476

t100r skrev:

mindre läsk å chips så spara du nåt kilo till, vatten å bröd när race säsongen närmar sig  ICQ/ag
å sluta gymma !  Muskler väger mer än fett  Default/lol

Tss det underlättar ju om man orkar lyfta skrotet man håller på med utan att behöva ta hjälp hela tiden ICQ/af

477 Senaste redigerad av koch (2012-11-25 10:06:14)

Är det inte bhn som gör att den ser skelögd ut?... Jag har iallafall målat svart bakom plexiglaset..

478

koch skrev:

Är det inte bhn som gör att den ser skelögd ut?... Jag har iallafall målat svart bakom plexiglaset..

Nja reflektorn skulle jag säga, iaf när man ser den IRL ICQ/ab Jag tänkte måla svart där jag med + toningsfilm på glaset, "Bandit Looker" ICQ/af

479

Undrar vad bhn väger ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

480

Johan W skrev:

Undrar vad bhn väger ICQ/ad

Höhö inte tillräckligt mycket för att jag ska ta av den, finns annat att plocka vikt från.. ICQ/ad

481

Hög aktivitet i Chic ser jag, lättaste bilen  ICQ/ab

482 Senaste redigerad av koch (2012-11-25 12:18:32)

Här kommer en bild.

Post's attachments

image.jpg, 511.53 kb, 1280 x 956
image.jpg 511.53 kb, 138 downloads since 2012-11-25 

483

Fidde skrev:

Hög aktivitet i Chic ser jag, lättaste bilen  ICQ/ab

Ska bli kul att se hur tung(lätt) den blir ICQ/ab

koch skrev:

Här kommer en bild.

Snyggt! Det är H4 insats i dem va?

484 Senaste redigerad av koch (2012-11-25 12:29:56)

Tack! Ja, det är h4 insatser.

485

Olzzon skrev:

Fortsatte med viktbögeriet nu på kvällen!

Stålhjulmutter
http://img837.imageshack.us/img837/6338/20121124193009.jpg

Aluminum/magnesiumhjulmutter. De till bakhjulen är säkert lättare då de inte är kapslade = mindre material.
http://img703.imageshack.us/img703/9492/20121124193024.jpg

Resultatet med lyktorna, känns som något saknas? Kanske någon toningsfilm för att höja busstuket? Ser ju lite skelögd ut just nu Default/yikes
http://img571.imageshack.us/img571/1282/20121124202041.jpg

Får du köra med dom muttrana på strippen här i svedala ?????
Du har flera saker som inte är godkända enligt SBF DR-T för att köra bilen på strippen
Så LÄS sbf DR-T innan du gör som man själv har gjort att komma till tävling senare åka hem effter besikningen
Jag var som du är på 90talet byggde som fan  men det resulterade med att man vad ökänd i västra bilsport distriktet hos besiktnings gubbarna
På den tiden kollade dom bilen tvågånger varje gång  och ett antal start FÖRBUD
Jag fick en läxa när bilen började brinna efter 300m på grund av lättnings hysteri
I dag är man EN av dom som klagar på bilarna i besiktnings kön
Så bygg vidare och tänk en gång till innan du bygger vidare så blir det bra
PS Tänk på din personliga säkerhet först och din med tävlande som kan skada sig om det är något som går sönder på din bil
////   Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

486

PPRMicke skrev:

Får du köra med dom muttrana på strippen här i svedala ?????
Du har flera saker som inte är godkända enligt SBF DR-T för att köra bilen på strippen
Så LÄS sbf DR-T innan du gör som man själv har gjort att komma till tävling senare åka hem effter besikningen
Jag var som du är på 90talet byggde som fan  men det resulterade med att man vad ökänd i västra bilsport distriktet hos besiktnings gubbarna
På den tiden kollade dom bilen tvågånger varje gång  och ett antal start FÖRBUD
Jag fick en läxa när bilen började brinna efter 300m på grund av lättnings hysteri
I dag är man EN av dom som klagar på bilarna i besiktnings kön
Så bygg vidare och tänk en gång till innan du bygger vidare så blir det bra
PS Tänk på din personliga säkerhet först och din med tävlande som kan skada sig om det är något som går sönder på din bil
////   Micke

Oups ska tydligen vara stålmuttrar. Vad är det mer som inte uppfyller kraven? Det är en del saker som jag redan vet om och ska åtgärdas men kan hända att man missat något.

487 Senaste redigerad av PPRMicke (2012-11-25 13:36:50)

Du har well tänkt att köra snabbare än 150kmt med bilen  ICQ/ab  !
/// Micke

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

488

PPRMicke skrev:

Du har well tänkt att köra snabbare än 150kmt med bilen  ICQ/ab  !
/// Micke

Ja vad är det som jag missat då? ICQ/ab Har kikat igenom reglementet lite snabbt men inte hittat något uppenbart mer än det jag redan visste.

