1

Har blivigt kontaktad av denna snubbe idag. Är det han alla pratar om?
Han hade tydligen håller tydligen på med att exportera och sådant. Han hade kontakt med ett transport företag i Alvesta tyckte jag han sa. Om det inte är samma snubbe så verka det iallafall rätt skumt. Han ville jag skulle skicka reg. papperna till honom m.m. Men det kommer jag aldrig göra. Tyckte att allt verka väldigt märkligt med han.
Antar att fler varit ute för honom?

2

När det gäller affärer så ska man alltid känna sig trygg med både köp och sälj. Känner man minsta olust till att göra en affär så tycker jag att man ska låta blir.

Var ingen aning om vem Hans är men jag skulle nog inte deala med honom.

3

han ville köpa min bil med men jag tröttna ur efter alla krav på bilder som han ville ha..

4

okej...ja verka så väldigt invecklat med han. vill han köpa får han fan i mig komma över och lösa det. skicka fan inget över dit innan jag har pengar och bilen e skriven på han

5

Jag sålde till Hans, allt funkade perfekt!

6

Jag tror att Tony Sandmark har såld sin Oval till honom, men jag är inte helt säker.

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

7

visst funkar väl det bra med honom!? han har ju köpt mycket bilar från sverige..

8

Okej men det där med att skicka papperna till han känns inte bra. Men hur gjorde du helmut?

9

Johan , jag står för mitt bud sen i höstas.
Annars kolla länken här
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1253

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

10

kisavw skrev:

Annars kolla länken här

kommer inte ihåg vad du sa då...

11

Palm skrev:
kisavw skrev:

Annars kolla länken här

kommer inte ihåg vad du sa då...

2 lappar under begärt pris

VW Typ 2 1967

12

hmm nja där e rätt många som e intresserade nu så...

13

som jag sa till dig innan grejorna som behövs till rutorna är inte gratis.

VW Typ 2 1967

14

Är det någon som har Hans e-mail?

Alte Liebe rostet nicht!

15

nä det är kanske så men men

16

kisavw skrev:

Låt palm då hålla på å bråka å pruta med utlänningarna, det ska fixas hit, å prutas dit, å fraktas dit och så vidare....

Jag skulle pruta två tusen å sälja till en svensk som står med pengarna i hand och kommer å hämtar, men det är jag...

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

17

inga problem alls att sälja till hans . har nog sålt ett tiotal bilar till han. han för över pengar till dig papper måste du skicka ner för att han ska kunna regga bilen i belgien.både den gula och blå delen.

när pengarna finns på ditt konto så kommer dom och hämtar bilen. inga problem

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

18

Trist med alla bilar som hamnar utomlands tycker jag, så både för att slippa bök och att bilen hamnar i sverige håller jag med Danne att 2 lapp låter vettigt att slippa deala med en affär som känns obekväm...

Sålde en rostfri saab 99a för ett par år sen, var helt jäkla omöjlig att bli av med trots ett facilt pris och att bilens lack och inredning var skitfina, men tillslut tog jag ett ganska lågt bud från en kille som inte ens sett bilen (annat än kort). En biltransportör kom och hämtade, 2v senare var bilen avreggad och skeppad till holland eller nåt... Även om det var trist att bilen försvann utomlands ändå så var det jäkligt mycket smidigare än att själv sälja utomlands...

Sen kan man ju vända på det och tro att en bil som hamnar i holland vårdas ömmare än här hemma, så på ett sätt är det väl inte fel... Är som träbåtar, tydligen skitsvåra att sälja för vettiga pengar så de skeppas utomlands där det är mer status med träbåt och de vårdas och renoveras ömt, medan träbåt här är nåt för den som inte har råd med en bayliner eller bavaria som spricker på mitten första grynnan man nuddar... ICQ/ad

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

19

larsson skrev:

inga problem alls att sälja till hans . har nog sålt ett tiotal bilar till han. han för över pengar till dig papper måste du skicka ner för att han ska kunna regga bilen i belgien.både den gula och blå delen.

när pengarna finns på ditt konto så kommer dom och hämtar bilen. inga problem

Har du hans e-mail?

Alte Liebe rostet nicht!

20

nizekustoms skrev:

När jag fick mail från honom här om dagen skickade han från [email protected]

Bay -68. 2021cc med dubbla Weber (bromsad 6/10 till 144hk) och dragkrok.

21

Tomas A skrev:
nizekustoms skrev:

När jag fick mail från honom här om dagen skickade han från [email protected]

Fick med där ifrån....

22

50 split skrev:
kisavw skrev:

Låt palm då hålla på å bråka å pruta med utlänningarna, det ska fixas hit, å prutas dit, å fraktas dit och så vidare....

Jag skulle pruta två tusen å sälja till en svensk som står med pengarna i hand och kommer å hämtar, men det är jag...

Har köpare här i Sverige med så problem att sälja den är det inte. Ville mest se hur det var med Hans. Bråka och pruta med utlänngar gör jag väll inte? Eller? Så jag vet inte vad det var för ngt 50split....
Det avr mest hur pass pålitlig han var. Men nu kan jag sälja till en i Sverige istället.....
Och kisavw bud var inte det som jag tyckte var ngt.

23

Jag själv har dåliga erfarenheter av prutande utlänningar, vilket gjort att jag hellre säljer till svenskar. Dock är ju fallet också att jag bor norrut, och då kostar det ju att få ner bilarna, men det har varken dalmasar eller skåningar klagat över.... Men, det gör utlänningarna, och min tes är att man får vad man betalar för, rostfria bilar är kanska lite dyrare, men då slipper man ju laga rost istället.

Dock säger jag inte att denna man är sådan, men, det har då inte blivit någon affär hittils, fastän jag skickat bilder.

Bara du känner dig nöjd så, det är ju huvudsaken!   
Lycka till

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

24

Palm skrev:
50 split skrev:
kisavw skrev:

Har köpare här i Sverige med så problem att sälja den är det inte. Ville mest se hur det var med Hans. Bråka och pruta med utlänngar gör jag väll inte? Eller? Så jag vet inte vad det var för ngt 50split....
Det avr mest hur pass pålitlig han var. Men nu kan jag sälja till en i Sverige istället.....
Och kisavw bud var inte det som jag tyckte var ngt.

Nej det kan ju vara så . Jag får väl söka vidare efter en buss .

VW Typ 2 1967

25

Den blir i Sverige! Närmare bestämt kommer den landa i Stockholm.