Har rivit ner motorn i min bubbla för att det hade läckt så mycket olja. Eller det har inte varit nått större läckage men det har droppat lite under många år misstänker jag så det är så mycket "ingrodd" skit på motorn.
Har i alla fall rivit isär motorn snart, blocket sitter ihop fortfarande. Får se om jag blir tvungen att ta isär där med, svårt att se än så länge var det läcker mest.
Men det jag funderar på är vad ni "experter" rekommenderar att man hittar på när det ändå är isär.
Packningar och tänddelar är det jag har tänkt att byta, förutom kosmetiska grejer.
Är det värt att försöka hitta nått dubbel-förgasar-kit? Vad kostar det och hur mycket ger det?
Ska man byta ventiler, fjädrar, stötstänger? Vill främst att det ska bli en hållbar motorn som är driftsäker. Sen är det ju alltid trevlig med mer kraft, kan ju inte påstå att den är jättepigg original.
Så lite tips och rekommendationer mottages mycket tacksamt. Skulle det råka vara så att någon har nått passande att sälja så är man väldigt välkommen att höra av sig.
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

.. du behöver den sen oxå när maskinen skall ihop igen tro mig!!