Tack för svaren!
lasslo skrev:Spindlarna är rätt. Sänksatserna är kanske lite väl "högt" monterade?
Men visst borde den bli lägre endå.
Har du provat att rulla lite fram och tillbaks, och trycka ner bilen några gånger, så den inte har "hakat" sig i uppläge?
Plattan har jag rullat kanske 100meter när jag flyttat den till å från garaget, har även stått i fronten på karossen å "gungat" så den borde inte ha hakat upp sig. Ska hoppa lite mera!
Sten vW skrev:Tycker det ser bra ut, lite mer prylar monterade o soppa i tanken så sjunker den nog ned 1cm till....
Sedan är välan jag inte någon fan av den moderna låga stancen, i kompromissen mellan funktion o utseende så hamnar jag nog i kategorin med bältet över navelhöjd.
S
Kan kanske stämma, när jag står å "gungar" i fronten på bilen så sjunker den ca 1cm, jag väger 71kg.
Vill inte heller ha plattan i marken, men lite lägre vill ja komma..
j:son skrev:Ujujuj. Det är ju dubbla höjningssatser du svetsat i.
Tänk att när du svetsar i sänkningssatserna så vill du inte ha den högre i sitt högsta läge än den är original.
Då har du alla möjligheter att justera in höjden precis så att den passar dig.
Bara att kapa och svetsa om.
Tänk på att märka innan var högsta läget ska va denna gången. 
Jepp, dubbla sänksatser är dubbelt så bra...
Tanken var att ha dom svetsade som orginal å bara kunna finjustera höjden med dom eftersom jag inte har kortat framvagnen nåt, nånstans för ett par år sedan då ja svetsade detta så snurrade jag tydligen till det...
Nån som har ett bra foto på en framvagn med sänksatserna i orginal läge?
Reine skrev:Sten vW skrev:Tycker det ser bra ut, lite mer prylar monterade o soppa i tanken så sjunker den nog ned 1cm till....
Sedan är välan jag inte någon fan av den moderna låga stancen, i kompromissen mellan funktion o utseende så hamnar jag nog i kategorin med bältet över navelhöjd.
S
Du Sten: Gääääääääääsp! Sover du i fosterställning fortfarande eller?
Lågt är inte lågt men ultra lågt är lågt så inled honom inte i frestelsen att köra olågt.
Titta på din käre bror Hasses nya Enka från England, den har helt rätt stance, gubbstrutt!
Sorry för OT car_l
Det är lugnt
jladenfors skrev:Väldigt fin platta annars, bra jobbat!
Tackar, ska bli fint å sätta kapen i den pulverlackade framvagnen....