Fan va snabb du är!
Bra jobbat!
Fan va snabb du är!
![]()
Bra jobbat!
Även kallad blixten
Hoppas de 
Riktigt kul att se
.
Blir bra det där, snart är det vår 
Snyggt blir det! Detta projekt går åt helt rätt håll 
Tackar boys.
@Rogga, mjo har inte så mycke bra garageplats att hålla till på = BECKMÖRKT där 
Pillarvidare i hallen:

Vippgeometrin... här är halva lyftet (med ögonmått)

Fullt lyft

Nada lyft
Ser väl hyffsat ut?!? Detta är med Lashcaps och pallade mellan med tjockaste brickan i detta kitt:
http://dalhems.se/?p=509acb1f-81cd-4013 … 132ea5552a

Det blir inte asmycket mellan justerskruven å vippan, men kanske duger? Vippan är avslipad sedan tidigare.
skönaste meckplatsen 
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

Småpular lite vidare då, allt är ju inte "bolt on"

Fräsen fick jobba lite igen för att få "full mutter" vid pumplocket 
110 2013-02-15 10:56:41 Senaste redigerad av MrIcka (2013-02-15 10:57:38)

En lucka mindre, eller mer... beror på hur man ser de 

Mätarpanel, byter ut min 20kr Tradera varvis mot denna panel med VDO oljetryck och Biltema oljetemp plus varvis som ska in i de tomma hålet (Fan va bra att de inte står Biltema på deras mätare nu
) Kommer väl kanske bytas ut mot VDO prylar efterhand om man känner sig rik
Longblock

Även övertalat plåten bakomremskivan att ge plats åt oljereturen
Lite spackel å färg på de där så
112 2013-02-22 11:40:03 Senaste redigerad av MrIcka (2013-02-22 11:41:26)
Moddat in en original tutknapp till träratten
Kommer bli bra, ser bättre ut än helkromad som den var
Nu återstår bara att modda blinkersspaken så jag kan ratta utan att att fingrarna tar i....
Sweeet ! 

Det här blir bra som fan!
Grymt bra uppdatering på den bilen i vinter 
mycket fränt! blir en jävligt fin motor 
Får hoppas man ror iland de bara, kanske blir som jag och t100r prata om i fredags... Att den får stå kvar under trappen i hallen... Kan ju bli smutsig annars :-)
Moddar vidare på alla plåtar, inte mycket som passar 

Plåtarna lirar rätt bra nu tillslut

Mätt och klurat med stötsängerna och har nu ritsat upp cromoly stängerna så ska en på jobbet sticka av de i svarven i rätt längd
Detta blir grymt ! 

Såg att du sökte oljekylare, om jag inte missminner mig så pratade dom på thesamba om att det var "bättre" att sätta dit en 356-kylare då den kylde oljan bättre än standard Typ-1 
Detta med tutknappen kommer jag försöka kopiera rakt av. Har en nästan identiskt ratt till min och har stört mig på den helkromade!

Enkelhytt bay 1973:a
Såg att du sökte oljekylare, om jag inte missminner mig så pratade dom på thesamba om att det var "bättre" att sätta dit en 356-kylare då den kylde oljan bättre än standard Typ-1
Hua lät dyrt 
Detta med tutknappen kommer jag försöka kopiera rakt av. Har en nästan identiskt ratt till min och har stört mig på den helkromade!
Det gör du rätt i, tyckte också de var trist med helkrom... ser mer "original tillbehör" ut nu tycker jag
Jag här gjorde jag: ritade av knappen på kromet, borrade en maaaaaasssa hål, klippte bort de som va kvar med en avbitare. Sedan grovslipa med ett slipstift i borrmaskinen och sedan de sista med en halvrund fil.

Monterade den igår samt kortade blinkersspaken som slipades ren från färg och sedan ska slipas med finare våtpapper och poleras
Finns 356-kylaren för doghouse?
Ali G