1,751

jo, två 56:or...under en massa snö nu.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

1,752

Idag blev det en liten utfärd.
På vägen norrut så är jag ju van vid att spana av den närmaste kilometern ut från den vägen jag färdas på, man får hålla gluggarna öppna helt enkelt. Ja, det föll sej inte bättre än att jag kunde ringa in ett tips till GuVWa, som beordrade Barndoor51 att lämna hemmets trygga vrå för att bege sej ut på jakt, då han bodde närmast fyndet.
Och jag for vidare till Borlänge och Rommegaraget där det blev några timmars snack med GB o Macke. (hur går det med beställningen?)  ICQ/ad , sen söderöver till en rullstolsbunden guuube i Igeltjärna utanför Krylbo. Han hade letat land o rike runt efter en skyltlykta till sin Taunus -48:a o kammat noll, men då jag hade en på hyllan, så blev det en glad gubbe i Krylbo. Föreslog byte med folkadelar, om han hade några, o jag fick en mycket fin Oval tank med ett udda tanklock i byte. Bägge vart helnöjda.
Sen gick resan lite norrut igen till Krylbo, för ännu ett utbyte av Taunus-delar mot VW-delar. Denna gången blev det lite lampglas, en hjärtbaklykta o en fin framhuv av 61-62 års modell.
Sen söderut igen, o en sväng inom Sala o Barndoor51...lite koll i garaget, lite i Der Berater o lite i annan litteratur. Och en flukt på bilderna från dagens utflykt.  ICQ/ab

1,753

Fasen Thomas...du är ju rena jultomten...trycker härmed in "like a lot-knappen"....vi hörs o störs....

Typ1 61:a röda lilla vWiola

1,754

Tack för besöket Thomas  ICQ/ag
Kul att jag fick kvar lite grejer så du blir tvungen att komma tillbaks...

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,755

Varsågod!

Jag sitter i Stockholm o ugglar när jag får ett mess av Goopher som talar om att det har hänt en mega olycka på motorvägen utanför min gård....inte roligt att sitta här o undra över vilka som har skadats eller strykit med.  ICQ/ac  Men förhoppningsvis ingen i en egens bekanskapskrets. Men...ikväll vet jag.  ICQ/an

1,756

25hpman skrev:

Varsågod!

Jag sitter i Stockholm o ugglar när jag får ett mess av Goopher som talar om att det har hänt en mega olycka på motorvägen utanför min gård....inte roligt att sitta här o undra över vilka som har skadats eller strykit med.  ICQ/ac  Men förhoppningsvis ingen i en egens bekanskapskrets. Men...ikväll vet jag.  ICQ/an

Ska du hem i eftermiddag/kväll så ta det lugnt på vägen !!

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

1,757

Höll nästan på att sätta filibunken i vrångstrupen ikväll, satt å slöglodde på Antikrundan, o de hade med en dyrbar tavla som första ägaren till VwGorans splittbubbla hade målat.  ICQ/ab

1,758

Efter ditt tel samtal Tomas, var det bara att kolla svtplay och såg tavlorna.
Men ägaren till palten här i Halmstad, vars far var känd konstnär hette isac grunewald.
Så det var ingen av tavlorna. Men nu blev jag sugen på att leta reda på lite släktingar till gubben eller första ägarinnan som hette Märta Rydberg.

Fridens liljor gött folk!

Medlem i Halmstad Luftkühlers

1,759

Då var det en polare till honom som målat då. Det var en i den där HalmstadsGruppen.

1,760

Stämmer bra det.

Medlem i Halmstad Luftkühlers

1,761

iskörning

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

1,762 Senaste redigerad av Nicklas (2013-01-20 16:50:41)

Blev en dag till med iskörning
totalt 30 mil på två dar
100 liter bensin

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

1,763

Startat min nya brandspute motor ICQ/ab

Type2-57 PG/SG
Såld-Lowlight ghia-56

1,764

har bytt snöskyfflen mot en whiskey på altanen i Ban phe Thailand.

1,765

Har hyrt en byggtork för gasoldrift. "Hittade" ju en full P19 i Norge...dags att bränna av den nu. Så det blir lite tempererat i buss-hemmet.  ICQ/ae

2 veckor inarbetad tid får inte gå förlorad för att det är svinkallt.

1,766

Genomfört fantastiskt lyckade elektrolysexperiment i garaget.  ICQ/ab

Nämen, så att...

Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld

1,767

Var och skrotspana lite idag men hittade inget kul bara lite järn och denna men den blir nog mos av allt ICQ/ad

Post's attachments

DSC00603.jpg, 161.23 kb, 778 x 584
DSC00603.jpg 161.23 kb, 160 downloads since 2013-01-24 

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

1,768

Ja, det är bara en dålig kopia, så den kan du nog pressa med bra samvete ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

1,769

Sitter på båten till ön..inget meck ikväll... ICQ/ac börjar redan titta efter vw.. Inga i sikte ICQ/am

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,770

Snubblade över en bay DH i en lada idag inom jobbet. Gubben som äger den e död men ja ringde dödsboet o ja kunde gärna få köpa den bara dom blev av med den. Kapell satt det på med. Kikade bara in genom en springa i väggen, men den va i alla fall ganska skarp grön, sen 70-talare då?
Ska kolla närmre på den imorgon.
Ganska bra dag Default/smile

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

1,771

Var hemma idag hos en trevlig gammal farbror som hade skruvat VW i hela sitt liv. Fick köpa det han hade kvar i gömmorna (tre lådor) varav dessa grejer hör till den mer "roliga" sorten  ICQ/ab . Bla hade han 2st NOS Hella blinkersomkopplare till oval varav den ena har en "knapp" längst ut. Kopplade man spolningen dit, eller vad är knappen till?

http://www.forumbilder.se/CD3H7/dsc02219.JPG

VW 1200 -60
VW 1300 -66

1,772

Ljustuta. TBH till 356...  ICQ/ag

Vad är det i kartongerna?  Vevlager o annat?

1,773 Senaste redigerad av Nyna (2013-01-25 20:55:26)

25hpman skrev:

Ljustuta. TBH till 356...  ICQ/ag

Vad är det i kartongerna?  Vevlager o annat?

O fasen. Det var ju extra trevligt att det var till en 356a ICQ/ab . Det är mest packningar samt blinkrelä, hjullager, bakaxeltätningar, renoveringssatser t h-bromscyl., klammer till avgas etc. Tycker dock att kartongerna är "snygga" att se på, så det är lite roligt för den skull.
Lite kul också med ett NOS "Volkswagenmärke" till typ 2 (ligger i den avlånga plasten).

VW 1200 -60
VW 1300 -66

1,774

Det märket hade min nyrenoverade Hazet-panel gillat skarpt. De gamla är blanka o de nya är skrovliga...det vill jag inte ha.

1,775

Sålde en av mina Lupo 3L.
Till utsatt pris.

Trotts mååånga mail och sms med bud på hälften.
Tur jag klarade vänta tre dagar.  ICQ/ag

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|