Jag håller på med ett långtgående Beach Buggy-bygge, startade väl runt 2001 och har sedan dess mekat sporadiskt när lusten fallit på. Har haft lite motgångar med delar som saknats, försvunnit, inte förstått mig på saker osv osv. Och ja, jag vet att Beach Buggys inte är det mest populära på det här stället, men man måste ju börja någonstans
Hur som helst, nu har jag fått upp lite motivation till att skruva igen och jag tänkte montera växellådan idag. Så glad i hågen släpade jag med mig lillsyrran ut och tänkte att det nog är en enkel match. Det är bara 4 skruvar eller något sådant och bör inte vara några problem. Men icke, det gick inte få skiten på plats.
Så efter någon timmes försök att ens få lådan dit den skulle la jag ner, jag måste göra något fel. Det som verkar ta emot är den inringade prylen på bilden och min fråga är, ska den sitta på lådan när jag försöker montera den eller ska jag ta loss och montera den för sig innan?

Och ang. prylen, är detta vad som kallas främre växellådsfäste eller vad heter det? Om jag nu åker på att beställa hem nytt.
För jag känner på mig att alla bultar inte är som de ska och sen finns risken att jag lackar ur och har sönder det