1

Har stött på lite problemo gällande f-vagnen.
F-vagnen är kortad 1" dubbla sänksatser och dropp spindlar som är flippade. F-vagnen är nu ställd i sitt högsta läge.

Skulle montera styrstagen idag men får inte i den korta pga av konstig vinkel. När ja höjer upp bilen i fram med domkraften knäcks nästan de långa staget mot ramhuvudet.

Ska ja även flippa styrarmen för att allt ska lira? Me om ja minns rätt ska de inte behövas. Kan återkomma med bilder om de skulle underlätta.

Mvh Stoffe

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

2

Om du höjer den sidan med en domkraft under bromstrumman då? Själv plockade jag ur tanken och hade bilen nersänkt. Hur smidigt som helst ICQ/ab

3 Senaste redigerad av Johan W (2012-12-29 19:46:50)

Har du rätt vinkel på styrsnäckan, sen vet jag inte om du behöver flippa droppspindlarna för så långt har jag inte kommit än men det är ju när du har den i lägsta läget som du ska ha (i backen Default/hmm  Default/lol ) och sen ska du kunna höja den en bit helst 10cm men ibland får man nöja sig med mindre och då ska styrstagen inte ta i så prova att flippa tillbaka styrlederna innan du fippar armen Default/hmm

Bilder är kul ICQ/ae

Rs man vill ju inte att det tar i staget vid uppfjädring, då är det bättre att höja midre

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

4

Jag flippade mina droppspindlar om jag minns rätt ICQ/ab

5

rs68 skrev:

Om du höjer den sidan med en domkraft under bromstrumman då? Själv plockade jag ur tanken och hade bilen nersänkt. Hur smidigt som helst ICQ/ab

Tanken är ute. Jo då går de. Men de går inte att höja bilen med domkraften på f-vagnen men de kanske inte ska gå heller.

Ragtop 60 No name

6

Ok det kan va så det är gränsfall med dom här som sänker 6cm, har dom med och då står den på backen höjer jag min nu 3cm tror jag att den skulle klara sig utan men jag kanske har otur när jag tänker just nu minnet är ju inte så bra när man blir gammal Default/lol

7

Har för mig att jag flippade  ICQ/ab  men jag är ännu aldrig och ännu sämre minne. Bilen står uppställd i hyrt garage men så fort jag tar hem den ska jag plocka av droppspindlarna ICQ/ab

8

Men om man  vill köra grislågt och sätter i styrlederna uppe istället för under dom inte stagen ta i tanken då? Får se om ja tar mig ut imorgon och testa lite. Vinkeln på sträckan är de bara att testa sig fram lr finns de nå regler att gå efter .

Ragtop 60 No name

9

Det är nog lätt att pröva dej fram när inte tanken är i och bilen på backen. Lägg gärna upp en bild ICQ/ab  vad är det för droppspindlar? Får se om du får samma problem som jag att det blev lite väl bra ICQ/ab

10

Haha lite väl bra?? Köpte dom på Classic är till för trumbromsar. Bilder känner imorgon. Blir ju så mycket enklare då.

Ragtop 60 No name

11

Köpte mina på classic också men har haft problem med spindeltappen på vänster sida så ska plocka av dom och kontrollmätta. Vad jag menade med lite väl bra. Okej en bild med sänkningsatserna nästan i mitten ICQ/ag

http://forumbilder.se/images/832920121109031953.jpg

12

Default/lol fan vad rätt ICQ/ae förhoppningsvis blir våra lika bra men med sänksattsen i lägsta läget ICQ/ad
Vad för problem Default/hmm

Rattstången ska gå rätt in i snäckan, så inte hardyskivan måste brytas så mycket Default/hmm
Droppspindelns styrarm sitter i orginalhöjd medan tappen är högre så monterar man den raktav sänker den bilen xcm men fördelen är ju att man kan höja bilen xcm och flytta bak hjulet xxmm och då kanske lutningen på styrstagen blir bra endå, dom ska ju vara så vågräta som möjligt. Nu måste man nog lägga till att det här är låga bilar som blir lägre och framför allt mer körbara för dom som inte vet vem leguanen lr hans bil är ICQ/ad

Trodde du köpte spindlarna av vwimporten dom sänker 6cm dina sänker 5cm va Default/hmm

13

Hur fungerar flippade dropspindlar? Får man inte en höjning då?

14

Johan W skrev:

Default/lol fan vad rätt ICQ/ae förhoppningsvis blir våra lika bra men med sänksattsen i lägsta läget ICQ/ad
Vad för problem Default/hmm

Rattstången ska gå rätt in i snäckan, så inte hardyskivan måste brytas så mycket Default/hmm
Droppspindelns styrarm sitter i orginalhöjd medan tappen är högre så monterar man den raktav sänker den bilen xcm men fördelen är ju att man kan höja bilen xcm och flytta bak hjulet xxmm och då kanske lutningen på styrstagen blir bra endå, dom ska ju vara så vågräta som möjligt. Nu måste man nog lägga till att det här är låga bilar som blir lägre och framför allt mer körbara för dom som inte vet vem leguanen lr hans bil är ICQ/ad

Trodde du köpte spindlarna av vwimporten dom sänker 6cm dina sänker 5cm va Default/hmm

Näe dom va ju mycke billigare på classic. Ja har inte mätt hur lågt dom sänker men ja kommer kunna åka MYCKET lågt. Ställer ja i lägsta läget tror ja bilen ligger på marken. Exakt köpte på mig sänkspindlar mycket för körbarhetens skull (och kunna få ner den mer :0)

Ja kom på de idag att de kan vara så att styrsnäckan inte riktigt sitter på plats få de små plattorna på röret är borta. Ja får mäta på en annan f-vagn.

