Satan vilket grymt fynd!!
Grattis som fan!
Typ 2 -72 Dubbelhytt
Typ 2 -64 Enkelhytt
Typ 3 -68 Variant
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 21 fönsters lyxbuss
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Satan vilket grymt fynd!!
Grattis som fan!
Jag bumpar denna tråd då det handlar om en exakt likadan 21W buss (t.o.m färgen är samma samt cargodörrarnas sida).
Var köper man gummilistor till panoramafönster på takkanten? Finns det standard gummilistor som passar?
Har googlat efter en bild på hur OG gummilisten ser i profil men hittar inte. (Inte min buss på bild)
I veckan sprang jag på en nos soffa, ljuddämpare, bättre begagnad kofångare och två gamla tak räcken
Dubbelhyttaren hämtade jag i Stockholms skärgård, den har stått på en ö i många år. Innan den hamnade där
hade farsan den i jobbet, den köptes ny av statingenjörskontoret i Sandvikens kommun och sen köpte farsan
den av dom. Han hade den i några år och sålde den vidare till en finne som hade snickeri i Stockholm som i sin
tur sålde den efter ett tag och den blev arbetsfordon i skärgården.
Lite färgborttagning på den där DHn så blir den som ny igen

Ska prova färgborttagning i vår, har försökt att sälja den utan resultat men skulle hellre lägga lite mer tid på de äldre fordonen.
Jag skulle ha byggt ett garage och ställt undan den i många år så kanske det blir lite roligare, den känns lite för ny.
Köpte en Porsche 1600s motor i delar med motor nr p801528, tänkte kanske ha den i bussen. Motorn har legat i en lada sedan 1973 eller 1971 kommer inte ihåg, det ingick även några delar till porsche 912 bland annat fläktkåpan men fläktkåpan till 1600s motorn saknas. Jag vet inte vad som skiljer dem åt kan det var så att de är ganska snarlika. Får se när det blir en renovering av motorn, har förstått att delarna är svindyra om man jämför med vw. Funderar om generatorer och fördelare är lika som vw och om något mer kanske är lika? Undrar hur bussen skulle gå med en sådan här motor, nu sitter det en 1200 6v 34hk motor och original ska det vara 1500 6v (oj nu minns jag inte hästarna), men porsche motorn är på 75 hk vid 5000 v/min 6v. Frågan är om det är värt att göra i ordning denna motor för bussen? Behöver en stark och driftsäker motor.
Legat ute eller?
I en lada!
031 eller BR9 fördelare skall du ha till den motorn
Trevligt fynd ( även om det ser lite ärgat ut..
) !
Vad skulle man kunna locka med för att få ta över den då ?
Renovera den!
Ja vad skulle du kunna locka med?
Ja visst ska man renovera en sådan här motor när man får tid och plats för nu har jag väldigt dåligt med lokal att hålla till i 
Var och fynda i grann byn i helgen och kom över generatorer och lite bra att ha saker. Men undrar vad förgasaren kommer ifrån för motor? 30hk var de lika som på 25hk motorn? Sen var det fyra fördelare med nummer 211905247, borde höra till 1200 motor, men vilka motorer passar de här till med nummer 0231170034 043905205 och så var det en till med nummer 0231115073 113905205 AA? Köpte även 2 st bussfälgar 14", 2 st 16" fälgar och en bubbla fälg av 1966 årsmodell.
25hp hade 26 VFSI (Har jag för mig)
Händer inte mycket för mig och min buss, körde ett par svängar i somras. Har monterat i original motor så nu sitter det matching Numbers i den. Skönt att jag tog beslut att renovera den, blev att jag lämnade in den till Hans i Södertälje.
Hmmm du var i Rättvik och Tierp va? Tycker jag känner igen bussen...?
Ja det var jag tycker att det var mycket trevligt. 
Hittade du nåt på loppisen i Rättvik? Sen var du säkert i hessisch oxå 2013...?
Hittade inget på loppisen mest bara skräp där. i Hessissch var jag men där finns det mycket fyndigheter
Då hade jag rätt!
Hoppas vi ses sommaren 2015 med!
isåfall blir det tredje året på rad! 
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » 21 fönsters lyxbuss
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.