Plåtporr!!!
Håller på med samma lagning i reservhjulsbaljan som du. Fast har en del tecken på att det har varit någon form av krock så får ta och mäta upp en del grejor.
Ös på med bilder nyttigt att se hur andra har löst saker och ting.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » PV Johans 61a Soltakare
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 10 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Plåtporr!!!
Håller på med samma lagning i reservhjulsbaljan som du. Fast har en del tecken på att det har varit någon form av krock så får ta och mäta upp en del grejor.
Ös på med bilder nyttigt att se hur andra har löst saker och ting.
Gick inta få upp bilderna på en gång skumt. Bara några märkligt som fasen
Dom som funkar har du [img ] [/img ] runt.
Dom som inte funkar har du [ url] [/url ] runt.
Utan mellanslag.
Ser bra ut annars. 
Jaha då har man lagat lite mer rost. Eftersom jag inte tycker det är det roligaste som finns så tar det ju lite tid, Sen är jag lite slö i bland och fastnar gärna framför Datorn
![]()
Men som i triss, Plötsligt händer det
Har fått laga hela hörnet och en bit under
Jävligt dålig bild men man ser iaf att jag lagt i en bit plåt
Blev lite slipa bocka och mäta innan biten passade
i & med att jag kortat framvagnen ganska mkt så ville jag öppna upp lite för den. Och det passade bra eftersom det var en del rost där
Sen det klassiska hörnet lika slut på båda sidor
Lite pissig bild detta med , men man ser att jag fick byta en bra bit upp på kanten som ligger imot plattan
Här var det ventilations hål med
Här var problemet att karossen inte passade som den skulle på plattan. Eftermarknads plåten var lite för kort i framkant. Blir att lägga i en ny plåt där.
fixat....
Den ställdes av 1974 och har sen dess fram till år 2000 stått i en lada på Gotland vad jag förstår. Men på något sätt har den skrotats 1975 03 04. sen om någon skrotat papprena eller någon på skroten tagit hand om bilen det vet jag inte. Bilen Togs i land av Petter Carlberg sen gick den till Jerry i Krylbo därifrån till Christer vw117 sen Till Stefan Mälman och efter det till mig. Tror det ska vara så efter hörsägen iaf
Törs man tro att det här är min gamla bil?

I så fall är det jag som hittade den i ladan, jag sålde den till Petter och det låter inte omöjligt att det skulle vara runt år 2000 eller så! Fast Petter kanske vet mer bestämt om det är samma bil? När jag hittade den så stod den i ett skjul på en bondgård, och som jag uppfattade det så hade bonden haft den att åka med fram till den ställdes in i skjulet, så jag tror inte bilen rent fysiskt har varit på skroten och vänt!
MVH: Hella
Hella det är nog den bilen, känner igen bulorna i gallret under rutan.
Får hoppas jag får bil av den igen.
Kul!!
Jag har undrat vart den blev av, och om den blivit iordninggjord!
Det blir nog en rolig bil av det här!
MVH: Hella
Då har man fått lagat lite mer då. Båda hörnen i framkant i stort sett klara ,svetsat ihop på insidan, och förlängt hjulhuset så att tröskeln inte lutar samt öppnat för framvagnen på vänster sida med.
Men det känns som att det blir mer och mer kvar att laga ju mer man pillar på bilen.
Sen vet jag inte riktigt hur jag ska göra med frontplåten för den är gryymt tunn i nederkant och ett mini mini hål men tror inte det går att svetsa utan att man behöver byta typ halva fronten..
Hade varit gött att slippa, sen såg jag att den är bra dålig vid nedre gångjärnen också.
Är väll iof lika bra att göra det så bra man kan så man slipper göra det 2ggr.
Jag vill ju fixa med den där bak för där ska jag ju bygga om den lite och det är ju dubbelt så kul som att bara laga..
Så här blir det iaf
Det är gott att se vilket jobb du lägger ned på bilen
Är det en sugis som ska i ??
/// Micke
Nu kan det inte så mycket kvar, kom igen kämpa på 
Då har man fått gjort lite till på baggen. Har inte hunnit göra något i veckan så det blev lite i dag.
