Hittade ryggstödet till baksätet också, det är cab specifikt och ganska svårt att få tag på.
Sittdynan däremot ska vara samma som sedanen.
Är sittdynan lika på äldre? Morsans -71 cab ser dynan helt annorlunda ut mot vanliga. Kanske är något som man hade i andra länder, för den är inreggad 1983 i Sverige.
Är sittdynan lika på äldre? Morsans -71 cab ser dynan helt annorlunda ut mot vanliga. Kanske är något som man hade i andra länder, för den är inreggad 1983 i Sverige.
Vet inte, bara vad jag hört, visar sig när man kommer dit 
Michos Miche skrev:Är sittdynan lika på äldre? Morsans -71 cab ser dynan helt annorlunda ut mot vanliga. Kanske är något som man hade i andra länder, för den är inreggad 1983 i Sverige.
Vet inte, bara vad jag hört, visar sig när man kommer dit
Ledsen att behöva säga det men det är tyvärr inte samma, cabbarna är bara två sittsiga där bak......
Men jag har för mig att jag hört eller läst någonstans att det går att modifiera en sedan dyna. 
Gösta Rustas har modifierat på en av sina cabbar. Så att klämma dit en sedansits utan modifiering är svårt.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Tog en titt på det här med baksätet och det stämmer, nu hade jag inget sedansäte, men man ser klart
och tydligt att det skiljer. Den är smalare och inte lika hög på grund av sidoförstärkningarna och balken
som löper tvärsöver mellan dessa.
Nu ska jag försöka att inte fördjupa mig i det här, men när man har nya överdrag blir man sugen.
Sådana här gånger är det extra bra att ha en byggtråd, när man får värdefull information av er 
Uj va snyggt de kommer bli med rödsvart! Hua den plåten såg lite jobbig ut 
Uj va snyggt de kommer bli med rödsvart! Hua den plåten såg lite jobbig ut
Rött och svart kommer nog att bli rätt bra. Blev mycket nöjd med nyansen på dörrsidorna, lite svårt
att se när man tittar på färgprover på datorn.
Rostlagningen av ställningen såg värre ut än det var. Det är måtten som är det svåra med en
cab ställning. Det är rutorna och listen som bestämmer var den hamnar i framkant. Jag fick
tillverka nya fäst plattor till träbågen och vinkeln var helt annorlunda mot för dom befintliga
fragmenten. Den här 67:an hade ett pressat material likt en spånskiva i bågarna.
Höger sida är klar.....

Framvagnen vart ju kanon 
Super najs Fidde... detta kommer bli en cool cab !
Hoppas den blir klar till sommarn ! 

Framvagnen vart ju kanon
Allt kommer att bli klart! herr Tony ingen fara!
Super najs Fidde... detta kommer bli en cool cab !
Hoppas den blir klar till sommarn !
Vore kul! men det är mer jobb än man tror med en cab! får nog ta ner plan B, Zwittran! 
Tog en paus från den taklöse och började titta lite på race motorn som ska sitta i spliten. Men idag satt jag fart igen. Det blev en heldag vigt åt
cabställningen.
Började med att renovera höger bakruta, listen som vevmekanismen löper i var helt bortrostad. Tur att vänster satt kvar och var skapligt intakt så
man hade något att gå efter.
Det tog nästan en hel dag att få fason på ställningen, men nu borde den lira skapligt. Det ska bli intressant att dra på kanvas tyget. Tror att längden på suffletten är helt avgörande om det ska bli ett bra resultat, men det visar sig senare. Det är bra mycket mer jobb med en cab mot för en sedan, allra helst när det inte finns så mycket kvar av det hela.

Vi köpte den plastbågen ovan rutan framtill på våran cab men beslutade oss för att köpa en trävariant istället.
Passformen på plastbågen var 100ggr bättre än träbågen, som krävde rätt mycket jobb för att passa.
Men, om man nu använder plastvarianten, hur fäster man innertak, canvas osv mot plasten??
//S
Bra jobbat Fidde..... ser riktigt bra ut... men man är inte förvånad 

plastbågen rekomenderas inte.....satt en sån för typ 10 år sedan på en cab jag gjorde iordning.....väldigt spännande när taket skulle spikas.....not
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...
Ser nice ut, bra träning det där inför nästa hålprojekt...
-54 T1
Vi köpte den plastbågen ovan rutan framtill på våran cab men beslutade oss för att köpa en trävariant istället.
Passformen på plastbågen var 100ggr bättre än träbågen, som krävde rätt mycket jobb för att passa.Men, om man nu använder plastvarianten, hur fäster man innertak, canvas osv mot plasten??
//S
Ska jag vara ärlig så har jag ingen koll på vad jag gör egentligen, men med sunt förnuft så löser man det mesta!
Och en tro på Deutschland Volkswagen verk...............
Bra jobbat Fidde..... ser riktigt bra ut... men man är inte förvånad
Danke, kör så gott jagen kanunt..................................... 
Kan bli en tidig 51: i vägen!
Fan Fidde din lilla hörna sen bra mysig ut lär ja säga 

Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Fan Fidde din lilla hörna sen bra mysig ut lär ja säga
Ja fasiken det såg ju skapligt ut 
Trevligt foto ! 

3- fold 
Skicka över adressen så
jag kan skicka fästena.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967