1

Denna diskuterades i internetannonstipstråden, och jag tänkte att vi tar sancket här istället.

johan_l skrev:
50 split skrev:
johan_l skrev:

Vilken skön bil som ju ser relativt oskruvad ut... Det låter som du har ett hum om vad han vill ha, nyfiken vad en sån bil går för... Har inte tid och plats för ett objekt till nu, men vore ändå kul att veta... Räcker 50.000?

Jag tvivlar. Han är ingen duvunge innom vw träsket, och har flera ovanliga bilar. Dock gissar jag att summan 80K är närmare sanningen, men jag kan ju ha riktigt fel. Men, tillochmed K insuget sitter ju på motorn, och det talar ju om rätt mycket!! er ut att vara rätt fotsteg också.

Hur känner du själv om du hade denna, men ville ha plats i garaget å pengar på kontot, skulle du sälja för 50K?
Iallafall så skulle inte jag själv släppa den för 50.
Men, vore det en säljare som inte vet vad han säljer så är ju 50 väldigt bra betalt förmodligen...

Jag har dålig koll på priser, men kan väl tro att oskruvad höjer priset rejält, men å andra sidan så har jag trott att fina helrenoverade "vanliga" splittar går för dryga 100, och denna är väl för många lite -för- sliten för att gå som den är... även om det är det som väl gör bilen speciell att den är oskruvad. Men 80 och sen låg räknat lack 15, inredning 30, diverse 10, plus förståss allt arbete oräknat... finns alltid två sidor av ett mynt. För den som vill ha en bil med den patinan är säkert 80 rimligt, för den som ska renovera den känns det som slutnotan blir dyr, för den som vill ha ett toppobjekt att renovera och har väldigt djupa fickor är det säkert också inga problem. Själv har jag inget av ovan så...  Men rostfria oskruvade splittar växer ju inte på träd direkt, även om många träd nog växer genom gamla splittar... ICQ/ad

Visst har du rätt i det, men det gick en 50a här i skellefteå, i sommras, till UK (förståss) å den blev det budgivning på, å den slutade kring 80K. Då var det en brun som var omlackad svart, men i övrigt hyfsat lik denna. Startade, men med gamla skyltar osv.

Å jag bara spekulerar, förstås, men en som söker ett objekt att totalrenovera kanske finns andra, vilket jag iallafall hoppas, för denna bör ju få rulla som den ser ut, iallafall utvändigt. Sedan är ju frågan om den inte haft bruna inre mattor som var original, till alldeles nyss.  Eller så finns de kvar.

En bordeaux röd drar i mina ögon upp priset kraftigt, för den färgen är mest ovanlig.  Kuus vet mera om detta.

Nu flyttar jag över denna tråden till splittråden, där vi splitnördar kan fortsätta diskutera detta.

http://lh5.ggpht.com/_5_Dhjx150hY/TOIX2KBGAbI/AAAAAAAAAIM/JE89dPHbXTU/s512/IMG_0735%20%28Large%29.JPG

http://lh5.ggpht.com/_5_Dhjx150hY/TOIW_2O3ocI/AAAAAAAAAH0/kGjAWzR6hec/s512/IMG_0729%20%28Large%29.JPG

http://lh4.ggpht.com/_5_Dhjx150hY/TOIbiAVJxnI/AAAAAAAAAJs/mDA46A0IiTw/s640/IMG_0748%20%28Large%29.JPG

http://lh6.ggpht.com/_5_Dhjx150hY/TOIXAuXxXnI/AAAAAAAAAH8/P3sy1LCyRug/s640/IMG_0731%20%28Large%29.JPG

http://lh6.ggpht.com/_5_Dhjx150hY/TOIXAO739SI/AAAAAAAAAH4/Sboafk2AvoY/s640/IMG_0730%20%28Large%29.JPG

Och efter att ha tittat mera noga på bilen så reviderar jag de 80K jag snackade om, mot ungefär 60. så, kanske den kan säljas för 50 ändå?
Jag skulle dock hellre ha denna än min fina split, som har fel utvändig lack. (PV´ns maronröd och inte bordeaux som invändigt

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

2

Undrars vad som är maskat på golvet? Man har retuscherat bilden där.

