Den här idén har jag snott rakt av från Erik "OldeschoolVw" Nyman här på forumet. Vinningen för egen del är bättre utrymme för ormbo, utflyttat oljefilter samt lättare i/urmontering utav motorn. Min balk är baserad på en originalbalk men byggs lika lätt med fyrkantsprofil. Motorkuddarna på bilden är en utav Biltemas universalmodeller om jag inte minns fel (kan även vara en märkesspecifik modell från samma företag).
Det enda problem jag stött på är att jag hade lite för bråttom med inpassningen vilket medför att värmekammare bara är att glömma pga platsbrist vilket syns på bilderna. Tar man sig lite mer tid så ser man till att få större frigång mot balken. Jag ska även byta till längre pinnbultar då det är snålt med gängor kvar som ni också kan se på bilderna.
Själv har jag kört ~400 mil utan problem och Erik har kört betydligt längre med sin balk.





--

.. kan ju vara fler som kopierar balken ,som inte har dom. och då blir all vikt på dessa..
