Det blev en liten notis i volks world oxå 
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » vw rodden
Sidor Föregående 1 … 5 6 7
Du måste logga in eller registrera för att svara
Det blev en liten notis i volks world oxå 
Snygga byggen blir publicerade. Grattis det förkänar du verkligen!! 
Grattis! Såg den på BRC, ett riktigt kanonbygge med mycket fräna detaljarbeten som tex ratten 
Snygga byggen blir publicerade. Grattis det förkänar du verkligen!!
X2 
Kan ju även berätta att dom här trevliga pojkarna i uniform har stoppat oss 2ggr i sommar. första gången en fredakväll kommer dom upp bakom & slår på blåljusen,jaha tänkte jag då var det kört! inga skärmar=ombes
. Men dom gick runt bilen och kollade en stund sedan frågar dom om jag vet varför dom stoppade mig, nää sa jag och då sa dom med allvarlig min: den var så jävla fräck att vi var tvungen att få titta lite närmare
Kvällen efter var grabben i Piteå på cruising och samma sak upprepades där.
Ha ha ja så kan det oxo gå, jag hade nog hamnat i finkan med min otur 
Fasen vad najs!
gryme tuff rod, campade bara en liten bit ifrån er på BRC.
Men jag har funderat en hel del på hur tjock rattmuff man skulle behöva ha för att kunna hålla i den ratten vintertid? 
Fasen vad najs!
gryme tuff rod, campade bara en liten bit ifrån er på BRC.Men jag har funderat en hel del på hur tjock rattmuff man skulle behöva ha för att kunna hålla i den ratten vintertid?
ehh ja tänkte int på de 
Alex's skrev:Fasen vad najs!
gryme tuff rod, campade bara en liten bit ifrån er på BRC.Men jag har funderat en hel del på hur tjock rattmuff man skulle behöva ha för att kunna hålla i den ratten vintertid?
ehh ja tänkte int på de
Lovikka-vantar ju!
http://www.google.se/search?q=lovikkava … 4gTUtICQDQ
hjoggböle skrev:Alex's skrev:Fasen vad najs!
gryme tuff rod, campade bara en liten bit ifrån er på BRC.Men jag har funderat en hel del på hur tjock rattmuff man skulle behöva ha för att kunna hålla i den ratten vintertid?
ehh ja tänkte int på de
Lovikka-vantar ju!
![]()
http://www.google.se/search?q=lovikkava … 4gTUtICQDQ
jo självklart borde funka hur bra som helst 
tjena! e de du som har taksänkt bilen? isåfall har du några bilder på hur detta gjordes som du vill dela med dig av?
BTW GRYMT bygge!!
tjena! e de du som har taksänkt bilen? isåfall har du några bilder på hur detta gjordes som du vill dela med dig av?
BTW GRYMT bygge!!
Jo det gjorde jag själv, men några bilder har jag inte tyvärr
men den är sänkt 65mm på A-stolparna och 45mm på C-stolpen taket måste då förlängas ca 45mm B-stolpen kapade jag lös och flyttade så den skulle vara rak då gick orginal rutorna andvända i dörrarna. kapsnittet på C-stolpen ska gå ända ner till motorluckan du måste även kapa ner brandväggen. det finns en tråd på samba där dom har gjort en liknande operation. lycka till det är bara att kapa & svetsa
Fruktansvärt snyggt bygge , speciellt invändigt ...
Läste oxå noticen i Volksworld men va menas med att den är
"street legal as it stands whitout fenders"
är de org skärmarna de syftas på då eller fär den lär väl inte va reggad helt utan som på bilden?
Fruktansvärt snyggt bygge , speciellt invändigt ...
![]()
Läste oxå noticen i Volksworld men va menas med att den är
"street legal as it stands whitout fenders"
är de org skärmarna de syftas på då eller fär den lär väl inte va reggad helt utan som på bilden?
Nää det blev nog lite språk förbistring nånstans, jag skrev att den är bes som den står förutom skärmar 
och tack för alla positiva reaktioner 
hakansson_ skrev:tjena! e de du som har taksänkt bilen? isåfall har du några bilder på hur detta gjordes som du vill dela med dig av?
BTW GRYMT bygge!!
