mindre läsk å chips så spara du nåt kilo till, vatten å bröd när race säsongen närmar sig
å sluta gymma ! Muskler väger mer än fett
Tss det underlättar ju om man orkar lyfta skrotet man håller på med utan att behöva ta hjälp hela tiden 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Raceprojekt "Ruggiga Rugar"
Sidor Föregående 1 … 18 19 20 21 22 … 26 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
mindre läsk å chips så spara du nåt kilo till, vatten å bröd när race säsongen närmar sig
å sluta gymma ! Muskler väger mer än fett
Tss det underlättar ju om man orkar lyfta skrotet man håller på med utan att behöva ta hjälp hela tiden 
Är det inte bhn som gör att den ser skelögd ut?... Jag har iallafall målat svart bakom plexiglaset..
Är det inte bhn som gör att den ser skelögd ut?... Jag har iallafall målat svart bakom plexiglaset..
Nja reflektorn skulle jag säga, iaf när man ser den IRL
Jag tänkte måla svart där jag med + toningsfilm på glaset, "Bandit Looker" 
Undrar vad bhn väger 
Undrar vad bhn väger
Höhö inte tillräckligt mycket för att jag ska ta av den, finns annat att plocka vikt från.. 
Hög aktivitet i Chic ser jag, lättaste bilen 
Här kommer en bild.
Hög aktivitet i Chic ser jag, lättaste bilen
Ska bli kul att se hur tung(lätt) den blir 
Här kommer en bild.
Snyggt! Det är H4 insats i dem va?
Tack! Ja, det är h4 insatser.
Fortsatte med viktbögeriet nu på kvällen!
Stålhjulmutter
Aluminum/magnesiumhjulmutter. De till bakhjulen är säkert lättare då de inte är kapslade = mindre material.
Resultatet med lyktorna, känns som något saknas? Kanske någon toningsfilm för att höja busstuket? Ser ju lite skelögd ut just nu
![]()
Får du köra med dom muttrana på strippen här i svedala ?????
Du har flera saker som inte är godkända enligt SBF DR-T för att köra bilen på strippen
Så LÄS sbf DR-T innan du gör som man själv har gjort att komma till tävling senare åka hem effter besikningen
Jag var som du är på 90talet byggde som fan men det resulterade med att man vad ökänd i västra bilsport distriktet hos besiktnings gubbarna
På den tiden kollade dom bilen tvågånger varje gång och ett antal start FÖRBUD
Jag fick en läxa när bilen började brinna efter 300m på grund av lättnings hysteri
I dag är man EN av dom som klagar på bilarna i besiktnings kön
Så bygg vidare och tänk en gång till innan du bygger vidare så blir det bra
PS Tänk på din personliga säkerhet först och din med tävlande som kan skada sig om det är något som går sönder på din bil
//// Micke
Får du köra med dom muttrana på strippen här i svedala ?????
Du har flera saker som inte är godkända enligt SBF DR-T för att köra bilen på strippen
Så LÄS sbf DR-T innan du gör som man själv har gjort att komma till tävling senare åka hem effter besikningen
Jag var som du är på 90talet byggde som fan men det resulterade med att man vad ökänd i västra bilsport distriktet hos besiktnings gubbarna
På den tiden kollade dom bilen tvågånger varje gång och ett antal start FÖRBUD
Jag fick en läxa när bilen började brinna efter 300m på grund av lättnings hysteri
I dag är man EN av dom som klagar på bilarna i besiktnings kön
Så bygg vidare och tänk en gång till innan du bygger vidare så blir det bra
PS Tänk på din personliga säkerhet först och din med tävlande som kan skada sig om det är något som går sönder på din bil
//// Micke
Oups ska tydligen vara stålmuttrar. Vad är det mer som inte uppfyller kraven? Det är en del saker som jag redan vet om och ska åtgärdas men kan hända att man missat något.
Du har well tänkt att köra snabbare än 150kmt med bilen
!
/// Micke
Du har well tänkt att köra snabbare än 150kmt med bilen
!
/// Micke
Ja vad är det som jag missat då?
Har kikat igenom reglementet lite snabbt men inte hittat något uppenbart mer än det jag redan visste.