Ja kom inte ut till garaget idag då risken är stor att glida ner i diket. Skridskobana hela vägen.

Ragtop 60 No name

15

Det är inte spindeln som ska flippas utan det som menas är att kona om hålet till styrstagen och
Montera staget från andra hållet för bättre frigång.

16

Fördelen som Johan säger med droppspindlar är att hjulet hamnar längre bak och man slipper kapa i lycktpottorna. Vilket iof båda dessa bilar skulle jag gissa redan har ombyggda ICQ/ab

17

rs68 skrev:

Det är inte spindeln som ska flippas utan det som menas är att kona om hålet till styrstagen och

Spindeln monteras upp och ned.  ICQ/ad

Ragtop 60 No name

18

leguanen skrev:
rs68 skrev:

Spindeln monteras upp och ned.  ICQ/ad

Styrleden ICQ/ab

19

Haha ja. Styrleden. Ibland går de för fort.

Ragtop 60 No name

20 Senaste redigerad av Johan W (2012-12-31 15:27:32)

rs68 skrev:

Fördelen som Johan säger med droppspindlar är att hjulet hamnar längre bak och man slipper kapa i lycktpottorna. Vilket iof båda dessa bilar skulle jag gissa redan har ombyggda ICQ/ab

Nej det är (var) dom inte men dom tar i rejält på båda, mina kommer kapas ca15mm endå  Default/hmm

Aledningen att dom går att köra tror jag haft med avsmalningen att göra, dom var 4" och 5" men nu vill leguanen prova 0" och min blir 3" och min kommer ta i då den antagligen ska sänkas tre cm till (breor på om jag får ner den till tre hack bak med dom 205/65or jag har) man vill ju inte ha rake (lr smala lågprofilare Default/lol )

21 Senaste redigerad av Johan W (2012-12-31 15:41:17)

leguanen skrev:

Näe dom va ju mycke billigare på classic. Ja har inte mätt hur lågt dom sänker men ja kommer kunna åka MYCKET lågt. Ställer ja i lägsta läget tror ja bilen ligger på marken. Exakt köpte på mig sänkspindlar mycket för körbarhetens skull (och kunna få ner den mer :0)

Ja kom på de idag att de kan vara så att styrsnäckan inte riktigt sitter på plats få de små plattorna på röret är borta. Ja får mäta på en annan f-vagn.

Ja dom plattorna ryker när man smalnar av framvagnen men dom behövs inte, får man rattstången centrerad och rak så sitter den rätt ICQ/ab

22

Johan W skrev:
rs68 skrev:

Nej det är (var) dom inte men dom tar i rejält på båda, mina kommer kapas ca15mm endå  Default/hmm

Aledningen att dom går att köra tror jag haft med avsmalningen att göra, dom var 4" och 5" men nu vill leguanen prova 0" och min blir 3" och min kommer ta i då den antagligen ska sänkas tre cm till (breor på om jag får ner den till tre hack bak med dom 205/65or jag har) man vill ju inte ha rake (lr smala lågprofilare Default/lol )

Du får köpa spacers, det gjorde jag när mina tog i. Har iof aluminiumhjul och helt annan offset. Behöver dom inte längre då jag har höjt lite i bak men tycker det är snyggt när det fyller ut hjulhusen lite mer ICQ/ab

23

Nä då gör jag nya plåtfälgar istället det tar ju inte så lång tid och kostar några selmor ICQ/ae

Problemet är att det bara finns en cm på utsidan mot skämen utan att trycka till den och inget innåt och det behövs lite till ICQ/ad

Det lutar åt transmission raise ICQ/ac

24

http://forumbilder.se/images/1b201352520PMb952.jpgf
http://forumbilder.se/images/41201352623PMd00f.jpg
http://forumbilder.se/images/08201352857PMd757.jpg
http://forumbilder.se/images/49201353128PMea80.jpg

Så här se de ut. Lederna är inte flippade och tanken gå i utan problem? Säger ni om vinkeln på styrstagen. Nu är bilen ställd i lägsta läget. Och de blev ju lågt ICQ/ag

Ragtop 60 No name

25

Blev ju perfekt ICQ/ag  Svårt att se vinkel på dina styrstag på bilderna men som Johan skrev så sträva efter att få dom så vågräta som möjligt. Blir det bättre att flippa så gör det om inte låt bli ICQ/ab  Ser att dina sänkningssatser är monterade högre än mina. Är den avsmalnad nåt? Hur ser det ut att svänga?  Ska den sänkas mer i bak? Hur mycket har du sänkt i bak? Bra blir det ICQ/ab