1 Senaste redigerad av jerry (2012-11-09 21:23:35)

Är det nån som vet hur mkt varvet sjunker vid växling från 2-3 och 3-4. Jag vet inte så mkt om växellådan. Vad jag vet är att den har 3,875 slutväxel och "grovtandade" 3-4. 3:an är troligen 1,26 och 4:an antingen 0,89 eller 0,93.
Vad jag undrar är alltså, om man växlar vid 7000rpm, var hamnar man då på nästa växel? Jag skulle kunna vänta till i vår med att testa själv men tänkte försöka lösa problemet i vinter.
Anledningen är mitt klena botten + mellanregister och behöver veta om jag ska ägna vintern åt att bla byta turbo eller inte.

http://forumbilder.se/images/d79201291030Pde7b.jpg

Ducati Monster 1200S

2

Denna funkar:
http://www.et-studios.com/motorsports/gears/gears.html

dasauspuff
1964 Typ 2

3

Varvtalsdroppet blir på 1-2an  från 7000 till 3815 och 2-3an till 4282rpm,  3-4an till 4944 rpm (3,78-2,06-1,26-0,89)
Det kommer att funka med lite aktiv körning  ICQ/ab
Turbobyte skulle vara bra för körbarheten,prova med en annan HX40 som inte är modifierad  ICQ/ab

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

4

Tackar för tipsen!
Ja, en annan turbo vore bra. En Precision 5558 vore nåt! Men skulle det funka med en omoddad HX40 vore det kanon!

Ducati Monster 1200S

5

Ärtan borde väl haft nå bra tips på turbo? Körbarhet är trevligt att ha annars blir bara bilen ståendes ju.  ICQ/ad

Mera känd som jb...

6

JBlom skrev:

Ärtan borde väl haft nå bra tips på turbo? Körbarhet är trevligt att ha annars blir bara bilen ståendes ju.  ICQ/ad

Ja, Precision 5558 var det som gällde. Men 10 papp till?

Ducati Monster 1200S

7 Senaste redigerad av JBlom (2012-11-10 18:13:18)

Hehe kostar att ligga på topp vettu.  ICQ/ad
Enklast är väl att prova en HX40 som inte är moddat som sagt och se hur responsen blir då.  http://skogenracing.editboard.com/t1075 … 0-t4-17hus

Dock lär du ju spärra interna wg´n å sånt.

Mera känd som jb...

8

Jag skulle satsa på en annan hx40 eller 35a kommer inte i håg om det var t4 eller t3 fläns på din bil annars finns ju hx 40 med små avgashus

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

9

Ok. När jag får ner bilen i garaget igen ska jag ta bort turbon och se om det står nåt nånstans så jag vet vilket hus jag utgår ifrån och vilken fläns jag har.

Ducati Monster 1200S