Nr 1 Däcken är klassade max 150 (S)
Nr2 Sen kommer dom klaga på ventilerna att dom är i gummi för det gör dom alltid (Jag vet att den regelen är för snabbare än 11sek)
Sattsa på skruvade ventiler så slipper du tjafset om det
Det var en olycka i mellan norrland på grunda av det i våras så dom har fokus det nästa år (det har gått ut ett pm om detta)
Vad som hände var ett högt hjul lyft och vid nedslaget lossade ventilen å bilen skar åt höger och krockade med bilen på andra sidan så man fick skära bort dörren på den andra bilen för att få ut föraren på den andra bilen Och det blev person skada på den föraren (du vet raggar bilar)
Jag vill inte vara jävligt taskig men ibland kan det vara lite nogare med säkerheten '
Som jag skrev är jag jävligt noga hur MIN PERSONLIGA SÄKERHET ÄR I DAG EFFTER BRANDEN I MIN BIL
Jag vill inte att någon skall råka ut för något sådant som jag gjorde ( det var jävligt varmt om ryggen och bältena smälte )
Den enda skadan som jag fick var bränskader på två fingrar (på den tiden var man odödlig
)
Så bygg på och tänk före OLZZON
/// Micke
Ja det är lika bra att göra rätt från början så slipper du bli ståendes på nån tävling. 
Men det är fn inte lätt att veta alla regler. Ska väl vara pressade kopplingar på soppa/olja oxå?
Helt Rätt JB
Allt som har ett tryck som är över 1bar skall vara pressat och metall strumpa för skav risken
Om du läser får det vara max 30cm gummi slang i bränsle systemet
/// Micke
Bra jobbat ! Snyggt med lyktorna. Tänkte faktiskt göra liknande till min.
Är det lexan eller plexi?
Nr 1 Däcken är klassade max 150 (S)
Nr2 Sen kommer dom klaga på ventilerna att dom är i gummi för det gör dom alltid (Jag vet att den regelen är för snabbare än 11sek)
Sattsa på skruvade ventiler så slipper du tjafset om det
Det var en olycka i mellan norrland på grunda av det i våras så dom har fokus det nästa år (det har gått ut ett pm om detta)
Vad som hände var ett högt hjul lyft och vid nedslaget lossade ventilen å bilen skar åt höger och krockade med bilen på andra sidan så man fick skära bort dörren på den andra bilen för att få ut föraren på den andra bilen Och det blev person skada på den föraren (du vet raggar bilar)
Jag vill inte vara jävligt taskig men ibland kan det vara lite nogare med säkerheten '
Som jag skrev är jag jävligt noga hur MIN PERSONLIGA SÄKERHET ÄR I DAG EFFTER BRANDEN I MIN BIL
Jag vill inte att någon skall råka ut för något sådant som jag gjorde ( det var jävligt varmt om ryggen och bältena smälte )
Den enda skadan som jag fick var bränskader på två fingrar (på den tiden var man odödlig)
Så bygg på och tänk före OLZZON
/// Micke
Enligt vad jag kan läsa i reglementet så gäller däckregeln för hastigheter över 200km/h? Däckventilerna får jag däremot åtgärda, jag ska ändå genomföra ett fälgbyte till smalare och lättare ercos med Fidde så jag passar på att byta de då 
Bränslesystemet ska även det byggas om så alla anslutningar blir pressade!
Bra jobbat ! Snyggt med lyktorna. Tänkte faktiskt göra liknande till min.
Är det lexan eller plexi?
Tack!
Det är lexan, säg till om du behöver, jag har material så det räcker till två lyktor till.
PPRMicke skrev:Nr 1 Däcken är klassade max 150 (S)
Nr2 Sen kommer dom klaga på ventilerna att dom är i gummi för det gör dom alltid (Jag vet att den regelen är för snabbare än 11sek)
Sattsa på skruvade ventiler så slipper du tjafset om det
Det var en olycka i mellan norrland på grunda av det i våras så dom har fokus det nästa år (det har gått ut ett pm om detta)
Vad som hände var ett högt hjul lyft och vid nedslaget lossade ventilen å bilen skar åt höger och krockade med bilen på andra sidan så man fick skära bort dörren på den andra bilen för att få ut föraren på den andra bilen Och det blev person skada på den föraren (du vet raggar bilar)
Jag vill inte vara jävligt taskig men ibland kan det vara lite nogare med säkerheten '
Som jag skrev är jag jävligt noga hur MIN PERSONLIGA SÄKERHET ÄR I DAG EFFTER BRANDEN I MIN BIL
Jag vill inte att någon skall råka ut för något sådant som jag gjorde ( det var jävligt varmt om ryggen och bältena smälte )
Den enda skadan som jag fick var bränskader på två fingrar (på den tiden var man odödlig)
Så bygg på och tänk före OLZZON
/// MickeEnligt vad jag kan läsa i reglementet så gäller däckregeln för hastigheter över 200km/h? Däckventilerna får jag däremot åtgärda, jag ska ändå genomföra ett fälgbyte till smalare och lättare ercos med Fidde så jag passar på att byta de då
Bränslesystemet ska även det byggas om så alla anslutningar blir pressade!
