Hittade denna "guide" till att korta framvagn
http://vwmaffian.org/VW-Frends/VW-Frends_15.pdf
Guiden är några sidor ner i dokumenten, vad tror ni om denna metod?
Skiljer sig ju en aning mot den som finns i "How To" är på boxerville...

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 58-67 » Kortning av framvagn..
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hittade denna "guide" till att korta framvagn
http://vwmaffian.org/VW-Frends/VW-Frends_15.pdf
Guiden är några sidor ner i dokumenten, vad tror ni om denna metod?
Skiljer sig ju en aning mot den som finns i "How To" är på boxerville...

Ja du det är lite overkill då man endå kapar den i mitten
Sen var det ju ett tag sen
Jag tror att det ligger lite räster från då man kapade och vred, man ville inte få det att se ändrat ut och han som gjorde den (kanske finns här?) verkade inte lita på sin kunskap att få det rakt då han bara tog ett rör i taget och hållbart men det funkar ju så, nu lägger man ju den i en fixtur så det blir rätt och bränner ihop det ordentligt så blir det bra, men visst har man sätt skräckexempel på hur det inte ska se ut 
Det kändes lite overkill..
Jag kanske kommer bli tvungen att kapa på två ställen när jag ska korta eftersom jag har en "select a drop" sats som sitter sen tidigare (http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 71#p168771) . Känns som det blir enklare att kapa på två ställen då, istället för att börja kapa och svetsa tillbaks sänksatsen..
Vad är bästa sättet då? Ska jag kapa på två ställen eller börja krångla till det och ändå kapa i centrum? 
Nja är det bra gjort så hade jag nog kapat någonannanstans tex. innanför fastsättningsprofilen så svetsen hamnar på samma ställe som orginal, har gjort så när jag vridit och svetsat om dom, då syns det inte så mycket och man får en hel "osvetsad" sträcka från lager till fastsättningen 
Det är väl ganska klokt som du säger att man ska försöka få en så stor del "osvetsad" som möjligt. Borde man svarva till fyra 55mm långa bussningar som punktas in i röret vid svetsskarvarna för att förstärka skarven eller är det overkill?
Vill som sagt att det ska hålla för all framtid 
det var väl och ta i....bara bränn ihop den . Se till att fasa av rören så det blir en ordentlig v-fog.
X2 
Haha bra grabbar, då vet jag att ni är överens om det = då behöver jag inte tänka på det någe mer 
Förresten, tack! 
hörde att du fått tag i en som ska svetsa ihop framvagnen din.....det närmar sig ;-)
Känns faktiskt grymt bra..kan då lugnt säga att framvagnen är i säkra händer 
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 58-67 » Kortning av framvagn..
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.