26

Bara för att vara lite nyfiken :
Vad får man räkna med för peng och
Tidåtgång för att få ner bilen 2-3cm runt om ?
En liten diskret sänk bara ?
Nån som kan dela med sig av sin
erfarenhet .
Har nog inte bestämt helt hur jag vill göra än ICQ/ad
Velig som vanligt ICQ/ad

Vw typ1 -61
4000 mil bruks-skick

27 Senaste redigerad av Johan W (2013-02-17 13:40:52)

Utan att du har sänksatser fram?

Bak kuggar du bara om den det tar mig ca1½h om det inte är fast rostat, annars kan det nog ta 3-5h om man inte har gjort det förr.

Fram kan man kapa vrida svetsa och det gör man på någon h om skruvarna inte sitter för hårt, men jag rekommenderar att man sätter in sänksatser(338kr + frakt) när man ändå river, tar vel nån h till om man inte ska korta något för då kan det dra i väg i tid. Annars tar det vel 4-5h om man inte gjort det förr och det är ju om man är van att meka, sen tillkommer ev rengöring och färg Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

28

Våra gamla bubblor är numer inte så fräscha i plåten längre, point beeing: så fort som man "skall bara" så hittar man en del jävelstyg man inte visste om.
Jag tror nog det är smartast att bygga upp en helt separat framvagn med sänksatser som man sedan byter runt.
Detta borde minska downtime pga oförutsedda dumheter...
Sedan har man ju en extra framvagn som man kan avyttra till nästa behövande.

S

29

Ok ! Tack för bra svar !
Tål att tänkas på ...

Vw typ1 -61
4000 mil bruks-skick

30

Jag vet vad jag hade gjort... 2332 i rumpen, förstärkt låda och originalhöjd fast med något fetare sulor i bak. En perfekt sleeper som är kompetent att rasta vilken BMW som helst!

Alte Liebe rostet nicht!

31

Ha ha ... Jo det vore nåt det !!!!!!

Jag tror jag kör med 1200 cc så länge ...
och orginalhöjd tills vidare !

Stabilt ICQ/ad

Vw typ1 -61
4000 mil bruks-skick

32

Finns inte supermånga fina orginal kvar och inte lågmilare så låt den vara.
Annars sänkspindlar eller annan framvagn med sänksatser så du kan behålla orginal och kunna återställa utan att det syns att du åkt lägre......

Medlem i Halmstad Luftkühlers
--------------------------------
(o\!/o) Typ1 -65

33

Mycket fin i originalförande. Putsa och njut!

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

34

Ja det låter bra .
Bar å åk för snart kommer våren ju ICQ/ab
Standard o osänkt får det bli ICQ/ab

Vw typ1 -61
4000 mil bruks-skick

35

gillar posten precis över mig.. Default/smile

Baken är som smaken... det handlar i slutändan om vad du själv gillar...


ett annat tips är att köpa en till som du sänker... så kan du välja från dag till dag Default/smile

36

Skulle jättegärna om jag hade tid, plats,ekonomi och
.... Tid ICQ/ad

Vw typ1 -61
4000 mil bruks-skick

37 Senaste redigerad av Indy (2013-03-14 16:54:30)

Hei Lackarn,jeg har også en 61 mod og har valgt og ha den orginal  ICQ/ab

Post's attachments

mariann 033 (1536 x 1152).jpg, 538.61 kb, 1536 x 1152
mariann 033 (1536 x 1152).jpg 538.61 kb, 157 downloads since 2013-03-13 

_DSC7357.JPG, 148.15 kb, 676 x 380
_DSC7357.JPG 148.15 kb, 164 downloads since 2013-03-14 

Gammel kjærlighet ruster ikke

38

Så snyggt ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

39

Kan ju bara hålla med ICQ/ab
Riktigt fin bil !
Kul att se Alla fina tillbehör också .
En pulshöjare helt klart ICQ/ab

Vw typ1 -61
4000 mil bruks-skick

40 Senaste redigerad av Fredriktak (2013-04-04 02:18:38)

Jag kör mellan Toklågt och Original och tycker det är bra kompromiss mellan komfort och utseende ICQ/ab
Pågång är bredare däck fram, 145 och lite högre profil.


http://www1.garaget.org/archive/50/49930/152322/152322-3064592.jpg

Faster, Faster until the thrill of speed overcomes the fear of death.

