Nytt försök! La ner ett par timmars jobb i förrgår med att komma igång med projektsidan när det plötsligt stod SIDAN KAN INTE LÄNGRE VISAS!!! God natt!!
Hoppas det funkar bättre nu.
Har en Karmann Ghia Typ 34 av 1965års modell. Har haft den ett par år men inte gjort mycket med den...Smält 3ans kolv med förgasar turbo och byggt ny instrumentpanel är väl det enda som hänt..Hade en annan hobbybil samtidigt vilket gjorde att det blev väldigt lite gjort på båda bilarna. Nu är den Amerikanska dyngan såld så krutet ska läggas på det tyska Kraftverket.
Här är den...sett den förut kanske?
Karossmässigt hade jag bara tänkt lacka om och montera ett par orginaldörrar (vilket visar sig vara svårt att få tag i) Blir messersmith grå alt aluminium färgad hade jag tänkt....kanske helt fel färg för bilen men det vet man inte förens man målat...blir det skit målar vi om....
Tänkte visa lite bilder på helgerånet och masakern av instrumentpanelen
Epatraktorpanel med Saab vacum å biltema voltmätare..Den tar jag bort.....Sagt å gjort...Efter utfört ingrepp satt gråten i halsen

Ja varför inte använda yxa när man ska montera skitmätare....jaja....gjort e gjort...tillverkat nytt i plast...blev bra passform dock ej så smakfullt om jag tänkt...Ser förvisso bättre ut i bilen. oljetryck oljetemp lambda å überdruck

Fick dock dit orginal tankmätare med samtliiga varningslampor vilket kändes viktigt. en mycket snygg mätare
tyvärr så hade tanken rostat upp inuti efter att jag fixat mätarn och lindat om givarn i tanken..kör med 20 liter plast tank nu..
Nog om detta....Hyvlade i maskin för ett tag sen med lyckat resultat..

Dock fick inte insugen plats

Utrymes problemen är numera åtgärdat..
Att plasta vad du vill. i detta fall instrument panel
gör en plåt/trä stomme. i detta fall plåt 0,8.....jag gjorde en som passade orginal instrumenpanel sen en som var gjord för mätarna...satte 30mm distaanser i mellan
sen satte jag dubbelhäftande tejp på baksidan och spände upp en gammal tshirt över skiten...se till att det inte blir några veck.....tyg fastnar bättre än man tror i tejp
Smeta på plast (Recin, samma som man har till glasfiber) Se till at tyget blir riktigt indränkt (mättat) annars luddar det när man sen ska slipa

plasten har torkat. skurit ut hålen för mätarna
resultatet efter plasten blir förvånandsvärt bra...finspackel kommer man förvisso inte undan

Lackat och klart