Tjena!
Har läst igenom de trådar som finns i "how to" när det gäller kortning av framvagn på T1. Jag har ändå en del funderingar...
Droppade spindlar ska monteras så en kortning av framvagnen är nödvändig...
Som ni ser på bilden är utrymmet mellan gavlarna och karossen knappt 1½ cm vilket leder till om jag vill korta mer än knappt 3 cm måste gavlarna masseras en aning och min fråga är; hur mycket påverkas stabiliteten i gavlarna om man skulle ta bort material från dom? Vad säger bilprovningen om kortning / massering av gavlarna? ( Förhoppningsvis kanske dom inte ser allt..
)
Slutligen, borde man satsa på att korta framvagnen mer än mina knappt 3 cm när man väl gör jobbet, 3 cm är ju inte så jädrans mycket egentligen..?
Jag vill ha det diskret, men ändå så pass funktionellt som möjligt (om man nu kan kalla det funktionellt på bubbla
)
Bilen i fråga är en 62:a
MVH


