1

Nu känns det ju lite som att vintern har släppt sitt grepp och att våren är på intågande.
En helt sjukt lång vinter har det varit, men skam den som inte luftar sin luftkylda mellan snöstormarna.
Det har ju varit en del fina och hyfsat torra dagar i vinter och då får man ju ut och lufta.

Jag har den fantastiska appen "Tankomat Pro" och det gör att man enkelt kan se vilka mätarställningar man haft vid dom olika tankningarna.
Typ 60 mil har jag kört med bubblan sen vintern gjorde sitt rätt ovälkomna intåg i oktober.

Hur mycket har ni nött VW i vinter?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

2

ca 2km ICQ/ac

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

3

Ca 50mil i min -68 fastback utan eber.

4

Sen oktober har det nog bara blivit en sådär 80mil tror jag,men mest kortsträckor...alltid lika roligt att ta en sväng om än lite kallt med dåliga värmekamrar och rör,fungerar dock tillräckligt för att hålla vindrutan isfri!Ska bli bättre till nästa vinter är min ambition...

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

5

20 meter.. fred flinta style

6 Senaste redigerad av Johan W (2011-03-23 15:48:18)

160 mil ICQ/ag

en punka, en rasad motor, en rensad bromstrumma, en avåkning (skulle hållaut för en timmerbil men där fans ingen väg), två fast körningar mitt på vägen ICQ/ad (det nya takräcket är tillför skidorna har ett gammalt men det ligger under 2 ton hö Default/hmm )

http://img853.imageshack.us/img853/1453/ops002.jpg

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

7

Johan W skrev:

160 mil ICQ/ag

en punka, en rasad motor, en rensad bromstrumma, en avåkning (skulle hållaut för en timmerbil men där fans ingen väg), två fast körningar mitt på vägen ICQ/ad (det nya takräcket är tillför skidorna har ett gammalt men det ligger under 2 ton hö Default/hmm )

http://img853.imageshack.us/img853/1453/ops002.jpg

riktigt "fint" reggnr ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

8

larsson skrev:

EUL 953 - vad är det för 'fint' med det ICQ/ad

Sedan att skylten är bucklig och 'FUL' är en annan sak Default/lol ...

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

9

Mats W skrev:
larsson skrev:

hela bilen menar du väl men det vågade du inte skriva ICQ/ad Jag tycker det passar bilen bra Default/lol

Default/lol jo men plåten är vikt, jag hade en postit lapp bak men besiktningsgubben tyckte inte om den Default/lol

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

10

Jag är nästan uppe i 500mil med min buss.
Har varit i österrike med den i över 2 månader=)

10w buss -57a
Pickup från -67

11

Har ju iallafall vinterdäck så att ambitionen fanns att köra mera.

Men MS-installationen har dragit ut på tiden så de efterlängtade isvägsbilderna har inte blivit av ännu.

I snöföre har det iallafall blivit ca 100-120 mil

http://img191.imageshack.us/img191/3903/dsc01464ds.jpg

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

12

400 - 500 mil.
Jag kör året rund med Bubblan. Tyvärr får den en hel del stryk av stenskott på vintern och blir fronten ganske rostig nu. Då är det bara att laga rost lite inför våren. Tja, vad ska man göra annars, köra modern bil på vintern? Aldrig i livet !!!   ICQ/af

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

13

Johan W skrev:
Mats W skrev:
larsson skrev:

hela bilen menar du väl men det vågade du inte skriva ICQ/ad Jag tycker det passar bilen bra Default/lol

Default/lol jo men plåten är vikt, jag hade en postit lapp bak men besiktningsgubben tyckte inte om den Default/lol

ser ut att var i samma skick som min 61a berylgröna.  ful?? ...nej

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

14

runt 500 mil skulle jag tro ICQ/ab

T1 -67   (T1 -66 Såld. ADHD-Kermit har fått ny vårdare..)   T3 Buss -80 - Luftkyld

West Coast BugMeet 
www.bugmeet.se

15

j:son skrev:

Jag har den fantastiska appen "Tankomat Pro" och det gör att man enkelt kan se vilka mätarställningar man haft vid dom olika tankningarna.
Typ 60 mil har jag kört med bubblan sen vintern gjorde sitt rätt ovälkomna intåg i oktober.

Hur mycket har ni nött VW i vinter?

Den där "appen" (varför heter det inte program, eller applikation?) har jag anammat, fast i en analog variant ända sedan jag började med bussar 2003. På Statoil delar de ut sk "bildagböcker" där man kan skriva upp allt man gör med bilen, resor, tankningar, servicar osv. Nu blev jag av med den ena boken vid ett inbrott i bussen, nesligt nog, men det är riktigt kul att bläddra tillbaka, se bränsleförbrukningar och resor man gjort!

I vinter har jag inte kört bil alls, körde bil för första gången sedan oktober för en vecka sedan, men det var en vanlig Volvo. Ni kan tro att jag längtar efter att börja ratta buss igen!

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

16

Mil??
5 x 5 minuters tomgångskörning i garaget...  ICQ/ab
Men snart så har all j..la snö tinat bort framför garaget
så man får ut den. Sen när man väl kommit ut på vägen får
man kryssa sig fram mellan alla tjälskott, byvägen här är
inte direkt nån autobahn vid den här årstiden!

17

http://www.youtube.com/watch?v=vc81oMhZPUo

Förutom fetingtuktet i V-hytta så kanske det har blivit fem mil, om man inte räknar med pickupen som kom ut i måndags. Då är det nog 15 mil ICQ/ab

18

0 meter sen mitten på aug Default/yikes  just nu står bussen på pallbockar o väntar på att spindlarna ska bli droppade... sen ska den nybyggda framvagnen på, måste bara svarva bussningarna... ICQ/ad

19

Det var tydligen någon typ av träff på Biltemas parkering imorron eftermiddag.
Dom som inte har, eller som har betat en massa mil i vinter kan ju svänga förbi vettja.
Säkert en massa "street-pajasar". Och så jag i min bubbla. Kommer säkert va lite malplacerad och behöver lite VW-stöd. ICQ/ad

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|