Sen är det väl synd att fnaskradarn är bortplockad.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

25hpman skrev:

Undrars vad som är maskat på golvet? Man har retuscherat bilden där.

Sen är det väl synd att fnaskradarn är bortplockad.

http://img850.imageshack.us/img850/2029/mask.jpg

ja ser skumt ut!

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

4

Märkväl på poddarna att det är en tidig splitt , DVS dom är inte lackade vita utan helt vita rakt igenom.
Dessa poddar har en förkärlek att spricka .

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

5

Är det imte "bara" en av regskyltarne som är där? som är raderat av hensyn til uppgifter på fordonet. ICQ/an
Men denne är ju nok så fin, och ville se fint utt i mitt garage,... meeeen lad os se om ett par veckor om der står något,...

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

6 Senaste redigerad av 25hpman (2011-03-18 10:10:49)

Det hade ju varit enklare att ta bort skylten än att kludda med bilden. Det tyder ju på att bilderna är tagna för ett tag sen, o inte nu.

Sen ligger ju de saknade gummimattorna i bagaget.  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

7

Jag tror oxå att det är en inre regskylt...

Med tanke på rosten på a-stolpen, så torde den ju varit borta någon månad iallafall  Default/lol

Är det ingen som vågar gissa/spekulera i värdet?

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

8

som sagt, räknat baklänges och framlänges ger ju helt olika summor... med det är väl patina/ratlook kombinerat med internationella priser (och att antalet ute i ladorna blir mindre för varje år) som gör att dessa bilar drar iväg rejält i pris...

Räkna på vad som skulle behöva bytas för att denna skulle bli riktigt fin? Nån som vågar det... ICQ/ad
Nu räknar jag lågt tror jag; och ej med eget arbete men att man lämnar iväg på vissa saker

bumpers 12k
inredning (tak+dörrsidor etc från himmelservice) + mattor 30k
däck 5k
lack & bläster platta etc 5k
lack kaross ute 10k
gummilister 5k
bromsar (?) 4k

jag tror allt handlar om köparen. en som prioriterar att allt är orört betalar väldigt mkt för det. en som vill ha patinan behöver inte lägga till det jag räknat upp ovan och kan nog också pynta massor.

själv är jag osäker om "familjen" skulle acceptera en "ratlook" så för mig skulle inte det funka... och bara en lack så skulle bilen i fråga bara se konstig ut, så allt ovan behöver ju göras...  Sen kan man ju få ett drägligt utseende att polera upp och laga i skadorna samt tvätta upp inredningen...     jag vet inte, men jag antar att ratlook företrädelsevis körs av yngre ensamstående män utan barn? fördomarna haglar här nu, och jag får väl påhopp för detta, men jag vet hur de flesta tjejjer är... "nääää, den där åker jag aldrig i, usch" - skiter fullständigt i om det sitter fel delar på - bara den är blank och inte ser ut som en pundarbil... då gillar nog de flesta en bubbla...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

9

Så är der mejl adress på silverminken.

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

10

Det ska vara blankt. De som kör rostiga ihoprunkade(som woffe hade sagt) bilar gör det ju oftast för att de är fattiga. Köper man då en split för 50-60k och sen inte ha råd att fixa den känns rätt muppigt. Hade hellre köpt en billig tidig 60talare och lagt resterande tusingar på att få den i grymt skick.
Jag kommer då inte ta ut min split förrän jag har betat av listan på saker du listade här ovan och har räknat på att det kommer gå på över 60k.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

11

Der är ju forskellig smak, jag tyckar allt skal väre i orden, bromsar, botten o.s.v men jag vill hellre köre med original rostig kaross, end nymalet. så det är ju en smaksak.

12

50split, vet du om några bud lagts? Bör lägga stålar på snickare men den där var inte dum...

