151

Det blev en liten notis i volks world oxå http://i1004.photobucket.com/albums/af162/falmarksheden/2012-10-25-472.jpg

Man få va som man är när man in't blev som man skulle
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå

152

Snygga byggen blir publicerade. Grattis det förkänar du verkligen!! ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

153 Senaste redigerad av rs68 (2012-12-09 10:49:00)

Grattis! Såg den på BRC, ett riktigt kanonbygge med mycket fräna detaljarbeten som tex ratten ICQ/ab

154

michaelth skrev:

Snygga byggen blir publicerade. Grattis det förkänar du verkligen!! ICQ/ag

X2 ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

155

Kan ju även berätta att dom här trevliga pojkarna i uniform har stoppat oss 2ggr i sommar. första gången en fredakväll kommer dom upp bakom & slår på blåljusen,jaha tänkte jag då var det kört! inga skärmar=ombes ICQ/ac . Men dom gick runt bilen och kollade en stund sedan frågar dom om jag vet varför dom stoppade mig, nää sa jag och då sa dom med allvarlig min: den var så jävla fräck att vi var tvungen att få titta lite närmare ICQ/ab
Kvällen efter var grabben i Piteå på cruising och samma sak upprepades där.

Das Auto Skellefteå

156

Default/lol Ha ha ja så kan det oxo gå, jag hade nog hamnat i finkan med min otur Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

157

Fasen vad najs!
gryme tuff rod, campade bara en liten bit ifrån er på BRC.

Men jag har funderat en hel del på hur tjock rattmuff man skulle behöva ha för att kunna hålla i den ratten vintertid? ICQ/ab

158

Alex's skrev:

Fasen vad najs!

Men jag har funderat en hel del på hur tjock rattmuff man skulle behöva ha för att kunna hålla i den ratten vintertid? ICQ/ab

ehh ja tänkte int på de  ICQ/ad

Das Auto Skellefteå

159

hjoggböle skrev:
Alex's skrev:

Fasen vad najs!

Lovikka-vantar ju!  Default/lol
http://www.google.se/search?q=lovikkava … 4gTUtICQDQ

Att leva på en Ö är att aldrig ha ryggen riktigt fri.

160

iZac skrev:
hjoggböle skrev:
Alex's skrev:

Fasen vad najs!

Lovikka-vantar ju!  Default/lol
http://www.google.se/search?q=lovikkava … 4gTUtICQDQ

jo självklart borde funka hur bra som helst ICQ/ab

Das Auto Skellefteå

161

tjena! e de du som har taksänkt bilen? isåfall har du några bilder på hur detta gjordes som du vill dela med dig av? ICQ/ab BTW GRYMT bygge!!

162

hakansson_ skrev:

tjena! e de du som har taksänkt bilen? isåfall har du några bilder på hur detta gjordes som du vill dela med dig av? ICQ/ab BTW GRYMT bygge!!

Jo det gjorde jag själv, men några bilder har  jag  inte tyvärr ICQ/ac  men den är sänkt 65mm på A-stolparna och 45mm på C-stolpen taket måste då förlängas ca  45mm B-stolpen kapade jag lös och flyttade så den skulle vara rak då gick orginal rutorna andvända i dörrarna. kapsnittet på C-stolpen ska gå ända ner till motorluckan  du måste även kapa ner brandväggen. det finns en tråd på samba där dom har gjort en liknande operation. lycka till det är bara att kapa & svetsa

Das Auto Skellefteå

163

Fruktansvärt snyggt bygge , speciellt invändigt ...  ICQ/ag
Läste oxå noticen i Volksworld men va menas med att den är
"street legal as it stands whitout fenders"
är de org skärmarna de syftas på då eller fär den lär väl inte va reggad helt utan som på bilden?

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

164 Senaste redigerad av hjoggböle (2012-12-12 10:03:06)

Edström skrev:

Fruktansvärt snyggt bygge , speciellt invändigt ...  ICQ/ag
Läste oxå noticen i Volksworld men va menas med att den är
"street legal as it stands whitout fenders"
är de org skärmarna de syftas på då eller fär den lär väl inte va reggad helt utan som på bilden?

