sen ett tips som du kanske redan vet.. om du bränner hål eller tycker det e svårt att svetsa till en glipa.. håll en bit koppar bakom, så får smältan stöd.. obs håll med en tång eller något då koppar leder bort värmen mao blir varmt som sa..an.. fördelen e att man i princip slipper slipa ner svetsen, nackdelen e att man måste ha tillgång till baksidan.. aluminium funkar oxå. då det leder bort värmen och inte fastnar.. har tagit en spillbit 22mm koppar rör och plattat till med hammaren på städet.. sen böjt lite så man kan hålla i.. har länge tänkt göra em massiv bit med ett handtag på.. men det funkar ju såhär.. tråkigt om man får en skog av migsvets trådar som sticker ut på baksidan..
Man tackar och bockar för alla tips man kan få. Nej är svaret för detta har jag inte tänkt på men måste ju vara ett klockrent sätt att arbeta på.. Detta är definitivt nått jag ska prova. För både koppar och aluminium är nått som det finns gott om på mitt jobb.
Det är bara att ösa på med tips och trix eller rena påhopp, För huvudsaken är ju att man lär sig och det blir rätt.
Får se när det blir svetsat för det verkar som om gasen är slut....
Enkelhytt bay 1973:a

jag har personligen aldrig sett någon göra så men då är jag ganska "ny" inom detta område