176

ska det bli en företags-reklam buss av panelen?

177

Inte vet jag, men risk finnes.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

178

Det blir nog en tjur på bilen

179

140 papp, bra Tomas!
Priserna behöver trissas upp även i Sverige ICQ/ab
Om man nu en dag skulle vilja sälja....;)

Ät gul snö, det kan vara öl.

180

Han frågade om den var till salu o jag sa att jag släpper den inte under 140 papp. OK sa han. Money talks...etc.

181

Blev det ingen affär?
Tragiskt med folk som inte kan bestämma sig i såna lägen...

Ät gul snö, det kan vara öl.

182

Nej...han skulle höra av sej i helgen som gick, men inte ett ljud. Jag ringde honom i förra veckan o då skulle han kolla upp nån buss i USA som han ville ta hem istället. Han mena på att det blev billigare...  ICQ/ad

183

Jahaja...efter att behållt skåpet som det var, kom ju idén om att nog skulle det varit fränt med en häftigare lack. Men prislappen på en hellack av en splittbuss kan få den mest inbitne entusiast att tappa luften...

Nu har jag med oväntad hjälp från Flodis lyckats med bedriften att få ett sponsorkontrakt med den av oss alla kända tyska verktygstillverkaren "HAZET". Min panel kommer att med ekonomiskt stöd från Hazet bli förvandlad till en replika av denna panel som var deras leveransbil i Tyskland på tidigt 60-tal, innan man efter moderniseringen av företaget i slutet av 60-talet gick över till Mercedes som leveransbilar.

http://img526.imageshack.us/img526/4756/hazetsplit001.jpg

Man har satt som önskemål att den ska vara klar till slutet av juni 2013, för att kunna vara med på företagets 145 års jubileum i Remscheid, Tyskland i juli 2013.

184

Ja vi vill ju inte att du tappar luften... ICQ/ad Grattis till överenskommelsen,kommer bli kanon! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

185

fyf...n ärligt talat va häftigt ICQ/ag me like!

En vacker dag ska jag också ha en Barndoor... Panel... eller de kan f..n regna med om de vill, vädret är inte huvudsaken.

186

Riktigt bra!

187

För mig som inte riktigt hänger med i alla trådar... blir det hellack eller kommer de att foliera bilen?

Alte Liebe rostet nicht!

188 Senaste redigerad av 25hpman (2012-12-11 15:31:06)

Både och. Det mörkblå på karossen o reklamen i foil, resten blir hellack, även under det mörkblå.

Men inte på taket eller stötfångare, men det förstår du kanske  ICQ/ad

189

Det kommer bli riktigt snyggt det där ju. Bara de inte vill låna den stup i kvarten sedan  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

190

De ska ha den på vintern, utom just i sommar då de har sitt jubileum. Man får väl kolla upp när det är VanFest i England o BugIn i Holland, nu kan man ju åka på sånt nu när man har nåt att visa upp. En buss behöver inte vara vrålsänkt för att "synas".  ICQ/ad

191

Grymt kul att "våran" gamla fisk bil ska få en sådan make up ICQ/ab
Grattis ICQ/ab

192

Bara att instämma riktig kul grej!!
Grattis!

//micke

If it sounds good it is good!

193

25hpman skrev:

De ska ha den på vintern, utom just i sommar då de har sitt jubileum. Man får väl kolla upp när det är VanFest i England o BugIn i Holland, nu kan man ju åka på sånt nu när man har nåt att visa upp. En buss behöver inte vara vrålsänkt för att "synas".  ICQ/ad

Pokaljakt i Borås? ICQ/ad

194

Jaa...premiären får ju bli då nån gång. Borås är ett trevligt alternativ.  ICQ/af

195

Snyggt jobbat, grattis!
Jag bara går i taket för coola loggade paneler, det där kommer bli en av dom! ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

196

Javisst,grymt,grattis !  ICQ/ab

You´ll never know...

197

Loggade Vw bussar är konst !!!! ICQ/ag

Vw-57. Karmann Ghia-66. Transporter EH - 77. Early Bay - 71.

198

Man får väl gratulera då. Det är ju nästan som att ha en äkta Hazet panel, då dom är inblandade i projektet  ICQ/ab

199

Licensierad replika... ICQ/ag
Ska visa upp panelen för en lackerare imorron, får se vad domen kan bli.

Har faktiskt beställt min första grej från Up North idag, en främre hjulhuskant made by Autocraft.

200

Mail nu i eftermiddag från marknads chefen på Hazet. Nu börjar det...  Default/hmm  ICQ/ae

De vill ha in ett kontraktsförslag från mej, o det ska jag snickra på ikväll.  ICQ/ab