13

bdagman skrev:

50split, vet du om några bud lagts? Bör lägga stålar på snickare men den där var inte dum...

snickare tar ju så hejdlöst betalt, bättre spendera pengarna på en split! vad kan du få istället, 3 gipsskivor och en sockel med glapp i hörnorna...

håller faktiskt inte helt med om "det ska vara blankt" för patina av rätt sort tycker jag är sjysst, sen kan man ju säga att det är bättre med en hopr-ad bil som är ute på vägarna än en trailerqueen som är för fin för att köras. lagom är som alltid bäst i sverige... ICQ/ad   men finns massor av coola patinerade bilar som inte känns som ruttna rostiga äckliga pundarlik som man får tyfus av att åka i... patina är ok, men när det går över gränsen till äckligt så...

inget ont om min polares bilar (han läser nog detta) ICQ/ad men när vi åkte allihopa i hans 67a med taskigt ställd tändning på en trött 1300 med stinger som skrämde livet ur barn och kor, inredning utan klädsel och stoppning dvs man satt direkt på stålfjädrarna och nåt elfel som gjorde att man fick dutta med startkablar från extrabatteri för att hålla igång bilen på tomgång, plus att utsidan hade fler färger än en kameliont... tyckte min sambo att det var lite tveksam komfort, och lite extra pinsamt när vi fick knuffa av bilen från färjan... och att man kanske skulle haft lite mera ombonat, så eftersom folkaintresset inte är ömsesidigt i vår familj så gör jag nog bäst i att inte ha för råttigt om hon ska med... nu ska man ju ta i rejält för att klå denna turen i råttighet... ICQ/ad

14

johan_l skrev:

som sagt, räknat baklänges och framlänges ger ju helt olika summor... med det är väl patina/ratlook kombinerat med internationella priser (och att antalet ute i ladorna blir mindre för varje år) som gör att dessa bilar drar iväg rejält i pris...

Räkna på vad som skulle behöva bytas för att denna skulle bli riktigt fin? Nån som vågar det... ICQ/ad
Nu räknar jag lågt tror jag; och ej med eget arbete men att man lämnar iväg på vissa saker

bumpers 12k
inredning (tak+dörrsidor etc från himmelservice) + mattor 30k
däck 5k
lack & bläster platta etc 5k
lack kaross ute 10k
gummilister 5k
bromsar (?) 4k

jag tror allt handlar om köparen. en som prioriterar att allt är orört betalar väldigt mkt för det. en som vill ha patinan behöver inte lägga till det jag räknat upp ovan och kan nog också pynta massor.

själv är jag osäker om "familjen" skulle acceptera en "ratlook" så för mig skulle inte det funka... och bara en lack så skulle bilen i fråga bara se konstig ut, så allt ovan behöver ju göras...  Sen kan man ju få ett drägligt utseende att polera upp och laga i skadorna samt tvätta upp inredningen...     jag vet inte, men jag antar att ratlook företrädelsevis körs av yngre ensamstående män utan barn? fördomarna haglar här nu, och jag får väl påhopp för detta, men jag vet hur de flesta tjejjer är... "nääää, den där åker jag aldrig i, usch" - skiter fullständigt i om det sitter fel delar på - bara den är blank och inte ser ut som en pundarbil... då gillar nog de flesta en bubbla...

Stötisar för 12K lät dyrt....
Men å andra sidan, bromsar för 4K låter väldigtbilligttill split.

Hitta en finare orörd split, med originallack och allt..... Nää gissade det.... Kolla alla salukanaler du kan komma på(tex samba, bbt ebay osv, och hitta en liknande bil, om du gör det, hitta en för under 100K.
Jag gör det inte iallafall.
Men, räkna om du skulle köpa ika i rutans bil, en trist bil, med många felaktiga/saknade delar (jag tar din bil som exempel, det är inte meningen att klanka på din bil ika.)
K insug, vad kostar det, fläktkåpa 25häst,förgasare, fördelare, luftburk, generator med laddrelä, hjul, bromsar, fotsteg, skärmar, tank, bensinkran, podar, stommar,

Sen, är det värt något att bilen är 99,6% ROSTFRI,

Jag menar desa saker jag räknat upp ärju faan viktigare än en fin lack om du ska ha en RÄTT bil!!!!