41

Lackarn skrev:

Har för en tid sen köpt en 61a bubbla
I orginalskick , gått 3900 mil och jag är
Tredje ägaren . Bilen är i hyffsat skick och har varit
I trafik sen den var ny .
Nu till frågan :
Jag gillar verkligen bilen som den är men
Känner nästan att jag blir ensam om att
Ha orginalhöjd på bilen .
Alla bilder jag ser är på bilarna här på sidan är
Ju sänkta som bara f..n vilket är riktigt snyggt .
Blir ju lite kluven hur man ska göra .
Uppskattas orginalskick fortfarande ??

INTE SÄNKA !!!!!!! Våga gå mot strömmen...
Jag kör osänkt, tycker det är snyggast så Den enda sänkningen jag skulle kunna tänka mej är en justerbar framvagn.. Men som sagt smaken är ju som baken..

Och kör du osänkt i norrköping så är du inte ensam om det  ICQ/ad

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0T Aero -00
Morris 1100 -65
MG 1300 mk2 -70 (rep objekt)

42

Behåll den original om den är fin bygger du om, trimmar m.m. så kan du sänka men osänkta fina originalare börjar inte växa på träd.
För inspiration bifogar jag en bild på min orenoverade -61a för att visa att du inte är ensam med osänkt bil.

http://imageshack.us/a/img10/6750/dsc01774ro.jpg

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

43

http://cx.zapto.org/albums/Min-VW-1200-1965/DSCN0382.sized.jpg

Så här ser min ut, osänkt.  ICQ/ab

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0T Aero -00
Morris 1100 -65
MG 1300 mk2 -70 (rep objekt)

44

Härligt att höra att orginalhöjd uppskattas fortfarande. 
Skönt gung blir det i alla fall i alla fartgupp som byggs nu för
tiden ICQ/ad

Vw typ1 -61
4000 mil bruks-skick

45

Så där fina bilar bör nog kanske behållas original, hade det nu varit en fixad rostburk med patina så "so what the heck"!!
Men jag börjar fundera hur i h-vete jag ska ta mig fram över alla stridsvagnshinder (fartgupp) dom bygger nu för tiden här uppe i norr, som om det inte vore nog med alla tjälskott på vägarna.. nja mina två risiga -55 bubblor kommer nog antingen få luftfjädrat så man iaf kan parkera den slammad eller så köra originalhöjd..

46

Väldigt personligt det där med sänka eller inte. köpte en -61 original för en vecka sen och den ska INTE sänkas. däremot är jag sugen på att köpa en till risigare och exprimentera lite med. ICQ/ag  Men inte en fin orginalare.
Det var en riktigt fin bubbla du hittas förresten Grattis.

Post's attachments

IMG_0354.JPG, 128.78 kb, 572 x 429
IMG_0354.JPG 128.78 kb, 156 downloads since 2013-04-30 

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

47

Lite fälgar och justa däck med endast lite sänkt fram. Återställs till original på några timmar.

Post's attachments

000000006741_03_s2.jpg, 45.25 kb, 640 x 480
000000006741_03_s2.jpg 45.25 kb, 153 downloads since 2013-04-30 

48

Jag tänkte också sänka och sätta på 356 fälgar med tillhörande kapslar på min 59:a, men bilen jag har en orenoverad original bil med endast 5000 mil på mätaren så den är för fin att röra, så det blir och behålla original skick.

Post's attachments

IMG_8230 - Kopia.JPG, 254.86 kb, 1408 x 1056
IMG_8230 - Kopia.JPG 254.86 kb, 201 downloads since 2013-04-30 

IMG_8232 - Kopia.JPG, 211.06 kb, 1408 x 1056
IMG_8232 - Kopia.JPG 211.06 kb, 168 downloads since 2013-04-30 

49 Senaste redigerad av nime01 (2013-05-01 20:24:15)

Med de "flotte" veiene rundtom så er det nesten en fryd å kjøre originalhøyde, her er vår '66

http://i123.photobucket.com/albums/o295/golfbil/66rat/IMG_5060x.jpg

'53 T1 | '58 T2 | '66 T1

50

viobebe skrev:

Jag tänkte också sänka och sätta på 356 fälgar med tillhörande kapslar på min 59:a, men bilen jag har en orenoverad original bil med endast 5000 mil på mätaren så den är för fin att röra, så det blir och behålla original skick.


Fan vad trevlig! Var det inte den som var tillsalu nyligen?

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club