Det är så här
Man kollar däcken enligt E märkningen Om dom inte är DOT eller E på sidan kan det bli tjat
Om du är smart så kollar du vad vad S betyder så är det lättare att tjata imot
Jobba vidare så den kommer ut i vår så vi får se bilen (den ser snabb ut)
Hoppas du kan skrämma livet ur några raggare i stan
/// Micke
Olzzon skrev:PPRMicke skrev:Nr 1 Däcken är klassade max 150 (S)
Nr2 Sen kommer dom klaga på ventilerna att dom är i gummi för det gör dom alltid (Jag vet att den regelen är för snabbare än 11sek)
Sattsa på skruvade ventiler så slipper du tjafset om det
Det var en olycka i mellan norrland på grunda av det i våras så dom har fokus det nästa år (det har gått ut ett pm om detta)
Vad som hände var ett högt hjul lyft och vid nedslaget lossade ventilen å bilen skar åt höger och krockade med bilen på andra sidan så man fick skära bort dörren på den andra bilen för att få ut föraren på den andra bilen Och det blev person skada på den föraren (du vet raggar bilar)
Jag vill inte vara jävligt taskig men ibland kan det vara lite nogare med säkerheten '
Som jag skrev är jag jävligt noga hur MIN PERSONLIGA SÄKERHET ÄR I DAG EFFTER BRANDEN I MIN BIL
Jag vill inte att någon skall råka ut för något sådant som jag gjorde ( det var jävligt varmt om ryggen och bältena smälte )
Den enda skadan som jag fick var bränskader på två fingrar (på den tiden var man odödlig)
Så bygg på och tänk före OLZZON
/// MickeEnligt vad jag kan läsa i reglementet så gäller däckregeln för hastigheter över 200km/h? Däckventilerna får jag däremot åtgärda, jag ska ändå genomföra ett fälgbyte till smalare och lättare ercos med Fidde så jag passar på att byta de då
Bränslesystemet ska även det byggas om så alla anslutningar blir pressade!
Det är så här
Man kollar däcken enligt E märkningen Om dom inte är DOT eller E på sidan kan det bli tjat
Om du är smart så kollar du vad vad S betyder så är det lättare att tjata imot
Jobba vidare så den kommer ut i vår så vi får se bilen (den ser snabb ut)
Hoppas du kan skrämma livet ur några raggare i stan
/// Micke
Ska kolla upp det, men vet fler som åker likadana däck som kör under 12 sek med vw på strippen och jag har inte hört att det skulle vara några problem.
Hehe raggarna har man redan skrämt bort vid det här laget 
Alphonz skrev:Bra jobbat ! Snyggt med lyktorna. Tänkte faktiskt göra liknande till min.
Är det lexan eller plexi?Tack!
Det är lexan, säg till om du behöver, jag har material så det räcker till två lyktor till.
Okej, har sånna lexan-ark på jobbet jag kanske kan nalla av, men tack för erbjudandet 
Olzzon skrev:Alphonz skrev:Bra jobbat ! Snyggt med lyktorna. Tänkte faktiskt göra liknande till min.
Är det lexan eller plexi?Tack!
Det är lexan, säg till om du behöver, jag har material så det räcker till två lyktor till.
Okej, har sånna lexan-ark på jobbet jag kanske kan nalla av, men tack för erbjudandet
Aha ok, är det något som du kanske kan fixa fram en bit av till mig? Skulle behöva till bakrutan som sprack, sitter glas där nu 
Kollade på jobbet idag och den största biten var lite liten för en bakruta. Trodde vi hade större. Jag hojtar till när det tas hem 2kvm ark.
180hk motorn håller på bli färdig för bromsning har jag sett 
Sidor Föregående 1 … 18 19 20 21 22 … 26 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Raceprojekt "Ruggiga Rugar"
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.