Har svetsat färdigt i framändan och kortat bakväggen 50mm.
Höll på att bli galen när jag skulle svetsa i hop den, spelade fan ingen roll hur jag gjorde så brände det hål tycker jag. Nu sitter skiten där iaf.
Sen en sak som är lite drygt är att framplåten under huven är grymt tunn och behöver nog bytas den med. får se om det går att lägga i en bit eller om jag måste byta hela.
Jag hade tydligen varit snäll för Tomten kom till mig med i år
Nu fick jag ju tyvärr betala mina klappar skälv men det gjorde inget.
Kommer bli bra detta 
Har varit i Varberg och firat jul hos Mor o Far. Och passade då på att kolla på Farmors vind, hon hade bara bubblor. Men det var rensat och kastat det mesta för flera år sen.
Men jag hittade iaf en sidoruta med helt felfri gummilist två bakljus och ett vitt blinkersglas.
Och en gammal Blaupunkt Frankfurt 24volt som Farfar haft i sin lastbil på 60 talet
Har fått på karossen igen på plattan. Sen har jag tillverkat ett förstärkningsstag tvärs över i bakkant som förstärker gafflarna. Sen började jag med hjulhusen typ helt i onödan för jag behöver nog korta drivaxlarna för att få plats med fälgar och däck innanför skärmarna och då behöver jag modda lite i hjulhuset i framkant för att det ska få plats innåt ist.
Sen vill inte jag ha små mes däck, och då blir det lite mer problem med plats. Har Provat kompisens 215/65-15 MH racemaster och dom är i mitt tycke grymt rätt storlek. kanske får bli 205/70-15 om man hittar med rätt svull. Noga det här haha
Feta fälgar.. blir intressant att se fortsättningen.. gött med fullvuxna däck. 
Fixade lite med spindlarna och länkarmarna i går. Sen bestämde jag mig för att det får bli 3"kortade drivaxlar för att jag ska bl nöjd med stuket. lite mer pengar och jobb men kommer helt klart vara värt det i slutändan
Nu är nya 3" kortare drivaxlar beställda. Sen har det inte hänt så mkt med bilen men har blästrat allt till framvagnen och pressat i m14 pinnbultar i framtrummorma. Snart dax för lite färg på dessa delar.
Riggade lite i dag för att få en känsla om hur det skulle kunna bli. Vore ju fin fint om man kunde ha den i denna höjden.
Då har man fått gjort lite mer på bilen.
Bakvagnen är kortad 3" per sida ( Drivaxlarna kommer i veckan).
Sen har jag höjt upp kanten på plattan vid bakvagnen lika högt som den nya sitter, så dom fick luta mer för den är orginal höjd ute vid trösklarna.
Sen har jag börjat med att tillverka ny plåt vid bakvagnsinfästningen till karossen då inget passar längre.
Lite bilder kanske så ni fattar vad jag snackar om

Finfint blir det! 
Mycket intressant bygge, ytterligare en vass bil från Västerås.
Angående åkhöjden så funkar det säkert, kolla på Skans gamla 55:a.
Jag fick inte in ett lillfinger mellan skärm och däck, när man backade så neg bilen så att däcket tog i hjulhuset. Dock inga som helst problem så länge man färdades framåt 
Om bilen niger när man backar har man toe in.
Om bilen niger när man backar har man toe in.
Stämmer bra det, gick dock inte att justera mer med den setup som satt på bilen när jag köpte den.
Hade mått bra utav ett par längre svärd.
Jag fick mina drivaxlar i dag, vilket var kul nu kan sätta i hop en låda så jag vet om hjulen får plats eller inte. Sen har jag köpt knutar till växelstången så det blir tajta fina växlingar.
Sen var jag tvungen att rigga lite för självkänslan, sen var jag lite nyfiken på om jag kortat framvagnen tillräckligt. Och framvagnen blev kanon, lite tajt för stötdämparna bara.
Så det blev att kapa och svetsa lite mer 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 10 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » PV Johans 61a Soltakare
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.