Lack och inredning är ju skitsaker i sammanhanget, och JAG kör hellre med n bil med patinerad original lack där chromet har lossnat än att jag kör runt i en "fin" 50a som är fel kullör och med 30hästars motor.
Men, det är jag.
Sen har jag själv en "fin" 50a med fel lack, och det är lika tråkigt som att kolla in i en tom konservburk...

Sen, är det i mina ögon totalmuppigt att resonera som du gör ika, jag har inte råd att köpa en fin split, trots att jag SKA ha en split, men därför köper jag en 60talare som jag renoverar, det resonemanget håller inte riktigt i mina ögon... Visst, en 60talare i bra skick är ju trevigt, men hade du skitit i att köpa din split, om du hade 60k när du köpte den, bara för att du haft dgen att avsluta den renoveringen snabbt....
Du är ju dessutom ung, och det gör det mera udda att resonera som du gör, oftast gubbar i NMH som resonerar så, men jag respekterar din åsikt.

Jag menar se på Gurra, tillexempel, han har typ 11 splitar i trafik, patinerade, är han en mupp? Eller Nyberg, i bussträsket, är han en mupp?

Bdagman, jag vet att intressenter har för asikt att resonera med säljaren, men vet ej om bud lagtspå bilen.

Tel 07noll357185ett

15

Som sagt, så dur det inte heller i min världen, den skal köre, starte, (självklart kan der väre fel) Men man skal inte föle sig usikker på om man kommer fram, och det skal också gärne väre behageligt. Men det är ju dom som äger bilen, som kan göre vad dom vill, Men det är det ytre som skal väre patinerad tyckar jag...

16

Tycker att detta var en mycket trevlig split, verkar inte vara sunkig alls, lite smutsig invändigt o mycet damm, men det går det att råda bot på, för den verkar ju vara väldigt hel o fin invändigt, förutom någon matt del förvisso. ICQ/ad
Apropå färgen så tror jag att jag läst någonstans att av ca 9500 sålda 50tior ICQ/ad så var 8000 tusen av dem gröna,

17

Förstår egentligen inte varför du drar upp min split som exempel på en trist split då den är komplett sånär som på kofångare. Kommer ändå att byta ut en del saker för att jag vill ha fräscht tex in
redning.

Tycker det är lite hybris i att ha splitruta bara. Och som man ofta gör på ett forum, ventilerar sin åsikt gjorde jag precis detsamma.
Sen att du och jag är lite olika lärde jag mig för ett par år sedan.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

18 Senaste redigerad av helmut (2011-03-18 21:45:55)

En  stor  skillnad  mellan  er  är  ju  att  du  Johan  FICK  din  snöslunga  av  grannen ........

19 Senaste redigerad av rogga (2011-03-19 08:33:17)

Sen har ju alla olika smak.............
Danne, du kör hellre en oskruvad bil som i mina ögon ser ut som skit......
Och jag kör hellre en blank å fin bil med "fel" bottenplatta etc..... jag skiter fullständigt om det är originaldelar.... bara det ser bra ut.. och originallikt... som du tycker är fel......
Jag gör ingen hemlighet av att jag HATAR hoodrides samt matta, slitna bilar... för mig är det bilar folk inte har lust,tid råd eller kunskap att göra i ordning... visst, jag förstår dom som gör rullande renoveringar och har målet att få en fin bil igen.....
Det jag inte förstår är hur folk kan betala 100000 tals kronor för i mina ögon ett objekt...... när det kommer att kosta 100000 till att få den fin..... då måste det vara bättre att köpa dyrare och få en "färdig" bil......
Om jag är på träff så ägnar jag inte 1sec åt en i mina ögon tråkig bil(matt, sliten etc)
Men det är jag det....
och jag åker hellre en frän -60talare än en sliten split.....
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/401510.jpg

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/750523.jpg

Andra får tycka som dom vill.....

Puss å kram så här på lördagsmorgonen.......

