Macke skrev:Jag tycker att 72:a bussar är coola just för att det är en one year only.
Det kan kanske vara okej att bygga om en rostig buss till en tidigare då skärmkanter m.m ändå måste bytas men att göra det på en fin buss känns fel.... då är det bättre att sälja och köpa en tidigare buss !!!
Där kom den, tack för det Macke! Skulle skrivit i tråden redan igår, men hann inte. Jag håller fullständigt med, samtidigt som jag förstår önskan att ha en så gammal buss som möjligt, är en fin originalbuss värd att ta fasta på. Och din buss är ju just en sån Peter, en fin originalbuss!
Och det koola med just 72or är att man känner igen dem direkt, på långt håll!
Säger inte att man inte får göra kustomiseringar alls, har de en användarhöjande funktion kanske man väljer att plocka fram sågen iaf, men att göra något enkom för utseendets skull på en originallösning, skulle ta emot enormt för mig iaf. Det är nästan så jag ångrar att jag slaktade den senapsgula amerikaimporterade 72an min inredning kommer ifrån, just för att de är så balla och färgen är så läcker! (den var iofs så rostig att det ansågs bortom räddning, chassiet blåste av vid minsta vindstöt
)
Men du får såklart göra precis som du vill, svaren på din fråga har du ju redan fått! 
Grinder and paint, makes me the welder I ain't