Jo det gjorde jag själv, men några bilder har jag inte tyvärr
men den är sänkt 65mm på A-stolparna och 45mm på C-stolpen taket måste då förlängas ca 45mm B-stolpen kapade jag lös och flyttade så den skulle vara rak då gick orginal rutorna andvända i dörrarna. kapsnittet på C-stolpen ska gå ända ner till motorluckan du måste även kapa ner brandväggen. det finns en tråd på samba där dom har gjort en liknande operation. lycka till det är bara att kapa & svetsa
kollade lite på volksrod.se igår, fick ganska bra aning om hur jag ska bära mig åt:) vet du eller någon annan hur mkt de är "okej" att taksänka för att de ska vara godkänt? 
det där med hur mycket man får sänka taket finns väl egentligen inget fast mått på, men taket på min är ett 56a tak och den rutan är nog liten som den är & efter taksänkningen så blev den 200mm hög och SFRO killen vi har hade inga åsikter om det
om du sänker lika mycket som jag har gjort borde det inte vara något problem om du har ett nyare tak. Det bästa är att få en bra relation med din SFRO gubbe då får du nog bra råd. 
det där med hur mycket man får sänka taket finns väl egentligen inget fast mått på, men taket på min är ett 56a tak och den rutan är nog liten som den är & efter taksänkningen så blev den 200mm hög och SFRO killen vi har hade inga åsikter om det
om du sänker lika mycket som jag har gjort borde det inte vara något problem om du har ett nyare tak. Det bästa är att få en bra relation med din SFRO gubbe då får du nog bra råd.
Det står om detta i SFRO:s bygghandbok.
Där kan man läsa om "synvinklar" mm som styr höjden på framrutan.
Har kompisar som byggt bl.a. Mercurys och haft mycket strul att få igenom taksänkningar som ansetts för mycket så visst kan det underlätta om man har koll innan kapen kommer fram 
Som Alpenretter säger så finns det lite i SFRO handboken om olika vinklar som ska uppfyllas, men samtidigt är det en personlig bedömning av bes man. den här byggde jag i slutet av 80-talet och han som besiktiga bilen då sa att den var för mycket taksänkt, men efter provkörning runt stan så ändrade han sig och den gick igenom ua 
Jo men att en besiktningman släpper igenom en bil betyder inte alltid att den är ok.
När jag köpte min rod så var den besiktad och klar med en förlängd bottenplatta, trodde jag...
Visade sig att bes.mannen släppt igenom den utan att bry sig om framvagnen
Vid en flygande besiktning så kan liknande saker upptäckas och då är det lika bra att bygga efter SFRO-boken.
Men förlängningen var så dåligt gjord* att jag kapade bort allt och byggde om och rätt på en gång med hjälp av SFRO.
(Skillnaden på axelavstånd mellan h- och v-sida 5cm & höjdskillnad på h- ovh v-stötdämpartorn fram 3cm !!!!!)
Och pga att jag skulle SFRO-bessa den så beslutade jag mig oxå för att kapa bort taket helt och bygga om den till en 2-sittsig roadster, så inte mkt blev kvar av den "köpta" roden, i princip bara bakvagnen...
Jo jag tror att SFRO bes är bra då får man en grundligare bes och då är det papper på det som är ombyggt plus en säkrare bil, sen att du fick tag i ett fuskbygge var ju otur
Jo men att en besiktningman släpper igenom en bil betyder inte alltid att den är ok.
När jag köpte min rod så var den besiktad och klar med en förlängd bottenplatta, trodde jag...
Visade sig att bes.mannen släppt igenom den utan att bry sig om framvagnen
![]()
Vid en flygande besiktning så kan liknande saker upptäckas och då är det lika bra att bygga efter SFRO-boken.
Men förlängningen var så dåligt gjord* att jag kapade bort allt och byggde om och rätt på en gång med hjälp av SFRO.
(Skillnaden på axelavstånd mellan h- och v-sida 5cm & höjdskillnad på h- ovh v-stötdämpartorn fram 3cm !!!!!)![]()
Och pga att jag skulle SFRO-bessa den så beslutade jag mig oxå för att kapa bort taket helt och bygga om den till en 2-sittsig roadster, så inte mkt blev kvar av den "köpta" roden, i princip bara bakvagnen...
golfen i bakgrunden är snuskigt lik p-plats gamla röda golf, http://www.p-plats.se/golf/golf155.jpg, minus toningen och att hans hade gått runt 8000 mil när han köpte den.
Sidor Föregående 1 … 5 6 7
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » vw rodden
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.