Tjena!
Då jag sålde min 59a i mån av att skaffa buss.
Så känner jag mig mogen att slänga upp en projekt tråd. 
Var upp till Östersund i fredags och hämtade hem denna 72a som redan har en lagom sänkning och campinginredning.
Lite jobb i plåt finns, men inte alls mycket. Verkar ha klarat sig väldigt bra!
En campinginredning är byggd av förra ägaren, för två vuxna och tre barn.
Splitframvagn med adapters för 5x112 samt en 2L med förgasare i övrigt ganska original.
Planer finns det väldigt många av.
Men jag kommer börja med att fixa det som måstes.
Dels börja med att få igång motorn som nu ligger vid sidan av för genomgång då en ventil brunnit.
Kommer gå igenom motor så att jag vet att det sitter en driftsäker motor i bussen sedan.
I värsta fall införskaffas ny motor.
Annars fixa den lilla rosten och lite andra små grejor. Sedan blir det mysmek!
Bygga om en del invändigt för att få en schysst helhet och min stil.
Och lite mindre mysmek.
Ev tubba hjulhusen, korta framvagnen ytterligare som är dagsläget 6cm kortad.
Sänka den ytterligare runt om och bygga om för stora bultmönstret bak också.
Lacken är ej orginal, och något grön/blå aktig färg gömmer sig under och det är en del lacksläpp.
Kommer troligen börja med att färgmatcha fronten och fixa stötfångaren fram så helthets intrycket blir bättre.
Samt försöka få tag i de stora Bay emblemet! Har du ett så hör av dig!!
Sen är jag bra sugen på att bygga om till Early Bay, baklysen med hörn, luftintagen samt motorlucka + nedre plåten och ev skärmkanterna runt om.
Men är otroligt kluven med hur jag ska göra!
Så lär fråga vad tycker ni?
Behålla den som en ren 72a eller bygga om för ett mer Early Bay utseende. Ren Early kommer den aldrig bli.
Annars ska man låta den vara som den är då den är frisk och bra i all plåt som i såna fall skulle bytas ut. Och helt enkelt skaffa en ren Early i framtiden.
Grejen är att en ny "gammal" lack ska på. Och om lacken ska på vill man gärna bestämt sig innan hur man ska göra. Bygga om eller ej. Hehe
Sedan har jag tillgång att köpa alla Early grejor jag behöver. Men känns dumt att kapa i en frisk buss...
Jaja, allt löser sig tids nog och mycket planer finns.
Prio är att få ut den på vägen igen så ser vi vad som händer sedan helt enkelt! 
Några enstaka bilder kommer här.
Kommer fylla på allt eftersom jag har något att visa upp, mina problem och funderingar samt lösningar.
Ha de!

Och min gamla 59a!

Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

Määän efter sedvanligt bollande i Caffét, "Tre Knas" imellan, insåg jag ändå att det var rätt att spara "Parkbänkarna". Det behövs puschas för lite "nyare" vagnar också tycker jag. Både när det gäller bil & buss.