20

Kul med lite diskussion och kul att folk har olika smak trots allt för hur kul skulle det vara om alla hade exakt likadana bilar med samma smak... lite så kände jag när jag var nere på hessich, var ju mångdubbelt fler splittcabbar och fler hebbar än jag nånsin sett splittar på en svensk träff, och majoriteten var glansiga som fan i lacken...

Själv kan jag se charmen i både en orörd patinerad bil som ser ut som den är hämtad på en soptipp eller en hottad bil på fel platta...

Det man ju kan hoppas är att "rätt objekt" kommer till rätt person. Dvs synd om en orörd bil kommer till nån som ändå gör om allt, hinkar i större motor osv. Jag förstår de som vill ha en sån bil vill ha ett bra objekt men...

Själv har jag börjat inse att om jag ska få köra folka nån gång måste det vara en bil som man vågar ha stående ute, parkera lite varstans, som man kan köra på grus och gropiga vägar och som är fräsch och oöm nog att ta med sambo och barn. Jag skulle jättegärna ha en blank och fin split men skulle inte våga använda den, skulle gärna ha en patinerad bil bara den är fräsch nog att få ok av familjen.  Därav att jag ru-ar ihop en split (om det nu är så det heter), det varken går eller är ekonomiskt försvarbart att göra en fin bil av mitt objekt (länken på "hemsida"), och jag vill ha en slit-och-släng-bil med lite modernare och "billigare" drivlina/bromsar. Min oval ska få vara original (jag ska försöka rätta till det som är fel) och min ghia har jag planer på lång sikt att slänga i en 1900 motor.

Men tillbaka till priserna.

Jag tycker nog att bilen på bilderna ovan helt klart skulle vara värd 50.000 och även mera, om jag haft pengarna i handen och ett tomt garage. Om jag trodde att bilen skulle bli dräglig om man tvättade ur den och lagade i lite lack - men fortfarande patinan kvar, ja då skulle iallafall inte jag renovera den... och skulle nog kunna ge över 70.000. Men nu har jag inte plats, pengar och tid så...  Jag kan inte så mycket om splitpriser, men skulle jag behöva gissa så skulle jag gissa på det som Danne antyder, 80k.

21 Senaste redigerad av Demian (2011-03-19 13:48:44)

rogga skrev:

Och jag kör hellre en blank å fin bil med "fel" bottenplatta etc..... jag skiter fullständigt om det är originaldelar.... bara det ser bra ut.. och originallikt... som du tycker är fel......

Så tänkte väl alla för ca 10-15 år sedan. Det är just den synen som gör att patinerade originalbilar har gått upp i pris.

Om du åker till tex Hessisch, så kommer du se så många fina bilar, så du bara går förbi dom. Där har många haft synen, bara det är blankt så är det bra. Sen att det sitter fel lysen, inredningar och skärmar på bilarna är inte så viktigt.
Om du däremot ser en originallacks Hebmüller så hajar man till. Även om man inte gillar den, så kommer man ihåg den.

rogga skrev:

Jag gör ingen hemlighet av att jag HATAR hoodrides samt matta, slitna bilar... för mig är det bilar folk inte har lust,tid råd eller kunskap att göra i ordning... visst, jag förstår dom som gör rullande renoveringar och har målet att få en fin bil igen.....

I verkligheten är det kanske att man kör en patina bil, just för att vem som helst kan köpa en blank och färdig bil, eller lägga pengar på att renovera en förstörd bil. Det gäller ju bara att ha pengarna eller låna ihop till det. Man behöver inte ens ha kunskap eller intresse. Man kan leja bort jobbet.

Det är ju mycket mer jobb och det kostar mer om man vill renovera sin bil med patina.

Om du tex har en Bordeauxröd tom splitkaross, så är det ju mycket enklare att köpa fyra nya skärmar och lacka dom och resten av bilen, än att försöka hitta fyra begagnade splitskärmar som är i bra skick med just rätt färg.

