Barndoor51 skrev:Bra talar Kee
Det är lite klurigt att åldersbestämma denna på dessa bilder, men 53-54 någonting? Ser ut att vara en Kombi som fått ett eftermonterat tygtak? kanske en Klein, men troligen inte då jag inte ser några andra rester av isolering, innerklädsel, mm.
Frontskinnet tillsammans med nedre delen av rutramen är bytt, men vad gör det? är ju bara att lägga igen blinkhålen och om man vill byta ut försänkningarna vid torkararmarna så är du hemma.
Och visst är det så att den inte finns i Sverige? Såvida den inte varit utsatt för ombyggnad/flyttning av lastdörrarna, men det ser inte ut som det på vänstersidan? Eller så är det en privatimporterad/flyttgods om den står i Sverige?
Hursomhelst så är det ju bara att släpa hem oavsett hur den ser ut och utifrån det se vad du gör med den. Allt finns ju att få tag på för att få ut den på vägarna igen på det ena eller andra viset
Lycka till och håll oss underrättade hur det blir...
Bra info, tack. Är då frontskinnet exakt likadan som OG bortsett från blinkershål + försänkningarna? Kanon, isf, jag vill bara få ut den på asfalten, OG talibanen i mig får vänta till senare.
Barndoor51 skrev:Och visst är det så att den inte finns i Sverige? Såvida den inte varit utsatt för ombyggnad/flyttning av lastdörrarna, men det ser inte ut som det på vänstersidan? Eller så är det en privatimporterad/flyttgods om den står i Sverige?
Hursomhelst så är det ju bara att släpa hem oavsett hur den ser ut och utifrån det se vad du gör med den. Allt finns ju att få tag på för att få ut den på vägarna igen på det ena eller andra viset
Lycka till och håll oss underrättade hur det blir...
Helt rätt. Den ska privatimporteras, papperna håller på att redas ut, har troligen stått parkerat sedan slutet på 60-talet. Undersöker hur jag ska importera den, kanske får det bli som skrot (den står på skroten nu) och en identitet får köpas. Om jag spårar papperna kan den rent tekniskt tas i trafik igen, den är inte oåterkalleligen skrotad som här hemma. Det är det jag håller på att lösa. Det är de facto det som det hela hänger på för tillfället. När det är avklarat är det bara en fråga om transport.
Så, visst, släpa hem den är prio #1 just nu, vi får se på vilket sätt. Sedan får experterna på BV bidra med sitt kunnande och reservdelar.
Jag kommer att skicka info med jäm na mel lan rum. 
Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│