Vet inte hur "het" patina-stuket är utomlands, ratlook har man ju sett men...
Nåja, nåt som helt slår patinerade bilar och nylackade bilar är enligt mig en orörd bil med originallack som är blank. Då börjar vi snacka... En sån bil tycker iallafall jag är värd inih-vete mycket mer än en renoverad eller en patinerad... En sån split kan man ju bara drömma om, men hade man pengar och plats och en sån korsade ens väg så skulle inte 130-150k kännas orimligt. Fast jag ska inte ens drömma om det för jag har inte pengar till det.
Lite OT; Ni som kör split "till vardags", funkar den osynkade lådan för dagligt bruk i stadstrafik och kökörning eller är det helt omöjligt?
Funderar nämligen över "bruksvärdet" på en split. Själv tänker jag nog, om mitt projekt blir färdigt, när jag passerat ursprungskontrollen, lägga den osynkade lådan i förrådet och sätta in en delsynkad. Av det enkla skälet att planen för mig är att kunna köra bilen i ur och skur och i stockholmstrafik hela vår-sommar-höst-säsongen...
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

.
men när vi åkte allihopa i hans 67a med taskigt ställd tändning på en trött 1300 med stinger som skrämde livet ur barn och kor, inredning utan klädsel och stoppning dvs man satt direkt på stålfjädrarna och nåt elfel som gjorde att man fick dutta med startkablar från extrabatteri för att hålla igång bilen på tomgång, plus att utsidan hade fler färger än en kameliont... tyckte min sambo att det var lite tveksam komfort, och lite extra pinsamt när vi fick knuffa av bilen från färjan... och att man kanske skulle haft lite mera ombonat, så eftersom folkaintresset inte är ömsesidigt i vår familj så gör jag nog bäst i att inte ha för råttigt om hon ska med... nu ska man ju ta i rejält för att klå denna turen i råttighet...
Nu vet jag ju att din oval varit väldigt pålitlig, men tror du får göra nåt mer övertygande om vi ska åka på gemensam familjeutflykt framöver... Även min oval har fått klagomål när vi var och campade en vecka på åland för massor av år sen... När det regnade kom det fukt i fördelarn så det inte gick att köra...
Men det roligaste med din 67a var ju den gången vi kom från åland, vart stoppade av en polis på reggeyfestivalen, du hade nåt jäkla plojskatteuggla, bilen toksänkt och polisen frågade var vi varit, åland, och han trodde vi hade typ 2 ton öl i bilen varför den var så låg... Tur han hade humor och fick nåt annat anrop...