan ju ha varit import. Klädd bräda är en M-kod.

Men det var bara 68-69 som plåtbrädan var lackad i bussens färg. Efter det var plåtbrädorna svart.

Tack för svar!

67

Eftersom den är lotusvit skulle faktiskt nästan jag, trots att jag är thermos och gillar original, kunna tänka mig att montera röd inredning, som de lotusvita kleinbussarna hade. Det är snyggt som satan, och om man byter inredningen så förstör man ju inte bilen.

Lyssna då inte på Smeten, han är nog ung och ny på detta med folkvagn, så vi får förlåta hans okunskap.  ICQ/ab
FÖR EN SÅDAN BIL FÅR INTE SÄNKAS!!!!

ICQ/af

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

68

Jag som hade bara tänkt mig att bara lackera kofångarna samt vw emblemet vit...  Dock så måste jag hålla med dig att vit och rött är duktigt snyggt tillsammans! Nej den här buss får vara i orginal höjd. Vill jag åka lågt så får jag göra det med min EH.

69

50 split skrev:

Lyssna då inte på Smeten, han är nog ung och ny på detta med folkvagn, så vi får förlåta hans okunskap.  ICQ/ab

Frågan är ju vem som sitter på okunskap om sänkning  ICQ/ad

En lagom sänkning förstör lika lite som att byta inredning....

70

Demian skrev:
50 split skrev:

Frågan är ju vem som sitter på okunskap om sänkning  ICQ/ad

En lagom sänkning förstör lika lite som att byta inredning....

X2000 !!  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

71 Senaste redigerad av 50 split (2013-03-10 15:35:03)

tur att jag är läskunnig......
ICQ/ad

Default/lol  Default/lol

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

72

Har missat detta. Så ett grattis är på plats från mig med.

Ser ut att vara sjukt bra skick. Bara å åk!

73 Senaste redigerad av Patrik B. (2013-03-09 20:44:37)

50 split skrev:

Demian nu får du gärna förklara hur i helvette det är att förstöra att byta inredning, från en motsvarande bay, det är ju lixom bult on utan att göra ett enda ingrepp. Det kommer inte synas något när man monterar tillbaka OG inredningen att man hotroddat å bytt.......

Määän Danne, du vet ju att det är ju lika lätt att byta inredning som att kugga upp bilen igen  ICQ/ab
Du har ju kommit ut som calooker  o vet ju det här med kuggningar på torisionen  ICQ/ag
Den som äger bilen avgör väl vad som händer med den, eller?
Grattis till en fin dubbelhytt Todi  ICQ/ab

Ps. kom just på det att åka i orginalhöjd är ju APATRÅKIGT  ICQ/ag

74

Ja dessa förståsigpåare. ICQ/ad

Kanon fin bay, det är din bil så valet är ditt.
Det är det som känns rätt NU som gäller, inte vad som kanske känns rätt om 10 år. ICQ/ag

Varför Stockholm? Ligger ju så ocentralt!

75

Eftersom vi i Finland har våra egna regler ang bekväma baksäten i dessa bilar samt andra paketbilar så betyder det att det orginala baksätet som borde ha följt med inte finns i min DH, utan ersatt av en enkel skiva som röven domnar bort på säkert efter några km. Så nu är jag på jakt efter ett riktigt baksäte med stomme o allt till min bil. Nån av er i Swe som har till salu eller vet om nån som kanske skulle vara till salu..... Hoppas ni förstår vad jag menar.