Som det stod i en annan tråd. Börja med att räkna baklänges. Vad kommer bussen att kosta när den är färdig?
Är bussen i det skick som många andra bussar man ser på nätet, inga papper samt väldigt stora hål(eller inget alls) i golvet då bör priset vara därefter. Att köpa en sådan buss för 15000-20000 kronor är enligt mig lite för mycket. Jag skulle inte köpa en sådan buss i det skicket för de pengarna, och hade jag en sådan så kan jag ju heller inte sälja en sådan för den pengen. Men den som lyckas med det är bara att gratulera.
Jag sålde själv en skaplig buss för en skaplig peng med riktiga papper. Både jag och köparen var nöjda.
Men har du hittat en lyxbuss så blir det ju ett annat läge, de är ju dyra som kvicksilver. Då får du räkna med ett "högre pris".
Om du verkligen vill köpa denna buss av denna äldre herre, känn efter vad du skulle vilja betala(har råd med).
När du har funderat på ett bud som du skulle kunna lägga så tycker jag att du ska göra ett besök hos mannen. Fråga vad han har tänkt med bussen och säg att du gärna skulle vilja köpa den.
Är mannen pigg? Om han har hus och är lite "stabbig" så finns det sådana människor som ger bort saker mot att de får lite hjälp. Han kanske vill få hjälp med att måla om huset som tack för hjälpen kanske du får bussen. Hitta på lite sådana idéer så ska det nog lösa sig.
Det kan inte bli mer än ett nej. Men har du tur så får du köpa den
.
Om du får köpa bussen av mannen så skall du åka tillbaka till honom och visa upp bussen när du har gjort den i ordning. Ta med han på en busstur så ska du få höra på gamla trevliga minnen
.
Den dagen jag blir gammal och sitter på hemmet med min mattsvarta rullator med eldsflammor så hoppas jag verkligen att den "slyngel" som köper min buss kommer tillbaka och låter mig få åka med på en tur
.
Stort lycka till
VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE). VW KOMBI 221, 1966(SÅLD). VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY (
http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )