MickeW skrev:Att någon sedan säger att det inte fungerar i teorin....
Vem har sagt det? Jag skrev att det teoretiskt sett kanske fungerar, vilket ju är precis tvärt om mot att säga att det INTE funkar i teorin. Jag hade, precis som du, testat att få liv i den gamla givaren men misslyckats. Därför skrev jag att det teoretiskt sett borde fungera att få liv i den, då det ju handlar om att få den att ge rätt värde till mätaren, MEN, att jag hade misslyckats och att det i praktiken var mycket svårare än vad teorin föreslog.
Jag förstod att avsikten med ditt inlägg var god och jag har samma inställning som dig när det gäller klarhet, men det var inte tydligt i ditt första inlägg att du faktiskt hade gjort det och du använder ordet "nog" som fick mig att tro att du inte var säker på din sak. Eftersom jag hade egen erfarenhet av det praktiska förfarandet, protesterade jag. Att vi båda gjort samma sak, med två olika resultat, visar ju bara på hur svår denna procedur är. Eller?
P: Du behöver ju inte vätskan för att flytta på flottören, men ditt förslag är bra, att använda bussens egna instrument istället för en multimeter. Men man måste fortfarande lyfta ur motor och tank för att komma åt givaren.
Grinder and paint, makes me the welder I ain't