tjaha var var jag.. jo lilla monstret Jenna.. sylvassa tänder mjuk kropp och massor av energi..
idag vart jag hundvakt..
frun tokjobbade
(hennes schema var sådant)och lilla undret bör väl inte vara ensam så länge..
det e inte klokt så mycket ös hon har..(valpen)
springer biter o nafsar i 2-3 timmar sen sova max en halv timme.. sen börja om igen.. tur hon sover mer på nätterna..
Ganska så skönt att sitta ute i trädgården och ha två hundar runt sig o vara "ledig" men endå ett evigt pass.
Sen kom ju frun hem imellanåt, o ville ha kaffe lunch och kvällsmat.
sikka krav.. när mina barn var unga var det lugnare.. fast pojken var sjuk och dom bara var födda 13 månader från varandra..
ja ja..
Men tillslut kom kära frun hem och valpen var heltokig av lycka.. Runt runt runt, sprang hon och över hustrun som låg på gräset..

som hundägare väljer man oömma kläder vid alla tillfällen..
då vor store hund jack, fick ett större tuggben härom veckan.. han var dyster lille gubben!.. men det bara försvann.. ja ja han har väl ätit upp det, tänkte vi... men fröken ben radar hittade det i en buske i em....
Här ivrigt kämpande ..
mycket tugg blir det.. med dom sylvassa bissingarna
Det e inte klokt, dessa 2 e av samma ras.. Jack 7 år.. stumpan Jenna snart 9 veckor.. 30 kg.resp.5+ kg hund.
Jenna e en kaxsig tjej. men Jack tar det oftast med ro, när hon gör utfall mot honom.. men ibland blir han trött och morrar till, och genast slänger sig Jenna på rygg.. fegis
ja ja efter en "lugn" skogs promenad med jack.. i full fläng, då han legat i trädgården hela dagen ..suck.. och Marie passade lilla monstret, hanns det med 4 timmar garage fix..Jippiey !!
lyckades äntligen lyfta upp min "nya" 1200 motor i vägghyllan och baxa ner den gamla,på en rullvagn, fd. utbytes halvaut motorn AD som satt i bussen när jag fick den..och få upp div smått o gott på övre hyllorna...
spännde fast motorn med spännband i ett "fäste" i änden på lyft armen..
skall utveckla det lite till 2 gafflar.. tror jag..
Slut resultatet blev 2 rullvagnar lediga liksom motor stödet....
skönt med lite mer plats på golvet.. den ena vagnen slängde jag upp min extra bay framvagn på..
enligt "Hella" en framvagn som satt på en -70 års mod. vad vet jag.. kommer kötta den om ingen har en annan o vill ha denna i stället.

Den andra fick bära en del plåtverktyg.. får nog försöka göra lite hållare till den,då den redan e överfull, o jag har inte lagt på alla plåt verktygen än..
Inte klokt vad mycket olika verktyg man samlar på sig...
men verktyg e ql.
Sen e frågan vad skall man ha på en vagn, vad på väggen, och vad i lådor..
letar och funderar vad jag skall förvara mina verktyg i, alltså inte dessa utan alla andra.. har konstaterat att en "vanlig" verktygsvagn med lådor eller för hängande montering e alldeles för små.. behöver minns en dubbelt så stor..
samtidigt vill jag inte ha en i flera sektioner som en stor buss,USA style.. utan ca 90cm hög 120 cm lång och ca 60 cm djup..
med blandade lådor..
köpte fullutdrags rullskenor på Ikea, tänkte göra en vagn själv.. vi får c.
Jaja nu e det snart dags att koja,resten av flocken sover..tror jag..
fortsättning följer en annan dag/kväll.
Hepp / Michael
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(

.