Denna diskuterades i internetannonstipstråden, och jag tänkte att vi tar sancket här istället.
50 split skrev:johan_l skrev:Vilken skön bil som ju ser relativt oskruvad ut... Det låter som du har ett hum om vad han vill ha, nyfiken vad en sån bil går för... Har inte tid och plats för ett objekt till nu, men vore ändå kul att veta... Räcker 50.000?
Jag tvivlar. Han är ingen duvunge innom vw träsket, och har flera ovanliga bilar. Dock gissar jag att summan 80K är närmare sanningen, men jag kan ju ha riktigt fel. Men, tillochmed K insuget sitter ju på motorn, och det talar ju om rätt mycket!! er ut att vara rätt fotsteg också.
Hur känner du själv om du hade denna, men ville ha plats i garaget å pengar på kontot, skulle du sälja för 50K?
Iallafall så skulle inte jag själv släppa den för 50.
Men, vore det en säljare som inte vet vad han säljer så är ju 50 väldigt bra betalt förmodligen...Jag har dålig koll på priser, men kan väl tro att oskruvad höjer priset rejält, men å andra sidan så har jag trott att fina helrenoverade "vanliga" splittar går för dryga 100, och denna är väl för många lite -för- sliten för att gå som den är... även om det är det som väl gör bilen speciell att den är oskruvad. Men 80 och sen låg räknat lack 15, inredning 30, diverse 10, plus förståss allt arbete oräknat... finns alltid två sidor av ett mynt. För den som vill ha en bil med den patinan är säkert 80 rimligt, för den som ska renovera den känns det som slutnotan blir dyr, för den som vill ha ett toppobjekt att renovera och har väldigt djupa fickor är det säkert också inga problem. Själv har jag inget av ovan så... Men rostfria oskruvade splittar växer ju inte på träd direkt, även om många träd nog växer genom gamla splittar...
Visst har du rätt i det, men det gick en 50a här i skellefteå, i sommras, till UK (förståss) å den blev det budgivning på, å den slutade kring 80K. Då var det en brun som var omlackad svart, men i övrigt hyfsat lik denna. Startade, men med gamla skyltar osv.
Å jag bara spekulerar, förstås, men en som söker ett objekt att totalrenovera kanske finns andra, vilket jag iallafall hoppas, för denna bör ju få rulla som den ser ut, iallafall utvändigt. Sedan är ju frågan om den inte haft bruna inre mattor som var original, till alldeles nyss. Eller så finns de kvar.
En bordeaux röd drar i mina ögon upp priset kraftigt, för den färgen är mest ovanlig. Kuus vet mera om detta.
Nu flyttar jag över denna tråden till splittråden, där vi splitnördar kan fortsätta diskutera detta.
Och efter att ha tittat mera noga på bilen så reviderar jag de 80K jag snackade om, mot ungefär 60. så, kanske den kan säljas för 50 ändå?
Jag skulle dock hellre ha denna än min fina split, som har fel utvändig lack. (PV´ns maronröd och inte bordeaux som invändigt
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden