Hittade denna på theSamba
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Vi som var med på 1980-talet…
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 12 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hittade denna på theSamba
http://www.youtube.com/watch?v=xfojjTG6 … ideo_title
Klippet är från 1996, men samma bil i oförändrat skick
Kul ! Samtliga dessa bilar kommer från Lusasken (Kristinehamn). Tyvärr är det ingen av oss som har dem kvar.......(bortsett husvagnen)
Med denna turbo-buggy höll Svwerker (i blå tröja) klubbrekordet några år....
Med denna turbo-buggy höll Svwerker (i blå tröja) klubbrekordet några år....
Det är sånt där man hoppades skulle vara preskiberat.
Haha, så jäkla kul och se bilder från 80-talet! Mer sånt!!!
Nu var jag för ung för att köra bil på 80-talet, men minns ju kläder och liknande... Man blir lite nostalgisk, samtidigt undrar man, hur f-n såg folk ut, ja man såg väl lika dan ut själv... men kommer man tycka de jeans, tröjor, frisyrer som man har nu ser lika ute ut som 80-talet gör nu?
Skulle man ta nåt från bilderna och visa sig med på stan idag så vore bilarna det bästa. Många callook funkar ju även idag, även om vissa inslag känns märkliga...
Det värsta är att om vi gör en vi som var med på 90-talet så känns det som om jag har samma bilar, samma frissa och samma allt i början på 90-talet som nu... eller, nja, men inte lika extrem skillnad som 80-talsbilder iallafall...
Det värsta är att om vi gör en vi som var med på 90-talet så känns det som om jag har samma bilar, samma frissa och samma allt i början på 90-talet som nu... eller, nja, men inte lika extrem skillnad som 80-talsbilder iallafall...
He, he - så är det ju med oss karlar: Vi vill ju inte bli vuxna utan fortsätter klä och klippa oss som vi gjorde när vi var 25år Se dig bara runt omkring
...
Sorry - Svwerker... Men den buggyn är väl inget att skämmas för (bara för att den var "okortad"..?).
Din nästa bil, men nu är vi ju på 90-tal...
Ingen som förfogar över en bild på Woffes babyblå 50:a?
Kanske Woffe själv?
Sorry - Svwerker... Men den buggyn är väl inget att skämmas för (bara för att den var "okortad"..?).
Din nästa bil, men nu är vi ju på 90-tal...
Men Mettis han hade väl den till Rättvik på 80-talet?
Måste lägga in en stenhård bild, tyvärr lite liten.
Alla som var med på 80-90 talet kommer väl ihåg Robban Larsson som tyvärr omkom i en trafikolycka -97.
Bilden är på hans speedsterreplika med Porsche 6a.
Robban influerade verkligen många i sina byggen, inte minst mig som fick mig att göra en "Västeråssänkning" på min -57a.
Västeråssänkning = sänka karossen över plattan.Se även http://www.vikingdesign.com/fatback/robban/robban.htm
Tyvärr finns inte bilen kvar heller, den brann upp för några år sedan
Bläddrar igenom tråden och konstaterar det jag tyckt mig se redan innan på andra gamla foton, knappt några bussar alls! Och visst stämmer det att bussarna fick ett rejält uppsving i slutet på 90-talet och i början på 2000-talet? Typ3 och andra specialmodeller som Ghia, 181 osv verkar ju numerärt överlägsna på bilderna om man jämför med typ2 som tillverkats i långt större serier.
Missförstå mig rätt, jag tycker andan som omger dessa byggen är otroligt ball. Då byggde man mycket eget och det hela var mindre uniformt. Kanske är det pga internet som vi fått så mycket etiketter på byggena?
På åttiotalet var de enda bilarna jag fick köra av märket Scalextric, men det är inte så illa det. Har fortfarande ett par backar i källarförrådet med metervis av bana, men det kan vi ta i en annan tråd.
mettis skrev:Sorry - Svwerker... Men den buggyn är väl inget att skämmas för (bara för att den var "okortad"..?).
Din nästa bil, men nu är vi ju på 90-tal...Men Mettis han hade väl den till Rättvik på 80-talet?
Nej den bilen var ljusgrön och brann upp. Det ända som finns kvar från den är fäljarna, då polerade, nu blästrade.
Bug Run #3 1986
(Jag kommer att ladda upp fler bilder från denna träff senare... )
Mera bilder från Bug Run #3 !
Vädret var hur bra som helst denna dag. Dessa Bubblor hade läckra pastellfärger, men tyvärr har mina bilder bleknat efter 25 år …
Som Kee reflekterat over så var ju typ 2:or inte speciellt ‘heta’ vid denna tid. Det är undertacknad som star lite coolt och lutar mig mot taket !
Jag minns att jag tyckte att denna 56:a var träffens höjdpunkt !
Här är gänget samlat vid vår lokala badsjö vid midsommartid, några veckor efter BR…
Åh – ljuva 80-tal
Kommer mycket väl ihåg denna träff, första träffen med min gula -65:a som jag postat innan. Det var varmt som tusan o jag gick runt med en kamera på magen o dagen efter satt den fortfarande kvar...inbränd i skinnet, ajajaj
Kommer mycket väl ihåg denna träff, första träffen med min gula -65:a som jag postat innan. Det var varmt som tusan o jag gick runt med en kamera på magen o dagen efter satt den fortfarande kvar...inbränd i skinnet, ajajaj
Så du var också där? Jag kan bekräfta att solen tog hårt denna junidag. Jag vill minnas att vi körde nedkabbat hela vägen hem till Halland (bilden på min avatar ) och vi var duktigt brända i ansiktet efteråt
...
skitroligt med bilder från Bug Run när det fortfarande dominerades av luftkylda Pastellfärgade Lookers! Såg brorsans ljusblå 54:a på en av bilderna! Törs jag efterlysa bild/bilder på Grapes Televerks-folka? ;-) Då som nu en av mina absoluta Favvo-lookers!
Apropå 70/80-tal.... Lägger in denna bild;
(kan ju erkänna att jag tog bilden för en timme sedan just när jag satt dit stripesen....och körde sedan hem med bilen .-)
Kan ju lägga in en av mina Bug-Run bilder -1985 är året
VW-Maffian/Norrköping hade tradition med avfärd från Spiralens parkering väldigt tidigt på Söndagmorgon
(Och jag undrar om det inte är Svwerker i gul tröja till höger i bild ?)
Hur många av dessa bilar finns kvar idag? Kanske dags för en "eighties survivors" tråd? Härliga bilder förresten .
Hur många av dessa bilar finns kvar idag? Kanske dags för en "eighties survivors" tråd? Härliga bilder förresten
.
Instämmer! ;-)
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 12 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Vi som var med på 1980-talet…
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.