1,051

Oh där ser man..bra jobbat !
Visst äre najs när man ser att det blir skapligt bra !? ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

1,052

Tackar grabbar. Om det är så seriöst eller speciellt bra vettefan men man gör så gott man orkar.  ICQ/ab

Idag är det fredag. Ingen öl eller svets. Fick en timmes garagetid så sista tröskelbiten är tillverkad och ditmonterad utan vare sej svets eller skruv. Kanske målar fast den bara. ICQ/ad

Bakskärmen har kommit åxå. Alltså kan det bli öl och svets imorrn istället. Men jag är skeptisk... nån timme i smedjan ska det väl bli ändå så ta det lugnt i trafiken och kom ihåg att borsta tänderna.

Post's attachments

IMAG1131.jpg, 90.51 kb, 608 x 1024
IMAG1131.jpg 90.51 kb, 224 downloads since 2013-01-04 

IMAG1133.jpg, 68.46 kb, 1024 x 608
IMAG1133.jpg 68.46 kb, 225 downloads since 2013-01-04 

You´ll never know...

1,053

Ser bra ut det där...hittat ngt dörrhandtag till mig? ICQ/ae

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

1,054

sedär... kanon ju ! ICQ/ab

1,055

Fint helsing!! var det svårt att få till det där? Jag har tillverkat alla trösklar till min DH, ska börja med den när bussen är klar! ICQ/ab

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

1,056

pompejus skrev:

Ser bra ut det där...hittat ngt dörrhandtag till mig? ICQ/ae

Tackar! Ja just det ja, ursäkta  ICQ/an ... Ska kolla en grej.. ICQ/ad

easos skrev:

sedär... kanon ju ! ICQ/ab

Jo det blir ganska bra tycker jag nog. Ingen Fidde style direkt men det var å andra sidan inte meningen heller!  ICQ/ab

Jiiisper skrev:

Fint helsing!! var det svårt att få till det där? Jag har tillverkat alla trösklar till min DH, ska börja med den när bussen är klar! ICQ/ab

Svårt vad då menar du ? Har du gjort alla bitar så ska dom ju "bara" dit ?  ICQ/ae

You´ll never know...

1,057

Bra gjort! Kör du med krymp o sträck?

[

1,058

Menade om det var svårt att passa in det, men det är väl som du säger, är alla delar gjorda rätt så är bara att svetsa dit! ICQ/ab Hur gjorde du när du tillverkade dina? Jag bockade en kant först, sen valsade jag dom, sen skikade jag en kant, knacka ner den och sen körde med krympen tills den fick den rätta formen igen..  hur gjorde du? Kanske finns ett smidigare sätt än hur jag gjorde! ICQ/ae

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

1,059

Bra jobbat!!

Panel -53, 911 -71

1,060

Jiiisper skrev:

Menade om det var svårt att passa in det, men det är väl som du säger, är alla delar gjorda rätt så är bara att svetsa dit! ICQ/ab Hur gjorde du när du tillverkade dina? Jag bockade en kant först, sen valsade jag dom, sen skikade jag en kant, knacka ner den och sen körde med krympen tills den fick den rätta formen igen..  hur gjorde du? Kanske finns ett smidigare sätt än hur jag gjorde! ICQ/ae

Sitter bara innertröskeln rakt och plåtarna är rakt tillverkade så är det ju bara att sen "loda" in dom längs befintligt karossveck. 

Nä, det låter bra som du gjorde. Jag hade en karossida för buss som jag delade i lämpliga mått och handknackade inviken på första biten jag satte dit men sen lånade jag en krymp/sträck av Gas-Pär . Förbockade lite först med falstång och hammare och gjorde klart sen med krymp/sträcken. Måste köpa en egen sån alltså !

Det försvann ju lite material av bussidan när jag tog en del för inviken så därför är den sista jag gjorde helt hemtillverkad. 

Men jag tackar för berömmet från alla!    * tittar under lugg och skrapar foten i gruset *  Default/hmm   ICQ/ab

You´ll never know...

1,061

Snyggt plåtslagarn! Krymp/sträck är en underbar uppfinning!

1,062

Larsa skrev:

Snyggt plåtslagarn! Krymp/sträck är en underbar uppfinning!

X2 ICQ/ab

1,063

X3 ICQ/ab

"Pimped by Nature"

1,064

X4 ICQ/ab

You´ll never know...

1,065

Helsing´s smedja skrev:

Fidde style

Hehe  ICQ/ab

Blir bra det där! när ska du fortsätta med splitbussen då?

1,066

Sen... kanske kommer nån Bay till emellan...  ICQ/ae

You´ll never know...

1,067

Haha!
Men någon måste ju ta vara på alla Bayar också!

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

1,068

Män  lugna Määhh !! Laga bilar laga bilar laga bilar!

1,069

Jajamän Larsa alldeles rätt!   ICQ/af

Och du då Spaan, vad har du gjort idag då?  ;-)

You´ll never know...

1,070

Inte så mycket intressant..
Fick skjuta upp utflykten till nästa helg tyvärr!  ICQ/an
Men ibland är det tur veckorna går fort.  ICQ/af

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

1,071

Synd för dej Sebbe Spann men som sagt veckorna går fort!

Blev ingen egentid i smedjan igår.. typiskt curlingföräldrar.. ICQ/ad  ..men då var det desto mer intensivt idag istället!   Visserligen med vissa avbrott som att skjutsa dottern,laga mat åt sonen ,starta upp en iPad åt svärmor och sånt men ändå.

Började med att märka upp och kapa bakskärmen och kapade sen motsvarande i klokkerholmar´n, lappade ihop en par små  ICQ/ad  hål i innerskärmen efter det och sen var det bara att sätta igång att svetsa ihop allt. Gick fint, känns bra.

Slipning och spackling i vanlig ordning efter det och avslutade med ett lager primer för att lättare kunna se om det behövs spackla mer men på den här hinken tror jag nog att det duger!  ICQ/ae Det ska inte vara perfekt heller. Lite svets kvar på bilen men den här skittröskellagningarna slipper ni se nåt mer iaf.

Skönt att vara en ännu en bit på vägen iaf även om jag hade viljat vara närmare målet nu.. men det är låångt till sommar´n!  ICQ/af Eller?  Default/yikes

Nåja, det löser sej som bonn sa när han sket i vasken!

Post's attachments

IMAG1136.jpg, 86.81 kb, 1024 x 608
IMAG1136.jpg 86.81 kb, 225 downloads since 2013-01-06 

IMAG1140.jpg, 88.52 kb, 1024 x 608
IMAG1140.jpg 88.52 kb, 221 downloads since 2013-01-06 

IMAG1141.jpg, 86.36 kb, 1024 x 608
IMAG1141.jpg 86.36 kb, 224 downloads since 2013-01-06 

IMAG1144.jpg, 83.9 kb, 1024 x 608
IMAG1144.jpg 83.9 kb, 222 downloads since 2013-01-06 

IMAG1149.jpg, 88.56 kb, 1024 x 608
IMAG1149.jpg 88.56 kb, 212 downloads since 2013-01-06 

You´ll never know...

1,072

Grymt jobbat !!!!

70:a Cab, Gazzer, Variant

1,073

Blev ju kanon de där ! Bra jobbat mr. Helsing ! ICQ/ab

1,074

Bra jobbat med din begränsade arbetstid!! ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,075

Tackar, jo det gäller att ligga i när man får chansen ! ICQ/ad

You´ll never know...