176

Michos Miche skrev:

Goopher, vart har du tagit vägen? Läs mina tidigare inlägg på föregående sida. Nu har det startats en tråd om Biltemas dåliga soppaslangar, så ett behov av en forumavdelning för recensioner för verktyg och tillbehör finns. Det kan komma till hjälp om man har bråttom och måste kolla en snabbis, då är det bra om trådarna finns samlade på en gemensam avdelning. För jag har en känsla av att fler trådar av den här karaktären kommer att startas.

Hej Michos! Det har varit mycket med USA-resa, uppsägning på jobbet och annat, har tyvärr inte hunnit ägna Boxerville alltför mycket tid. Men det är en mkt bra idé, och jag har skapat detta forum under "Tekniskt":

http://boxerville.se/forum/viewforum.php?id=29

Jag tror det är jäkligt bra att man kan portionera ut både ris & ros över prylar & produkter man hittar ute i butikerna. Tack! / Jonas

"Daddy Cool"

177

Härligt, tack själv! ICQ/ab

178

Vet inte om det har varit uppe tidigare men en plats under tekniskt att snacka sänkning skulle jag gilla?

179 Senaste redigerad av Peter S (2011-03-18 20:51:49)

Vore det inte bra att göra orten varifrån man kommer obligatoriskt?
Speciellt när folk sätter in annonser och man inte har en aning om var i landet de bor. Vissa delar kan ju inte skickas per post...

Vidare har jag svårt att förstå varför folk skaffar sig konstiga alias som gör att man inte har den blekaste aning om vem de är (ofta visar det sig att de är folk man visst känner och ganska väl också). Nu följer jag dessutom det som händer här ofta, och ändå går jag bet på detta.

I många fall är man inte hjälpt av att gå in på användarens profil heller, för den saknar denna info om personen också.
Varför inte göra dessa fält obligatoriska för att underlätta för andra?
Ock varför vill man inte fylla denna info om man inte har något att dölja...

En annan sak som kanske varit uppe, varför är inte bannern/sponsorloggorna klickbara? Om jag blir nyfiken på företaget vill man ju enkelt kunna bli dirigerad dit med en knapptryckning och inte behöva googla fram adressen.

Som avslutning så väntar jag fortfarande på att länkar skall öppnas i nytt fönster eller åtminstone flik. Det är oerhört störande att klicka på en länk titta lite och sedan instinktivt stänga ner fönster för att gå tillbaka till det andra fönstret och för sent inse att man just stängt ner det enda öppna browserfönstret.... Default/hmm

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

180

kan hålla med om att länkar borde öppnas i ny flik.

181

Jag håller också med om att externa länkar borde öppnas i en ny flik.  Det känns ju nästan som en forumstandard att det ska vara så.

Att vissa banners inte är klickbara är önskemål från själva annonsören. Det kan bero på att man inte har nån hemsida eller att hemsidan är under utveckling och att man vill vänta tills den är klar.

182

Undrar även hur det går med den av alla efterfrågare funktionen att kunna ladda upp bilder direkt i tråden (som man gör på Aircoolers/SCLF's forum)?
Vi pratade ju om detta i ett tidigt skede och ekonomi för att kunna köpa sig plats på servern lär det väl finnas.

Jag vet flera VW-kamrater som inte annonserar eller drar sig för att annonsera  eller skriva på Boxerville just på grund av detta. De är inte intresserade av att behöva skaffa sig konton på Photobucket etc. för detta ändamål.

Vidare tog det ett bra tag innan jag förstod från andra att funktionen att skicka e-mail inte fungerade  Default/hmm
Hur går det med detta och finns det möjlighet att ändra texten "tråd" till "rubrik" när man fyller i sitt e-mail? Som det är nu får man lätt intrycket att man är på väg att göra ett inlägg snarare än skickar ett privat e-mail...

