Oh där ser man..bra jobbat !
Visst äre najs när man ser att det blir skapligt bra !? 

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Sidor Föregående 1 … 41 42 43 44 45 … 98 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Oh där ser man..bra jobbat !
Visst äre najs när man ser att det blir skapligt bra !? 

Tackar grabbar. Om det är så seriöst eller speciellt bra vettefan men man gör så gott man orkar.
Idag är det fredag. Ingen öl eller svets. Fick en timmes garagetid så sista tröskelbiten är tillverkad och ditmonterad utan vare sej svets eller skruv. Kanske målar fast den bara.
Bakskärmen har kommit åxå. Alltså kan det bli öl och svets imorrn istället. Men jag är skeptisk... nån timme i smedjan ska det väl bli ändå så ta det lugnt i trafiken och kom ihåg att borsta tänderna.
Ser bra ut det där...hittat ngt dörrhandtag till mig? 
sedär... kanon ju ! 

Fint helsing!! var det svårt att få till det där? Jag har tillverkat alla trösklar till min DH, ska börja med den när bussen är klar! 
Ser bra ut det där...hittat ngt dörrhandtag till mig?
Tackar! Ja just det ja, ursäkta
... Ska kolla en grej..
sedär... kanon ju !
Jo det blir ganska bra tycker jag nog. Ingen Fidde style direkt men det var å andra sidan inte meningen heller! 
Fint helsing!! var det svårt att få till det där? Jag har tillverkat alla trösklar till min DH, ska börja med den när bussen är klar!
Svårt vad då menar du ? Har du gjort alla bitar så ska dom ju "bara" dit ? 
Menade om det var svårt att passa in det, men det är väl som du säger, är alla delar gjorda rätt så är bara att svetsa dit!
Hur gjorde du när du tillverkade dina? Jag bockade en kant först, sen valsade jag dom, sen skikade jag en kant, knacka ner den och sen körde med krympen tills den fick den rätta formen igen.. hur gjorde du? Kanske finns ett smidigare sätt än hur jag gjorde! 
Bra jobbat!!
Menade om det var svårt att passa in det, men det är väl som du säger, är alla delar gjorda rätt så är bara att svetsa dit!
Hur gjorde du när du tillverkade dina? Jag bockade en kant först, sen valsade jag dom, sen skikade jag en kant, knacka ner den och sen körde med krympen tills den fick den rätta formen igen.. hur gjorde du? Kanske finns ett smidigare sätt än hur jag gjorde!
Sitter bara innertröskeln rakt och plåtarna är rakt tillverkade så är det ju bara att sen "loda" in dom längs befintligt karossveck.
Nä, det låter bra som du gjorde. Jag hade en karossida för buss som jag delade i lämpliga mått och handknackade inviken på första biten jag satte dit men sen lånade jag en krymp/sträck av Gas-Pär . Förbockade lite först med falstång och hammare och gjorde klart sen med krymp/sträcken. Måste köpa en egen sån alltså !
Det försvann ju lite material av bussidan när jag tog en del för inviken så därför är den sista jag gjorde helt hemtillverkad.
Men jag tackar för berömmet från alla! * tittar under lugg och skrapar foten i gruset *

Snyggt plåtslagarn! Krymp/sträck är en underbar uppfinning!
Snyggt plåtslagarn! Krymp/sträck är en underbar uppfinning!
X2 
X3 
X4 
Fidde style
Hehe 
Blir bra det där! när ska du fortsätta med splitbussen då?
Sen... kanske kommer nån Bay till emellan... 
Haha!
Men någon måste ju ta vara på alla Bayar också!
Män lugna Määhh !! Laga bilar laga bilar laga bilar!
Jajamän Larsa alldeles rätt!
Och du då Spaan, vad har du gjort idag då? ;-)
Inte så mycket intressant..
Fick skjuta upp utflykten till nästa helg tyvärr!
Men ibland är det tur veckorna går fort. 
Synd för dej Sebbe Spann men som sagt veckorna går fort!
Blev ingen egentid i smedjan igår.. typiskt curlingföräldrar..
..men då var det desto mer intensivt idag istället! Visserligen med vissa avbrott som att skjutsa dottern,laga mat åt sonen ,starta upp en iPad åt svärmor och sånt men ändå.
Började med att märka upp och kapa bakskärmen och kapade sen motsvarande i klokkerholmar´n, lappade ihop en par små
hål i innerskärmen efter det och sen var det bara att sätta igång att svetsa ihop allt. Gick fint, känns bra.
Slipning och spackling i vanlig ordning efter det och avslutade med ett lager primer för att lättare kunna se om det behövs spackla mer men på den här hinken tror jag nog att det duger!
Det ska inte vara perfekt heller. Lite svets kvar på bilen men den här skittröskellagningarna slipper ni se nåt mer iaf.
Skönt att vara en ännu en bit på vägen iaf även om jag hade viljat vara närmare målet nu.. men det är låångt till sommar´n!
Eller?
Nåja, det löser sej som bonn sa när han sket i vasken!
Grymt jobbat !!!!
Blev ju kanon de där ! Bra jobbat mr. Helsing ! 

Bra jobbat med din begränsade arbetstid!! 
Tackar, jo det gäller att ligga i när man får chansen ! 
Sidor Föregående 1 … 41 42 43 44 45 … 98 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.