Okej, då har man gjort ett ryck igen. Lastade chassie och jiggen tillsammmans med lite andra "bra att ha prylar", och körde till svärfars garage i fredags morse.
Först svetsade jag fast fyra hjul på jiggen för att göra den lätt att flytta. Sen tog jag hjälp av två pallar för att kunna skruva fast bakre delen av chassiet i den.
Efter det körde jag ut på går`n och lastade den lösa fronten på pickisen, och in i garaget igen.
Fipplade upp delen på lyften, höjde upp, rullade in jiggen, sänkte ner. Jiggen passade jag på att svetsa när jag hade enkelhytten på lyften utan fram och bakvagn. Blev faktist väldigt smidigt att passa ihop fram och bakdel tack vare den.
Fick ta hjälp av spännband och tummaträt, sen var det bara att svetsa ihop. Planen från början var att spara så mycket orange plåt som möjligt, och därför skära bort den gröna fronten för att passa in botten av densamma ihop med orginalfronten. Men eftersom golv och balkar och höger a-stolpe och instrumentbrädan på högersidan och allt annat av plåt i fronten rostat värre än en Ford Escort, så kommer skarvningen ske precis ovan instrumentbrädan istället. Egentligen gillar jag det inte, men förnuftet får tala den här gången. Att göra på detta sätt sparar mig massor av timmar. Här följer en liten bildkavalkad med diverse:
Växellådan sitter inte precis på samma ställe som 1964. Även om det finns sjukt mycket att göra, så känner jag mig hoppfull. Sticker inte ut ur mängden direkt heller, finns ju dom här som är värre...
Flaket...
Välkommen in i bak! Dörren öppnad efter många års vila. Springan fixerad med ett fyrkantsjärn.
I förgrunden skådas en tidig baybakdel som kommer få donera vitala delar...
Fronten med cykelstället. Står faktist i papprena att bilen är utrustad med kapell, takräcke, drag och just cykelställ.
Vänster...
...och höger.
Status efter dagens händelser. Skevar lite i bak... God natt och på återseende!