"Varför kan ni inte låta saker vara"
så sa en kollega häromdagen och hänvisade till våra hyss, e ju inte bara jag på jobbet som har bestämda ideer och vill förändra "förbättra" saker
om det är en kompis som bestämmt lackerar och fixar med sin nya kompressor, innan han ens startat den, eller en annan kollega som snöat in på en viss sort plattor till garage infarten,eller en annan som panelar om sitt hus med ny panel lagd på helt annat sätt än den som redan sitter där och e bra på alla vis.. eller tex jag som gör idiot ombyggnader av en gammal buss bara för att jag tror jag kan.....
Men sen överfaller verkligheten en.. jag har ju nu handlat Porsche fälgar Porsche bakvagn och frambromsar.. och kommer att behöva bygga om min buss en hel del, för att få dit dessa saker, som inte nödvändigtvis gör den jätte mycket bättre.. men likväl vill göra det
.. men sen inser man /jag, att jag redan nu har fungerande bromsar, fjädring och passande hjul med bra däck.. sååå varför byta.. så då stannar det av.. och istället för mantrat "just do it" (som jag gillar mycket) blir det "don´t do nothing"
och jag blir irriterad på mig själv, för att jag slappar bort en hel möjlig garage dag till.. just inte mycket..
iofs gick vi på en lång promenad(allt e relativt) men för en 6 månader valp..okey.. kollade till vår andra fastighet. åt mat i lungn o ro.pratade med våra gamla föräldrar i telefon..och allmänt slappade..
sen kom jag på.. min rambit.. förlagan till den e en bit papp jag skar ut för ca 6månader sen.. nu la jag den på en 3mm plåt och ritade av. svetsade och hade mig.... såå hur passar den i bussen nu??..
Så för att ni oxå skall förstå, hängde jag den lite tillrätta ungefär där den skall vara..
bild så det har hänt...

Att den e så lång beror på.. då blir hela rambalken från torrision ända bak ny..
E en hel del original plåt som skall bort..jag vill inte göra bussen dålig att använda.. så supersänkt blir den inte, ja det vill säga inte innan luftfjädring e monterad.. men vill ändå förbereda för det..

Avkortningen av torrisionen.. tja det vore grejt om Franke kunde svarva till ett par hylsor som han gjorde till sänke.. men tiden finns väl inte till det...
tänkte mig om man kapar av armen som går upp från ytteränden till genomslags gummit, så änddelen blir mer eller mindre symetrisk..sätter upp den i svarven ,och svarvar en längre styrning, längre in mot änden.. Dock e troligen svarven på jobbet för liten för detta ..
Så merjobb för mig..ja ja. ledsen om jag gör er besvikna, på att det inte e en riktig update, utan bara snack.. hoppas verkligen bättra mig.
Gårdagens skogs utflyckt tog på ryggen/krafterna,jag var helt genomsvett efteråt, bara stod och pustade länge.. och sen idag, latmasken /tankemaskinen gjorde resten..
Over and out, ni glada som inte kan låta vara..
/ Michael
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(