Nja, expert vet jag inte..... 
Har du inte redan gjort det så skaffa dig en jävla massa pappersclips*, stora som små. Det underlättar om det är varmt i garaget, då blir taket mer lätthanterligt.
Börja med att hänga upp taket i bilen, med clipsen, och centrera in taket så det är lika mycket över A-, B- och C-stolparna. Skjut in metallstängerna i kanalerna, håll koll på vart de olika längderna ska sitta och storleken på krokarna. De längre krokarna är längst bak har jag för mig. Haka upp krokarna på plats i takkanten. Justera hela taket så kanalerna, (sömmen du ser), fördelas jämt från vindruta till bakruta. Detta är svårt att få till snyggt, drar du i ena sidan - lossnar de i andra, och taket är skrynkligt och svårt att få till.
När du är nöjd med sömmarna är det dags att limma. Börja med 10-15 cm mitt på taket vid framrutan. Limma och låt det torka så du är säker på att det sitter fast, använd clipsen för att taket ska smita fint runt läppen på karossen, slarvar du här kommer du att få problem med att få dit vindrutan och vindrutelisten senare.
När du är säker på att det är torkat och sitter fast vid framrutan, dags att göra om samma procedur vid bakrutan, MEN det är nu du ska spänna taket samtidigt. Kolla först så att alla sömmar är där du vill ha dom. Spänn och limma, låt torka.
Gör samma sak över B-stolpen, limma ena sidan - låt torka. Spänn andra sidan, limma. Nu har du ett spänt taket i ett "kors", nu är det bara jobba dig vidare ut mot A- och C-stolpara. Limma bara en bit i taget och alltid ena sidan i taget, spänn - limma motsvarande på andra sida. Då kommer du att få bra spänn på taket.
Om det blir lite skrynkligt här och där är ingen katastrof, prova lite försiktigt med värme så kanske de försvinner. Efter ha kört Notchen sommaren 2012, så jämnades taket ut av solvärmen.
Varmt garage, värmepistol, bra lim, clips, tålamod, tid och kanske ett par hjälpande händer kan vara bra att ha.
Hoppas detta hjälper dig på traven.
/ P
*Se min blogg, VW 1500, från april 2012 så ser du vad jag menar för clips, de är ovärderliga, samt lite bilder på takmonteringen.
VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968