489

Nr 1 Däcken är klassade max 150 (S)
Nr2 Sen kommer dom klaga på ventilerna att dom är i gummi för det gör dom alltid (Jag vet att den regelen är för snabbare än 11sek)
Sattsa på skruvade ventiler så slipper du tjafset om det
Det var en olycka i mellan norrland  på grunda av det i våras så dom har fokus det nästa år  (det har gått ut ett pm om detta)
Vad som hände var ett högt hjul lyft och vid nedslaget lossade ventilen å bilen skar åt höger och krockade med bilen på andra sidan så man fick skära bort dörren på den andra bilen för att få ut föraren på den andra bilen Och det blev person skada på den föraren  (du vet raggar bilar)
Jag vill inte vara jävligt taskig men ibland kan det vara lite nogare med säkerheten '
Som jag skrev  är jag jävligt noga hur MIN PERSONLIGA SÄKERHET ÄR I DAG  EFFTER BRANDEN I MIN BIL
Jag vill inte att någon skall råka ut för något sådant som jag gjorde ( det var jävligt varmt om ryggen och bältena smälte )
Den enda skadan som jag fick var bränskader på två fingrar (på den tiden var man odödlig ICQ/ab )
Så bygg på och tänk före OLZZON
/// Micke

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

490

Ja det är lika bra att göra rätt från början så slipper du bli ståendes på nån tävling. ICQ/ab
Men det är fn inte lätt att veta alla regler. Ska väl vara pressade kopplingar på soppa/olja oxå?

Mera känd som jb...

491

Helt Rätt JB
Allt som har ett tryck som är över 1bar skall vara pressat och metall strumpa för skav risken
Om du läser får det vara max 30cm gummi slang i bränsle systemet
/// Micke

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

492

Bra jobbat ! Snyggt med lyktorna. Tänkte faktiskt göra liknande till min.
Är det lexan eller plexi?

Volkmasters Sweden

493

PPRMicke skrev:

Nr2 Sen kommer dom klaga på ventilerna att dom är i gummi för det gör dom alltid (Jag vet att den regelen är för snabbare än 11sek)
Det var en olycka i mellan norrland  på grunda av det i våras så dom har fokus det nästa år  (det har gått ut ett pm om detta)
Vad som hände var ett högt hjul lyft och vid nedslaget lossade ventilen å bilen skar åt höger och krockade med bilen på andra sidan så man fick skära bort dörren på den andra bilen för att få ut föraren på den andra bilen Och det blev person skada på den föraren  (du vet raggar bilar)
Jag vill inte vara jävligt taskig men ibland kan det vara lite nogare med säkerheten '
Som jag skrev  är jag jävligt noga hur MIN PERSONLIGA SÄKERHET ÄR I DAG  EFFTER BRANDEN I MIN BIL
Jag vill inte att någon skall råka ut för något sådant som jag gjorde ( det var jävligt varmt om ryggen och bältena smälte )
Den enda skadan som jag fick var bränskader på två fingrar (på den tiden var man odödlig ICQ/ab )
/// Micke

Enligt vad jag kan läsa i reglementet så gäller däckregeln för hastigheter över 200km/h? Däckventilerna får jag däremot åtgärda, jag ska ändå genomföra ett fälgbyte till smalare och lättare ercos med Fidde så jag passar på att byta de då ICQ/ab

Bränslesystemet ska även det byggas om så alla anslutningar blir pressade!

494

Alphonz skrev:

Tack! ICQ/ab Det är lexan, säg till om du behöver, jag har material så det räcker till två lyktor till.

495

Olzzon skrev:
PPRMicke skrev:

/// Micke

Enligt vad jag kan läsa i reglementet så gäller däckregeln för hastigheter över 200km/h? Däckventilerna får jag däremot åtgärda, jag ska ändå genomföra ett fälgbyte till smalare och lättare ercos med Fidde så jag passar på att byta de då ICQ/ab

Det är så här
Man kollar däcken enligt E märkningen Om dom inte är DOT eller E på sidan kan det bli tjat 
Om du är smart så kollar du vad vad S betyder så är det lättare att tjata imot
Jobba vidare så den kommer ut i vår  så vi får se bilen (den ser snabb ut)
Hoppas du kan skrämma livet ur några raggare i stan
/// Micke

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

496

PPRMicke skrev:
Olzzon skrev:
PPRMicke skrev:

/// Micke

Det är så här
Man kollar däcken enligt E märkningen Om dom inte är DOT eller E på sidan kan det bli tjat 
Om du är smart så kollar du vad vad S betyder så är det lättare att tjata imot
Jobba vidare så den kommer ut i vår  så vi får se bilen (den ser snabb ut)
Hoppas du kan skrämma livet ur några raggare i stan
/// Micke

Ska kolla upp det, men vet fler som åker likadana däck som kör under 12 sek med vw på strippen och jag har inte hört att det skulle vara några problem.

Hehe raggarna har man redan skrämt bort vid det här laget ICQ/af

497

Olzzon skrev:
Alphonz skrev:

Tack! ICQ/ab Det är lexan, säg till om du behöver, jag har material så det räcker till två lyktor till.

Okej, har  sånna lexan-ark på jobbet jag kanske kan nalla av, men tack för erbjudandet ICQ/ad

Volkmasters Sweden

498

Alphonz skrev:
Olzzon skrev:
Alphonz skrev:

Okej, har  sånna lexan-ark på jobbet jag kanske kan nalla av, men tack för erbjudandet ICQ/ad

Aha ok, är det något som du kanske kan fixa fram en bit av till mig? Skulle behöva till bakrutan som sprack, sitter glas där nu ICQ/ab

499

Kollade på jobbet idag och den största biten var lite liten för en bakruta. Trodde vi hade större. Jag hojtar till när det tas hem 2kvm ark.

Volkmasters Sweden

500

180hk motorn håller på bli färdig för bromsning har jag sett ICQ/ab

70:a Cab, Gazzer, Variant