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

183

På tal om allt så är förbättringstråden 8 sidor lång nu.
Men det mesta är upprepningar av samma önskningar som fanns på första sidan, för att det sker inte mycket förbättringar.
Ingen kritik nu, så ta inte det så, men Boxerville  verkar ju hastigt och lustigt gått och blivit Svedalas ledande VW-forum och då ser man ju gärna att dessa "barnsjukdomar" trollas bort.
Finns det något jag kan göra så hjälper jag gärna till.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

184

j:son skrev:

På tal om allt så är förbättringstråden 8 sidor lång nu.
Men det mesta är upprepningar av samma önskningar som fanns på första sidan, för att det sker inte mycket förbättringar.
Ingen kritik nu, så ta inte det så, men Boxerville  verkar ju hastigt och lustigt gått och blivit Svedalas ledande VW-forum och då ser man ju gärna att dessa "barnsjukdomar" trollas bort.
Finns det något jag kan göra så hjälper jag gärna till.

x2

Mats W skrev:

Jag föreslår att man helt tar bort visningen "E-post" i profilrutan tills dess man löst problemet. Man blir ju bara irriterad ICQ/am ... och folk som missat att den inte fungerar sitter ju och väntar på utlovade mail helt förgäves ICQ/ad

Gäller fortfarande ICQ/ad !

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

185

kan inte annat än instämma med föregående talare Default/hmm

186

Hoho?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

187

j:son skrev:

Hoho?

Default/lol

http://santa.net/anybody-home.jpg

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

188

Hallå på er!

Låt mig få klargöra ett par saker... Boxerville försöker jag hålla igång vid sidan av alla projekt som bidrar till mitt uppehälle rent ekonomiskt. Jag har nyligen sagt upp mig, satt fart på min egen firma för att få in en lön, driver ett par projekt i USA samt ett par nere i Europa, släpper en platta med mitt band / mitt skivbolag, giggar med mitt andra band, jobbar med mitt låtskrivarprojekt, bygger ett garage, renoverar mitt hus från 1905 samt renoverar 2 bilar. Jag drog igång Boxerville på uppmaning av VWänner för att det fanns ett behov och för att folk i min närhet visste att jag var kapabel att styra upp ett hyfsat forum, vilket jag gjort mitt bästa för att införliva.

Nu snurrar forumet på med en hel hög användare, massor av trådar och en underbar anda! Dock måste jag tillstå att ändringar såsom "länkar borde öppna i ett nytt fönster" och dylikt är en användarfråga - vissa för / vissa emot, och det är ingen big deal att ändra sitt beteende för att få ut mest möjliga av sitt Boxerville-användande. Epostfrågan är viktig - Vår programmerare jobbar med det just nu. Serverproblemet (slö server) lyckades vi lösa, verkar det som - har inte fått några indikationer på att det kärvar på ett bra tag nu.

Demian hade förresten en annan bra idé - vad sägs om att alla postar sina förändrings- / förbättrings-idéer här i tråden och så tar vi i redaktionen upp dessa punkter en gång i kvartalet och styr upp allt som ska styras upp i en smäll? Skulle det funka för alla, inklusive vår programmerare som vi tar in / betalar per timme? Boxerville är som sagt ett hobbyprojekt som dragits igång för att det saknades ett bra ställe för trevligt VW-folk att hänga på i och med MB's bortfall. Jag hoppas att alla kan se igenom fingrarna med redaktionens - primärt mina egna - tillkortakommanden i dessa frågor och uppskatta forumet som det hobbyprojekt det faktiskt är.

Jag lovar att vi ska göra vad vi kan för att få forumet bättre. Det får ske lite då och då, bara. Hoppas detta är OK för alla VW-rockstjärnor därute i garagen!

Kram på er! / Jonas

(Förresten - om alla går in i sin profil och skriver in i vilken stad de håller till, så ska det numera synas under användarinfon i vänstermarginalen när man postar något. Men det innebär som sagt att alla också skriver in "sin" stad i sin profil.)

"Daddy Cool"

189

Då får du gärna föregå med gott exempel o visa oss hur det ska se ut!  ICQ/ab

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

190

25hpman skrev:

Då får du gärna föregå med gott exempel o visa oss hur det ska se ut!  ICQ/ab

Nu då? ICQ/ab

"Daddy Cool"

191

Kanoners!  ICQ/ae

192

Det är ju både fördelar och nackdelar med ett slags oberoende forum.
Det blir ju lite ostrukturerat då det inte finns nån ordförande och årsmöten och dylikt.

Det hela uppkom ju då folk inom Vw Sverige började prata ihop sig om att det borde finnas ett forum efter Mb:s fall.

I princip så handlar det om att ca 30-40 pers är delaktiga på ett eller annat sätt från norr till söder.

