476

Flat four boxer skrev:

Var ute och tittade på min kaross, fanns tyvärr inte så mycket att se där vad gäller förstärkningar. Custom speedparts har samma oavsett tidigare eller 1302. Däremot Classic VW Up north har olika beroende på modell. Kanske kan ge lite att titta på bilderna... Ser fram mot att sätta igång, ska bara...;-)

Efter att tittat runt på nätet så ska nog en 67:a ha den äldre profilen bak samt ett trappsteg i
framkant. Hade turen att det fanns en äldre i Gävle som jag fick låna.

Kapade bort och tillverkade ett nytt avslut i kväll. Om du är intresserad så kan du få
ett avkap av inner och ytter profilerna, så du har exakta mått att lämna till plåt
firman.
PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

477

Härligt jobbat Fidde!

478 Senaste redigerad av Fidde (2012-12-18 13:49:13)

Idag blev det ett domkraftsfäste, röret har en väldigt konstig dimension 33X25. Hittade ett rör
som ska filas ur lite. Måttet kommer nog ifrån sedanens fäste som är pressat i plåt.
PunBB bbcode test

479

Allt är så jävulst cleant när du bygger Fidde !
Imponerande ! ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

480

easos skrev:

Imponerande ! ICQ/ab

ICQ/ab  ICQ/ab

481

easos skrev:

Imponerande ! ICQ/ab

X2

482

ICQ/ag Supernice.. dvs som vanligt..!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

483

En favorittråd! ICQ/ab  du är en plåtkonstnär! Mycket imponerande!

Bubbla -62

484

Kul att ni gillar det man pular med. Det kommer några bilder till på förstärkningen när den är färdig.

485

Ordning och reda. Blev orolig att du skulle lägga ner när du lära göra om avslutet  ICQ/ag ligg i nu så du får känna skägget fläkta i sommar!!  ICQ/ad

Panel -53, 911 -71

486

jockebostrom skrev:

Ordning och reda. Blev orolig att du skulle lägga ner när du lära göra om avslutet  ICQ/ag ligg i nu så du får känna skägget fläkta i sommar!!  ICQ/ad

Ingen fara, lite fartvind i pälsen vore fint det ICQ/ag

487

blir grymt detta. ska du ha den plåtren nu i sommar eller ska den lackas?

www.Bugmeet.se

the lower to the ground the closer to hell, thats where were all goin anyway.

488

Är du vid garaget på söndag ?? tänkte komma över och kolla dina projekt om det finns tid över

489

Hazze skrev:

blir grymt detta. ska du ha den plåtren nu i sommar eller ska den lackas?

Plåtrent med klarlack får det bli i första skedet, ska tennspackla där det är lågt efter svetsning och slipning.

490

MickeP skrev:

Är du vid garaget på söndag ?? tänkte komma över och kolla dina projekt om det finns tid över

Tror jag är hemma på Söndag, är du i Gävle hela dagen? vi får höras i helgen.

491 Senaste redigerad av Fidde (2012-12-19 18:03:59)

Då är höger sida nästan klar, trodde att jag skulle hinna sätta den på plats och svetsa fast den.
Men det tog tid att bygga den främre delen, med böj, trappsteget och pressa dränerings hålen.

Den inre V-förstärkningen sitter på sin plats och är svetsad i botten. Det som återstår är
att borra alla hål för punktsvetsarna och hålen för plattan.

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

492

Snyggt!!
Hur rostskyddar du mellan v plåten och ytterbalken??

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

493

michaelth skrev:

Snyggt!!
Hur rostskyddar du mellan v plåten och ytterbalken??

Sprutade ett tunt lager med Kallgalvspray, ska måla hela insidan innan jag fäster den. Sedan ska
den sprutas med rostskydd.

494

Otroligt snyggt plåtarbete, väldigt imponerad !  ICQ/ag

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

495

Jag kommer upp till Gävle på lördag dag och åker hem onsdag så någon dag måste vi få till. Jag ringer dig på lördag när jag kommer upp så får vi se.

496

Jag kommer upp till Gävle på lördag dag och åker hem onsdag så någon dag måste vi få till. Jag ringer dig på lördag när jag kommer upp så får vi se.

497

Fidde skrev:
Flat four boxer skrev:

Var ute och tittade på min kaross, fanns tyvärr inte så mycket att se där vad gäller förstärkningar. Custom speedparts har samma oavsett tidigare eller 1302. Däremot Classic VW Up north har olika beroende på modell. Kanske kan ge lite att titta på bilderna... Ser fram mot att sätta igång, ska bara...;-)

Efter att tittat runt på nätet så ska nog en 67:a ha den äldre profilen bak samt ett trappsteg i

Kapade bort och tillverkade ett nytt avslut i kväll. Om du är intresserad så kan du få
ett avkap av inner och ytter profilerna, så du har exakta mått att lämna till plåt
firman.
PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Det skulle vara super. Spara gärna dessa, har jag möjlighet tittar jag förbi. Annars kanske du kan tänka dig att skicka, jag betalar givetvis frakt osv!!!

Mvh Mikael

498

Fidde skrev:
Flat four boxer skrev:

firman.
PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Det skulle vara super. Spara gärna dessa, har jag möjlighet tittar jag förbi. Annars kanske du kan tänka dig att skicka, jag betalar givetvis frakt osv!!!

Mvh Mikael

499

Imponerande arbete  ICQ/ab ! Du är en plåtkonstnär!

VW 1200 -60
VW 1300 -66

500

Nyna skrev:

Imponerande arbete  ICQ/ab ! Du är en plåtkonstnär!

ICQ/ab