Vad är detta?
någonting till vw?
Hittades bland andra vw grejor.
Mvh
Oskar
203 2012-12-29 22:27:39 Senaste redigerad av Michos Miche (2012-12-29 22:28:19)

25 eller vanlig 30 hk? Förstod inte så mycket av gjutnumret i tornet. 23, 28 och något mer stod det. Inget logiskt om årtal
30hk
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
205 2012-12-30 14:59:31 Senaste redigerad av vwrob (2012-12-30 14:59:48)
de 25 hk jag skruvat på har "insex muttrar" till topparna, nån som sett med nåt annat ?
de 25 hk jag skruvat på har "insex muttrar" till topparna, nån som sett med nåt annat ?
Även tidiga 30 hk har insex till topparna 
Då ställer jag nästa fråga: Vad ska man med en massa halvkompletta 30 hk till?
Finns det något värde alls förutom på skroten?
Kallades bilarna för split, oval, barndoor osv på 50-60 talet? eller är det nåt som det fått smeknamn för på senare tid?
Kanske dum fråga, men jag började fundera...
Intressant fråga! Jag har kopior på gamla registreringsbevis för bussar, en från 1954 står som "Plexibuss" och en annan som "Samba". Nån där ute som har exempel på fler fräna benämningar?
Då ställer jag nästa fråga: Vad ska man med en massa halvkompletta 30 hk till?
Finns det något värde alls förutom på skroten?
Kanske inte nåt större värde.....men jag kan betala mer än skroten iaf
.....synd att det är långt mellan ditt o mitt plejs, kanske går att lösa....
vilken ända skall vara mot toppen?
http://www.classicvw.se/stotstangsror-1 … ts_id/2777
tacksam för svar
Har det någon betydelse? Jag hade tagit inskjutsbiten mot toppen.
så jag satte dem men får nog ta och täta skarven med nå bättre då
efter har rensat och städat lite av farsan alla godis saker så kom jag på en grej jag skulle vilja ha lite mer information om
dom där huv-märkena som sitter på huven längst ner på listen , Wolksburg ? dom ändrade ju stil från år till år har jag sett med det jag skulle vilja veta är vilket år när det gjorde , vad jag vet så slutade dom med det 62, för 63an farsan har , har ju inget .
har ju hittat både svarta och blåa här hemma , så skulle gärna vilja veta mer om dom 
51-59 "Ljusblått" märke
60-62 "Mörkblått" märke
VW 1300 -66
Emblem från 1956 passar inte på en lucka från 1951. Emblemet hamnar för högt upp mot den profilerade listen i och med vikflikarnas placering. Dessutom sitter emblemet på 1956 med ett extra st clips av samma typ som håller listerna, medan 1951 inte har det.
Min tur: Vad för viskositet av GL4-olja ska man köra i en växellåda från typ 1 1967? SAE 90 står det ju originalboken, men vad kan motsvarande heta idag?
51-59 "Ljusblått" märke
60-62 "Mörkblått" märke
tack Anders ! , men jag hittade en svart märke i en låda här hemma , vilken årsmodel hör en så hemma ? 
neptunblau , vilken färg beteckning har den ? 
neptunblau , vilken färg beteckning har den ?
L50k
Det är den enda färgkod jag kan 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
ok bara så man beställer rätt imon på meca hos jonas 
Hittade två stänkskydd..
De är ca 36x20,5 cm stora och märkt med 1180 överst.
Oanvända
Vad passar de till och har de nåt värde?
Är det någon i Göteborgstrakten som kan tänka sig att låna ut lite av sin garageplats en veckan? Eller en del av uppfarten?
Behöver någonstans att förvara bilen i Göteborg innan jag själv kan hämta den. De människor jag känner i Göteborg bor i lägenheter centralt, och där låter jag den helst inte stå...
Som sagt, det är bara en vecka, kommer så fort jag kan!!!
Är det någon i Göteborgstrakten som kan tänka sig att låna ut lite av sin garageplats en veckan? Eller en del av uppfarten?
Behöver någonstans att förvara bilen i Göteborg innan jag själv kan hämta den. De människor jag känner i Göteborg bor i lägenheter centralt, och där låter jag den helst inte stå...Som sagt, det är bara en vecka, kommer så fort jag kan!!!
Har svarat i den andra tråden, men maila mig.
[email protected]