…fortsättning:
Idag har vi ägnat hela förmiddagen åt att städa garaget i vårsolen
.
Jag plockade fram bilen och upptäckte…

…att spacklet har trillat av nere i hörnet vid fotsteget
.
Men det är väl inget att hänga läpp för, särskilt inte som jag och mina söner på eftermiddagen sätter oss i bilen med lite ’varor’ som skall levereras.

David sitter vid ratten och Andreas jämte. Jag sitter i baksätet och tar bild
. Vi marschar i 70 km/h på en tjälskadad väg – men ingen snö så långt ögat når
!

Vi har nu kommit längre in mot Småland och snön dyker upp igen…
Vi är på väg till en kille som har ett par VW:s i sina gömmor
Vi svänger höger vid skylten ”Färgaryd 1”…

…och den stora skylten på gaveln till den vita byggnaden avslöjar att vi ska avlägga visit hos Bengt H 
Denne man har många projekt på G, men det är inte min sak att skriva om dem här (eller hur?). Det blev ett väldigt intressant besök – och i extra hög grad för min grabb Andreas som är helt såld på motortrimmning. Vi studerade diverse projekt i olika stadier av färdigställande.
Ett axplock:

Bengt höll på med rostlagning av kofångarfästena på sin 57:a och hade tillverkat denna jigg för att få fästena i rätt linje.

Andreas inspekterade Bengts 55:a med Okrasamotor och…

…denna läckra Petriratt
!
Vi stannade i flera timmar och kollade även på verkstaden där modellsnickeriet sker. Vi kollade på gjutformar och en motor som Bengt skurit sönder för att kunna studera insugningskanaler mm. Vi ser fram mot en grundlig motorbyggartråd här inne på boxerville.se (om du hinner, Bengt
). Efter en grundlig guidning bland all VW-kuriosa bjöds vi även på kaffe, läsk och vetebröd inne i köket. Tack för en mycket trevlig eftermiddag!!!
Vi åkte inte heller hem tomhänta:

Förutom ett dörrhandtag till en oval så var Bengt vänlig nog att låna ut sin Reparationshandbok från 1960 som…

…innehåller en detaljerad 9-sidig beskrivning om Soltak
!
Vi har dock från flera håll fått rådet att avvakta att montera ett fabriksnytt tak tills yttertemperaturen höjts, så vi får avvakta lite med just det arbetet
.
Fortsättning följer…
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>