Hej, jag införskaffade mig rätt nyligen en bil/ett projekt och tänkte att några här säkert skulle vilja läsa om det.
Det är en luftkyld 82a dubbelhytt och den är ganska så befriad från rost, men den har ganska så långt kvar tills den är som jag vill ha den, men vilket som så blir den perfekt som första bil dom sträckorna jag kommer köra 
Det hela började med att jag fick reda på att det var någon som hade en dubbelhyttare till salu som skulle vara ett bra projekt, och relativt lättfixad..
Jag fick två bilder på hunden och efter det vart mina tankar inställda på att jag skulle ha den, även om folk sa att det var en bärplockarbil och utan att pratat med någon som visste hur den såg ut innuti..

Sagt och gjort, bilen blev hitskickad och efter att ha förberett sig mentalt på mögel i hytten och hål i taget och allt möjligt så visade det sig bara vara två fula sportstolar som var mitt största problem i hytten.
Hur står det till här egentligen? 

Min kompis Boxer-Robert sa åt mig att det var dags att börja med bilen så jag anordnade en mekarkväll och bjöd in mekanikern på lite småfix

Fick även lite hundbar hjälp.
Bilen startade självklart inte heller, men vi kunde relativt snabbt lista ut att problemt berodde på att den hade lite tjyvluft någonstans och sen hittade vi rackaren!
Beställde en ny såndär gummidamaskgrej, och med den ute så startade bilen och ja, den startade och det är alltid något!
Sen var det vidare att leta efter nästa problem, den läckte ju ganska duktigt med olja också såklart, och det var bara att köra in bilen och tina den i det lånade torkutrymme man fick 

Dekaler måste man också ha, det är det viktigaste på hela bilen så dom kollar vi hur dom blev på direkten!
En på vardera sida och en där fram

Men det är nog bäst att vänta med att sätta fast dom tills man typ tvättat den..

Sen efter den var torr och glad så var det dags att byta olja och stötstångsrörspackningar och alla andra packningar man hittade, ny oljesil fick den rent av bara farten!
Ut med det gamla och in med det nya!
Ser mycket...fräsh ut, och då de gamla stötstångsrören var snabbtätade med silikon från undersidan och så kan vi inte ha det..
Det blev dock mycket bättre efter ett litet byte av packningarna och två rör som blev lite klämda 

I med ny olja och så lever den för att kunna dogfajtas ännu en dag.
Tiden är begränsad som alltid så vi han bara byta ena sidan, men ivriga som man är så måste man ju starta hunden så man vet att det finns något hopp i slutet av tunneln.
Sen dess så har även den andra sidan blivit tillfixad, ett nytt batteri itryckt och den har även körts ut, första körningen sen den kom hit (bärgad av en palltruck samt knuffningar tidigare) och då märkte vi att den är aningen inkontinent och läcker bensin som tusan när den körs, så i nästa ryck ska bränsleslangarna bytas ut och har man tur är det bara det som behövs för att täta till allt 
Tackar för jag!