Är det samma innehåll i typ1 IRS-lådora som bussns 002-låda?
Har för mig nåt sånt men kan vara fel ute.
Ja det är lika. Men olika utväxlingar.
Är det samma innehåll i typ1 IRS-lådora som bussns 002-låda?
Har för mig nåt sånt men kan vara fel ute.
Nej,Dom nyare Busslådorna 002 och 091 är en helt annan låda än lådan på en typ1!
Finns det olika 002-lådor? Nya och gamla?
Ali G
Låter ju bra Niklas. 
Då kan man köra på en 002 låda men lite annan utväxling samt diff till typ1 IRS?
Vilka 002 är det man ska ha isåfall Stickan?
Jag har bara använt 3an och 4an från 002! 3an är grovtandad 1,26. 4an 0,82 grov eller fintandat.
1an och 2an borde gå att använda men tror 3,88ans 1,2 är bättre.
Diff vet jag inget om! Pinjongen är klenare än 3,88, vet inte om kronhjul passar på typ1 diff.
002-lådan kom väl 68 och fanns till och med 75,så det finns nog flera olika utväxlingar att välja på.Jag har en ligger från en 70:a om intresse finns..
behövs det nån låda så har jag två liggandes också.. http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=5096
S
Jag har bara använt 3an och 4an från 002! 3an är grovtandad 1,26. 4an 0,82 grov eller fintandat.
Diff vet jag inget om! Pinjongen är klenare än 3,88, vet inte om kronhjul passar på typ1 diff.
Så det är enbart dreven som man kan ta från typ1-lådan?
Tanken med 002-lådan är att slippa slipa ur typ1-lådan så mycket som det behövs för 228 svänghjulet.
Kan man lika gärna bygga en typ1-låda och köra 200mm svänghjul med typ1 tryckplatta.
-Förstår inte resonemanget att krångla för "att slippa slipa ur"...?
Det är inte många minuters jobb, och inga nackdelar vad jag vet - förutom en viss brandrisk....;-)
Jag körde med 2,0l typ 4:a med 228mm koppling i min gamla -62:a vxl-låda utan problem.
-Förstår inte resonemanget att krångla för "att slippa slipa ur"...?
Det är inte många minuters jobb, och inga nackdelar vad jag vet - förutom en viss brandrisk....;-)
X2 
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
Tyckte det var drygt senast jag slipade ur en låda. 
Men kanske värt att göra det endå. Blir ju x antal tusingar billigare att slipa ur och köra 228 prylar. Nån som har en bild som visar vart man lär slipa? 
Niklas skrev:Jag har bara använt 3an och 4an från 002! 3an är grovtandad 1,26. 4an 0,82 grov eller fintandat.
Diff vet jag inget om! Pinjongen är klenare än 3,88, vet inte om kronhjul passar på typ1 diff.Så det är enbart dreven som man kan ta från typ1-lådan?
Tanken med 002-lådan är att slippa slipa ur typ1-lådan så mycket som det behövs för 228 svänghjulet.
Kan man lika gärna bygga en typ1-låda och köra 200mm svänghjul med typ1 tryckplatta.
Jag vet inte! Har inte provat nått annat än 3-4.
Kan du inte montera in en komplett 002 låda om du vill slippa slipa? Fast då blir det en massa jobb med annat iof.
Bild på vart man ska slipa http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=11880
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
Så var tanken Niklas men beror ju lite på hållbarheten och om det går att få i diff mm till rimliga pengar.
Slipa ur en typ1-låda är ju enklast isåfall och den kommer palla min tänkte effekt. Men då är det ju det där med slipandet.
tack för länken Patte. 
002-lådan kom väl 68 och fanns till och med 75,så det finns nog flera olika utväxlingar att välja på.Jag har en ligger från en 70:a om intresse finns..
Det är en ytterst marginell skillnad på 75ans, som är en OYO-modell. Nu minns jag inga siffror, men det skiljer såpass lite att det inte är nämnvärt. Däremot skiljer en del yttre egenskaper, som tex fästöron i sprängkåpan på de senare modellerna.