Det är var väl ingen som ville ta på sig att driva det hela. Jonas ( Gooper) var på semester då Meanbugs rasade och då han kom hem fick han frågan om han vill driva ett forum. Han accepterade på vilkoret att han inte skulle klampa nån på fötterna genom att göra det, bla Meanbugs.
Jag och  Fredrik tog på oss att ta lite sponsorkontakt.

Det jobbiga för Jonas är just alla ändringar och att han blir ansvarig för allt som händer och inte händer.
Jag har ju en del åsikter om det mesta och också åsikter om saker på forumet som jag skulle vilja ändra.
Men där är det ju ett litet problem. Skulle det vara ett styrelsemöte, så skulle ju frågan kunna tas upp och det skulle bli en omröstning.
Det blir ju lite fel att ta allt med Jonas, och så ska han stå för ändringars vara eller icke vara. Han klampar ju alltid nån på tårna.

Vi pratade om att alla förslag på ändringar skulle framföras i en tråd, och så får de tas upp typ engång per år eller i 6 månadersperioder bland alla de som på ett eller annat sätt ligger bakom forumet.

Just nu är väl fokus på att få emailen att fungera, nån priotering måste ju finnas. Småändringar får ske efter det antar jag.

Nu finns det ju många som erbjudit sig att hjälpa till med forumet,  bla J:son, och det är ju väldigt schysst, men sen är ju fortfarande problemet med att vem ska bestämma mm.

För min del tror jag att det är lättast med en som sköter forumet. Blir det för stort missnöje med forumet, så är det ju lättast att nån annan tar över fullt ansvar. Delas det, så blir det ju lätt tjafs om olika åsikter.
Inte så demokratiskt, men finns det några alternativ?

Likaså finns det ju ingen moderator. Hittills har det fungerat och förhoppningsvis fortsätter det så.

Det har diskuterats ett alternativ till moderator. Det skulle vara att en "redaktion" loggar in som moderator. Det innebär att flera personer sitter bakom själva moderatorn. Då skulle det inte kunna bli enskilda utspel från en moderator, utan att alla beslut om avstängningar mm skulle ha en riktig diskussion i botten.
Ingen enskild moderator skulle få en massa skit, så som det var på MB.

Nu har jag gjort ett alldeles för stort utspel, då jag egentligen inte har det minsta lust att vara nån slags talesman eller ha nått ansvar, men det har kanske inte förekommit tidigare, hur forumet är tänkt att fungera.
Det är väl rättvist mot alla att det kommer upp.

Hoppas ni alla har nått slags överseende mot att det inte är ett perfekt forum i allas ögon.

Men kom med kritik. Det är ju tråkigt att folk tycker en massa utan att framföra det.
Jag antar att de saker som uppkommer frekvent kommer att ändras förr eller senare.

Jag ska i alla fall pusha för att länkar öppnas i ny flik  ICQ/ab

193

Bra talat Demian,allt kan inte hända direkt.

Fredrik..

194 Senaste redigerad av alidhojd (2011-04-02 12:01:58)

Tycker forumet är kalas!

vi tilfälle, kolla in det här:

http://www.tapatalk.com/

många som använder och det funkar kalas!

Nils, umeå

orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil

195

alidhojd: Är det en app för alla slags forum? Vad är grejen med den?

196 Senaste redigerad av Tobbe (2011-04-07 10:25:12)

Tycker också att vi måste fixa
http://www.tapatalk.com/

197

Tapatalk fungerar väl inte till punBB?

198

Ingen förbättring, mer en liten fråga.

I den grå/bruna sidhuvudet med Boxerville-loggan, ca 6 cm till vänster om bubblan o 1 cm från toppen av sidan, finns ett vitt klick-bart streck som för en till startsidan... Varför???

199

25hpman skrev:

I den grå/bruna sidhuvudet med Boxerville-loggan, ca 6 cm till vänster om bubblan o 1 cm från toppen av sidan, finns ett vitt klick-bart streck som för en till startsidan... Varför???

6cm? Om jag kör det från telefonen så är det ju vid fläktgallret.
Hur hittar du detta?  Default/lol

200

25hpman skrev:

Hmmm... Jag ser det inte på mina datorer. Kan du ta en skärmbild och maila till mig, så får jag se vad det är? Trevlig helg!

"Daddy Cool"