trodde också du hette fredrik ss. gick på meriterna bara
låt porschen vara för bövelen annars gör jag ett beställningsjobb på den och tvångsbefriar dig från den!! 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Porsche 912 -66
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
trodde också du hette fredrik ss. gick på meriterna bara
låt porschen vara för bövelen annars gör jag ett beställningsjobb på den och tvångsbefriar dig från den!! 
trodde också du hette fredrik ss. gick på meriterna bara
![]()
låt porschen vara för bövelen annars gör jag ett beställningsjobb på den och tvångsbefriar dig från den!!
He he undrar vem som har meriter egentligen herr Adolf 
jn skrev:trodde också du hette fredrik ss. gick på meriterna bara
![]()
låt porschen vara för bövelen annars gör jag ett beställningsjobb på den och tvångsbefriar dig från den!!
He he undrar vem som har meriter egentligen herr Adolf
? 
?
he he,,Mison mannen................
bojan menar du? 
Självklart ska du ha JP-fälgarna! Inget snack! Jag har själv en uppsättning och de är störttuffa. Det knepiga med de fälgarna brukar vara att få till det med hjulmuttrarna eftersom de är specialla - försänkningshylsa M14. Går att nytillverka eftersom sannolikheten att komma över muttrar är noll - fråga mig jag har letat eftersom det inte följde med när jag köpte mina fälgar.
Mina har tyvärr inte Porschebultdelning original. Jag lämnade iväg tidigare idag. Det är en kille som ska svetsa igen dom gamla bulthålen. Då de borras om, så ska jag borra med kona, så slipper jag bultbekymmer.
-Jn, den kommer i alla fall rulla röd i det första året.
-Fidde, tröskeln var bättre, men jag tror att jag använder den som satt där.
blir snyggt med dom fälgarna på. helt rätt. 
Grymt! Detta skall följas. Ifall du inte kände till det redan så måste jag tipsa om vårat eminenta forum för "longhoods" både 911 och 912 samt 914.
http://www.early911.se/Här kan du se alla originalfärger -66, så den var väl troligtvis irischgrün (6606) då: http://www.elferhelfer.com/farben/farben66-67.htm
Enligt mig den snyggaste färgen någonsin, samma som den här som var till salu i Stockholm nyss:Demian skrev:Jag är sugen på primergrå.
Här är ett riktigt ballt busbygge: http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewto … mp;start=0
Rikard du får inte lägga upp en sådan snaskig bild... Det fick ju mig att komma ihåg att jag måste ha en! :-)
Jag lämnade iväg bromsarna på renovering hos en lokal bromsfirma.
Han tog 450:- per ok, och då ingick blästring.
Bromsbeläggen var oförskämt billiga. 282:- för hela bilen
Då han sa vad de kostade trodde jag först han menade per hjul, eller per hjulaxel, men det var för hela bilen.

Jag började också att riva typ4 motorn som jag tänkte sätta i den. Det är nått gammalt bygge som vandrat runt bland en del ägare utan att det hänt nått med den. Jag köpte den av Magnus Häsä.
Det sitter 96mm Volvo B23 kolvar i den och det var 411/412 1800 toppar med 41/34 ventiler och topparna skulle vara bearbetade av Sune Janson engång i tiden.
Då jag rev den visade det sig att en nock hade gått ner sig. Lite synd då den var fin i övrigt. Jag har beställt en ny kam och lyftare från CB. En 298 graders. TommyVw tog på sig att fixa beställningen åt mig.
Gustaf tog med sig blocket till sitt jobb och tvättade det åt mig. Jag sparade några tråkiga timmar där.
Kolla in tillverkningnumret. Bara blocket i sig är nog lite speciellt. Ett av dom första 100 GE blocken.




Motor NR är coolt som fan ! 
jävlar vad tidigt, det lär vara gjort bland dom första timmarna? flög väl ut några block om dan i fabriken. vart gjöt vw sina block nånstans?
Det är ett vw utbytes block, syns på stämpeln bredvid serienumret :=)
troligen arborrat överdimm osv....
Det är ett vw utbytes block, syns på stämpeln bredvid serienumret :=)
troligen arborrat överdimm osv....
Då ska det väl vara en pil som går runt VW loggan om det är ett fabriksrenoverat.....
Det är ett vw utbytes block, syns på stämpeln bredvid serienumret :=)
troligen arborrat överdimm osv....
Som bengt skriver så är inte fallet så, eftersom det saknas "returpilar". Det är bara att imponeras av ett block med under 80 i tillverkningsnummer!
Men, Demian, visst var det någon som stack ut hakan å skulle ge bort bilen om den inte var klar i sommar..... 
Spännande med en Typ 4 motor i en 912. Jag har själv funderat i samma banor, men de bilar jag tittade på hade mer problem med plåten än med motorn..... Ska du skaffa 912E kylkåpor eller smida till något eget?
Hur ser topparna ut på avgas sidan?
Det går det porta saftigt där.
Jag lämnade iväg bromsarna på renovering hos en lokal bromsfirma.
Han tog 450:- per ok, och då ingick blästring.
Bromsbeläggen var oförskämt billiga. 282:- för hela bilen
Då han sa vad de kostade trodde jag först han menade per hjul, eller per hjulaxel, men det var för hela bilen.
Ser fint ut, vilken firma var det?
Men, Demian, visst var det någon som stack ut hakan å skulle ge bort bilen om den inte var klar i sommar.....
Den kommer betraktas som klar då den är besiktad. Typ4 motorn ingår inte i det avtalet...
Jag har själv funderat i samma banor, men de bilar jag tittade på hade mer problem med plåten än med motorn..... Ska du skaffa 912E kylkåpor eller smida till något eget?
Ja, det blir nått eget. Jag har inte kollat så noga än, men det borde gå och trolla ihop nått med kåporna som sitter där och med typ4 busskåpor.
Ser fint ut, vilken firma var det?
Den berömde BromsLasse eller Tvärniten som han också kallas. Jag antar att du vet vilken firma det är om du bott i trakterna 
Hur ser topparna ut på avgas sidan?
Det går det porta saftigt där.
De är ganska bearbetade även där. Jag tog ett dåligt kort. Det är en gammal originaltopp till vänster.

Dom ser rätt bra karvade ut i avgas portarna med
Det blir nog bra det där Demian, motorbygget blir intressant att följa .
Bromslasse upphör aldrig att förvåna, är det så billigt så ska jag nog lämna in mina ok där också.
Lite kul kuriosa är att en del säger Broms-Uno då tydligen hans far drev firman med det namnet förr i tiden 
Idag fick jag nyklädda inredningsbitar från Sybo, så nu är det snart dags att göra ett ryck med Porschen

vad kostade inredningsbitarna? ser riktigt bra ut detta!
Jo, det blev bra. Det kändes bra att lämna iväg prylarna till en av Sveriges bästa.
Det gick på 5000:- inkl material.
Rykten gör gällande att bilen snart är klar, att Demian smygjobbat i de fördolda med denna vagn! Och att detta är resultatet!
Fanken vad jag älskar dom fälgarna... Någon som har ett sett över??? 
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Porsche 912 -66
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.