Hej!
Efter att ha tittat på Boxerville ett tag så tänkte jag lägga ut lite info om min lyxbuss som vi har rustat upp till ett körbart skick, men så här började historien om bussen.
Den såldes ny i Sandviken 1965 till en militär boende i Högbo och bussen blev väl omhändertagen. Genomgick en rostskydds-behandling på Björn Björnsson Caltex bensinstation i Sandviken 3/6 1965. Sedan såldes bussen vidare till en raggare i Sandviken som skulle ha den som suparbuss och måla blommor på den. Den nya ägaren körde med den ett tag men inget supande blev det i bussen utan det blev en Bedford som fick sätta livet till för det ändamålet. Turligt nog klarade bussen sig från ditmålade blommor också.
Sommaren 1995 fick min pappa nys om bussen och en söndag bogserades den hem ifrån raggarklubben, där den hade blivit stående. Eftersom att det var helg gick det inte att ta ut några kontanter och pappa fick då låna pengar av syrran. Men när hon fick se bussen föll hon för dess charm och ville då ha den själv. I och med att det i själva verket var hennes pengar blev det också hennes buss. Jag var då 10 år så bussen passade mycket bra till att leka i. Åren gick och vi flyttade från huset i Sandviken men bussen fick som tur var följa med. Jag har alltid gillat den så jag och farsan byggde en carport åt den där den blev stående.
I slutet av april 2010 fick jag tillslut köpa den av syrran efter mycket övertalning och fjäskande. Började så rusta den med min kompis Johan och det var tack vare honom det gick så fort att få den besiktningsklar. Besiktningsmannen tyckte att det var årets besiktning men två stycken 2:or blev det, en fastrostad torkare och trasigt blinkersrelä. Det var lätt att fixa eftersom farsan hade ett nytt 6v relä liggande och Johan lagade torkaren. In med bussen och besikta den igen för att sedan, efter några hektiska månader, åka iväg till Mantorp och Buggrun 2010.

Men var är bilderna !
Ger inte annonserna i Classic nåt?