Nää det blev nog lite språk förbistring nånstans, jag skrev att den är bes som den står förutom skärmar ICQ/an
och tack för alla positiva reaktioner ICQ/ab

Das Auto Skellefteå

165

hjoggböle skrev:
hakansson_ skrev:

Jo det gjorde jag själv, men några bilder har  jag  inte tyvärr ICQ/ac  men den är sänkt 65mm på A-stolparna och 45mm på C-stolpen taket måste då förlängas ca  45mm B-stolpen kapade jag lös och flyttade så den skulle vara rak då gick orginal rutorna andvända i dörrarna. kapsnittet på C-stolpen ska gå ända ner till motorluckan  du måste även kapa ner brandväggen. det finns en tråd på samba där dom har gjort en liknande operation. lycka till det är bara att kapa & svetsa

kollade lite på volksrod.se igår, fick ganska bra aning om hur jag ska bära mig åt:) vet du eller någon annan hur mkt de är "okej" att taksänka för att de ska vara godkänt? ICQ/ab

166

det där med hur mycket man får sänka taket finns väl egentligen inget fast mått på, men taket på min är ett 56a tak och den rutan är nog liten som den är & efter taksänkningen så blev den 200mm hög och SFRO killen vi har hade inga åsikter om det ICQ/ab om du sänker lika mycket som jag har gjort borde det inte vara något problem om du har ett nyare tak. Det bästa är att få en bra relation med din SFRO gubbe då får du nog bra råd. ICQ/ab

Das Auto Skellefteå

167

hjoggböle skrev:

det där med hur mycket man får sänka taket finns väl egentligen inget fast mått på, men taket på min är ett 56a tak och den rutan är nog liten som den är & efter taksänkningen så blev den 200mm hög och SFRO killen vi har hade inga åsikter om det ICQ/ab om du sänker lika mycket som jag har gjort borde det inte vara något problem om du har ett nyare tak. Det bästa är att få en bra relation med din SFRO gubbe då får du nog bra råd. ICQ/ab

Det står om detta i SFRO:s bygghandbok.
Där kan man läsa om "synvinklar" mm som styr höjden på framrutan.

" Nya ord man måste lära sig innan HumVWeens sjösättning, tex land i sikte ! "

168

Har kompisar som byggt bl.a. Mercurys och haft mycket strul att få igenom taksänkningar som ansetts för mycket så visst kan det underlätta om man har koll innan kapen kommer fram ICQ/ab

169

Som Alpenretter säger så finns det lite i SFRO handboken om olika vinklar som ska uppfyllas, men samtidigt är det en personlig bedömning av bes man. den här byggde jag i slutet av 80-talet  och han som besiktiga bilen då sa att den var för mycket taksänkt, men efter provkörning runt stan så ändrade han sig och den gick igenom ua  http://i1004.photobucket.com/albums/af162/falmarksheden/DSC00003.jpg

Das Auto Skellefteå

170

Jo men att en besiktningman släpper igenom en bil betyder inte alltid att den är ok.

När jag köpte min rod så var den besiktad och klar med en förlängd bottenplatta, trodde jag...

Visade sig att bes.mannen släppt igenom den utan att bry sig om framvagnen  Default/yikes 

Vid en flygande besiktning så kan liknande saker upptäckas och då är det lika bra att bygga efter SFRO-boken.

Men förlängningen var så dåligt gjord* att jag kapade bort allt och byggde om och rätt på en gång med hjälp av SFRO.
(Skillnaden på axelavstånd mellan h- och v-sida 5cm & höjdskillnad på h- ovh v-stötdämpartorn fram 3cm !!!!!)  Default/hmm

Och pga att jag skulle SFRO-bessa den så beslutade jag mig oxå för att kapa bort taket helt och bygga om den till en 2-sittsig roadster, så inte mkt blev kvar av den "köpta" roden, i princip bara bakvagnen...

" Nya ord man måste lära sig innan HumVWeens sjösättning, tex land i sikte ! "

171

Jo jag tror att SFRO bes är bra då får man en grundligare bes och då är det papper på det som är ombyggt plus en säkrare bil, sen att du fick tag i ett fuskbygge var ju otur ICQ/ac 

Alpenretter skrev:

Jo men att en besiktningman släpper igenom en bil betyder inte alltid att den är ok.

När jag köpte min rod så var den besiktad och klar med en förlängd bottenplatta, trodde jag...

Visade sig att bes.mannen släppt igenom den utan att bry sig om framvagnen  Default/yikes 

Vid en flygande besiktning så kan liknande saker upptäckas och då är det lika bra att bygga efter SFRO-boken.

Men förlängningen var så dåligt gjord* att jag kapade bort allt och byggde om och rätt på en gång med hjälp av SFRO.
(Skillnaden på axelavstånd mellan h- och v-sida 5cm & höjdskillnad på h- ovh v-stötdämpartorn fram 3cm !!!!!)  Default/hmm

Och pga att jag skulle SFRO-bessa den så beslutade jag mig oxå för att kapa bort taket helt och bygga om den till en 2-sittsig roadster, så inte mkt blev kvar av den "köpta" roden, i princip bara bakvagnen...

Das Auto Skellefteå

172

golfen i bakgrunden är snuskigt lik p-plats gamla röda golf, http://www.p-plats.se/golf/golf155.jpg, minus toningen och att hans hade gått runt 8000 mil när han köpte den.