Svetsen blåses ren med jämna mellanrum
Idag provade jag att blåsa igenom slangen och bytte munstycke, men den orkar fortfarande inte under fyran. Slangpaket och handtag är rätt slitna, så det är väl egentligen enda sättet att fixa den. Svetsar man grövre grejer blir det riktigt fint.
Slipade rent i skarven mellan tunnel och golvhalva idag och svetsade igen. Blev riktigt skapligt 
Men ikväll lade jag störst fokus på att fixa passagerardörren. Här kommer en bildserie vad som hänt med den(vissa bilder är visade förut):

Det är väldigt svårt att se på bilderna hur snett det var. Som värst gick dörren bara att stänga om man pressade den med kraft och låste med innerhandtaget. Då hölls den åtminstone stängd.
Efter förra veckans vantskruvssvetsande och dagens rikt av dörren som var knäckt på flera ställena runt gångjärnen:

Lite snett här

Nu kan man stå och skjuta iväg dörren med lite fart och den fastnar perfekt i låskistan med ett klick!
Ny fjäder i handtaget är det också

Med detta kan jag berätta att karossen är färdig för de nya kanalerna som ligger och väntar! Jag beräknar att plattan ska vara färdiglagad och slipad tills nästa helg. Då skruvar jag fast kanalerna på plattan och lyfter på karossen för att svetsa i den sista plåten som saknas för att rostlagningen ska vara färdig
Visst kommer det att kapas och svetsas efter det, men då är det rikt och byte av en bit runt vindruteramen.
Tack för supporten allt volk!