Att köpa en ny inredning kostar kanske 30000, men att hitta en originalinredning som är lika fin som ny är ju närmast omöjligt, om man nu inte lägger ner en massa jobb på att leta.

rogga skrev:

Det jag inte förstår är hur folk kan betala 100000 tals kronor för i mina ögon ett objekt...... när det kommer att kosta 100000 till att få den fin..... då måste det vara bättre att köpa dyrare och få en "färdig" bil......
Om jag är på träff så ägnar jag inte 1sec åt en i mina ögon tråkig bil(matt, sliten etc)
Men det är jag det.... .

Samma sak där.

Du ser ju hur det är med gamla möbler ect. Om du jämför med det, så ska det väl inte vara så svårt att förstå. En renoverad 1600-tals möbel är ju inte värt ett skit jämfört med en orenoverad fin 1600-tals möbel. Det är ju lätt att förstå att fler uppsakattar det orenoverade.

Annars så håller jag med dig i punkten på att det är fel att betala 100000 tals kronor på ett objekt.
Det är bättre att köpa en färdig om man vill ha en i nyskick. Eller så köper man ett sämre vrak, och köper allt nytt istället.

Det är ju synd att nyrenovera fina patinabilar. De uppskattas ju som de är.

Inom barndoorvärlden har det nog gått ett steg längre. Där är nog patinerade bilar mer värd än renoverade.

JohnnyD fick ju enligt rykten ca 430000:- för sin patinerade barndoor. Hade den varit lackad hade han knappast fått dom pengarna.

Jag förstår att du inte gillar patinerade bilar, men jag förstår inte att du inte förstår det. Det är ju bara att kolla på antikviteter och gamla hus. Det är ju samma utveckling där. När det finns fler renoverade objekt än orenoverade objekt, så uppskattas det orenoverade mer.

Och sen så får man ju absolut inte dra Hoodride, ratlook och patinabilar över samma kam.

22 Senaste redigerad av rogga (2011-03-19 14:16:48)

Demian: visst, men alla gamla möbler jag har här henna genomgår lika noggrann renovering som det jag gör på bilar.... hatar även det slitna i hemmet.... även om dom skulle vara mer värd orörd... men då kommer dom inte in i mitt hem.... ICQ/ad
och som jag sa, så får alla tycka som dom vill... är en bil ej i 100% skick så är det enligt mig ett objekt...... men om nån vill åka Hoodride så låt dom göra det... men jag tycker ändå att dom ser ut som skit......  ICQ/ag

Ben(johnny d) hade visst lackat om sin BD nästan överallt under midjan samt delar av taket, bak etc, men gjort det så att det såg ut som det gjorde innan.... allt under var nytt etc.....
Och jag tror nog att han t.o.m fått mer betalt om den varit i kanonskick......

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/618483.jpg
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/616281.jpg
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/605664.jpg
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/605165.jpg
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/678857.jpg

23

Nä, att inte alla gillar patina är helt ok. Det bidrar ju till mångfald.

Men du förstod ju inte hur folk kunde göra det. Det var det jag försökte förklara.

Jag tvivlar på att han skulle fått mer för barndooren som helrenoverad och blank lack. Då har man ju möjlighet att köpa en nytillverkad av Gerson. Jag vet inte vad dom kostar, men jag tycker mig ha hört runt 250-300 för en rullande kaross.

24

40000-50000 dollar för en tom kaross är väl ca 300000-350000:-.... sen tillkommer frakt, tull å moms..... så räkna med närmare 500000-550000:- för en kaross från Gerson..... hemma i svedala  ICQ/ag
Men nu var det ju priser på Split typ1 vi skulle prata....
Jag kan förstå om en bil från -50 som är tillverkad i få ex som tex Hebmüller blir dyra.... men inte dussin bilar som typ1..... tillvekades ju hur många som helst....  ICQ/ag

25

Ok, visste inte att dom var så dyr.

Om vi håller oss till splitpriser, så tror jag att den här kan hamna runt 100´ just för att det är en orörd bordeauxröd split som man kan köra med och som har patinan.

Förra året var det väl några renoverade splitar ute för runt 100´ men dom var väl ganska kalla. Jag antar att det var för att dom var nylackade.