26

Hittade denna "guide" till att korta framvagn

http://vwmaffian.org/VW-Frends/VW-Frends_15.pdf

Guiden är några sidor ner i dokumenten, vad tror ni om denna metod?
Skiljer sig ju en aning mot den som finns i "How To" är på boxerville...

ICQ/ab

//Wolvson   ---- Typ1 62:a ----

27

Ja du det är lite overkill då man endå kapar den i mitten  Default/hmm Sen var det ju ett tag sen

Jag tror att det ligger lite räster från då man kapade och vred, man ville inte få det att se ändrat ut och han som gjorde den (kanske finns här?) verkade inte lita på sin kunskap att få det rakt då han bara tog ett rör i taget och hållbart men det funkar ju så, nu lägger man ju den i en fixtur så det blir rätt och bränner ihop det ordentligt så blir det bra, men visst har man sätt skräckexempel på hur det inte ska se ut Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

28 Senaste redigerad av volvson (2013-01-09 07:46:27)

Det kändes lite overkill..
Jag kanske kommer bli tvungen att kapa på två ställen när jag ska korta eftersom jag har en "select a drop" sats som sitter sen tidigare (http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 71#p168771) . Känns som det blir enklare att kapa på två ställen då, istället för att börja kapa och svetsa tillbaks sänksatsen..

Vad är bästa sättet då? Ska jag kapa på två ställen eller börja krångla till det och ändå kapa i centrum?  ICQ/ab

29

Nja är det bra gjort så hade jag nog kapat någonannanstans tex. innanför fastsättningsprofilen så svetsen hamnar på samma ställe som orginal, har gjort så när jag vridit och svetsat om dom, då syns det inte så mycket och man får en hel "osvetsad" sträcka från lager till fastsättningen Default/hmm

Post's attachments

2012-12-30-131992.jpg, 119.36 kb, 896 x 504
2012-12-30-131992.jpg 119.36 kb, 190 downloads since 2013-01-09 

30

Det är väl ganska klokt som du säger att man ska försöka få en så stor del "osvetsad" som möjligt. Borde man svarva till fyra 55mm långa bussningar som punktas in i röret vid svetsskarvarna för att förstärka skarven eller är det overkill?

Vill som sagt att det ska hålla för all framtid  Default/lol

31

det var väl och ta i....bara bränn ihop den . Se till att fasa av rören så det blir en ordentlig v-fog.

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

32

X2 ICQ/ab

33

Haha bra grabbar, då vet jag att ni är överens om det = då behöver jag inte tänka på det någe mer  ICQ/ag

34

Förresten, tack!  ICQ/ab

35

hörde att du fått tag i en som ska svetsa ihop framvagnen din.....det närmar sig ;-)

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

36

Känns faktiskt grymt bra..kan då lugnt säga att framvagnen är i säkra händer  ICQ/ag